يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

مجوز نبش قبر عرفات صادر شد

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 232781
یک مقام مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت محمود عباس رئیس این تشکیلات بزودی از کارشناسان سوئیسی که آزمایشاتی بر روی وسایل شخصی یاسر عرفات انجام داده اند خواهد خواست تا برای روشن شدن نحوه مرگ عرفات، نمونه برداری خود را از روی بقایای جسد وی آغاز کنند.
به گزارش جهان، صائب عریقات یکی از نزدیکان عباس در این باره گفت : «محمود عباس به یکی از مشاوران پزشکی خود دستور داده است هر چه زودتر در تماس با کارشناسان موسسه سوئیسی که بر روی لباس های شخصی عرفات آزمایش کرده بودند، از آنها بخواهد فورا برای نمونه برداری از بقایای جسد وی به رام الله بیایند؛ عباس امیدوار است با انجام آزمایشات جدید، حقیقت مرگ عرفات آشکار شود».

تصمیم عباس پس از آن اتخاذ می شود که موسسه فیزیک هسته ای لوزان در سوئیس از وجود مواد پرتوزا بر روی وسایل شخصی یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، بر اساس فیلم مستندی که شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز سه شنبه گذشته پخش کرد، دانشمندان موسسه فیزیک هسته ای لوزان گفته اند وسایل شخصی عرفات که بیمارستان پرسی پاریس، محل مرگ عرفات، پس از مرگ او در سال2004 به همسرش تحویل داد، به مقادیر غیر طبیعی ماده پرتورزای پلونیوم 210 آلوده بوده است.

پولونیوم یک ماده رادیواکتیو بسیار سمی است که از آن در سال دو هزار و شش برای به قتل رساندن الکساندر لیتوینکو، از جاسوسان سابق روسیه که به یکی از مخالفان ولادیمیر پوتین بدل شده بود، استفاده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *