پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

هشدار ارزی رییس كل بانك مركزی

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 233946
رییس كل بانك مركزی هشدار داد كه نرخ ارز در بازار آزاد همچنان غیر واقعی است و خریداران و فروشندگان این بازار معاملات خود را براساس محاسبات نرخ های جهانی و سایر متغیرها انجام دهند.
به گزارش جهان، 'محمود بهمنی' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا، مسایل روانی و سیاسی را تاثیرگذار بر بازار ارز دانست و افزود: قیمت ها در بازار همچنان تابع مسایل سوداگرانه است.
 
وی به خریداران ارز و سكه توصیه كرد: در صورتی كه برای كسب سود بیشتر به سمت بازار سكه حركت كنند، به طور حتم در اوایل مرداد ماه امسال با عرضه سكه های جدید پیش فروش شده توسط بانك مركزی متضرر می شوند.
 
بهمنی همچنین خطاب به سهامداران بازار سرمایه نیز گفت: فروش سهام شركت های بورسی برای سرمایه گذاری در بازار ارز و سكه با هدف كسب سود بیشتر با توجه به تدابیر و حمایت دولت از این بازارها، نامناسب است.
 
رییس كل بانك مركزی با اشاره به نوسانات نرخ طلا در بازارهای جهانی، گفت: به دلیل وجود فضای سوداگرانه، در برخی از روزها بازار داخل نه تنها تاثیر چندانی از نرخ های جهانی نمی گیرد، بلكه گاهی به صورت معكوس حركت می كند.
 
وی تاكید كرد: متقاضیان در زمان خریداری سكه ارزش ذاتی آن را مدنظر قرار دهند، زیرا در صورت حبابی بودن نرخ ها، ارزش سكه در خارج از مرزها كمتر از رقم خریداری شده است.
 
رییس كل بانك مركزی از برنامه های این بانك برای جلوگیری از نوسانات ارز خبر داد و اظهار داشت: یكی از راه های رفع حباب از بازار ارز تزریق آن به بخش های مختلف است و بانك مركزی در همین راستا اقدامات مناسبی را به خصوص برای بخش تولید كشور انجام می دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به تحریم اقتصادی كشور و بانك مركزی، اظهار داشت: بانك مركزی با گذشت زمان و بر اساس شرایط، برنامه های مناسبی را برای مقابله با تحریم تدوین می كند، ضمن آن كه تحریم ها با توجه به ذخایر كشور نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *