پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰
۵

بمب‌خبری وزیراطلاعات برای رسانه‌های جهان

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 232773
حدود یک ماه پس از اعلام خبر کشف عوامل شبکه ترور شهیدان شهریاری و احمدی روشن، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران که کشف و بازداشت عوامل این شبکه‌ها در مجموعه امنیتی تحت هدایت وی صورت گرفته است، روز جمعه در نمازجمعه تهران حاضر شد و خبری را اعلام کرد که بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت...
به گزارش جهان به نقل از بولتن نیوز، وزیر اطلاعات از همکاری سرویس‌های جاسوسی امریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، آلمان و فرانسه در این ترورها خبر داد تا مشخص شود که در جریان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان یکی از کم سابقه‌ترین همکاری‌های بین سرویسی رخ داده است.
 
تا پیش از این، مقام‌های اطلاعاتی ایران از دست داشتن سرویس‌های جاسوسی آلمان و فرانسه در این ترورها خبری نداده بودند اما منابع آگاه امنیتی می‌گویند که یک اتاق عملیات مشترک برای این ترورها طراحی و برنامه ریزی می‌کرده و به‌طور بی‌سابقه‌ای حتی منابع خود را در اختیار سرویس‌های دیگر می‌گذاشتند.
 
اظهارات جدید وزیر اطلاعات بازتاب زیادی در رسانه‌های غربی داشته و این رسانه‌ها عمدتاً تلاش کرده‌اند که با هم‌زمان نشان دادن بیان این اظهارات با رزمایش موشکی و مذاکرات هسته‌ای، ادعا کنند که ایران قصد تعامل در موضوع هسته‌ای را ندارد.
 
این در حالی است که شواهد به‌دست آمده از شبکه‌های منهدم شده ترور حاکی است که غرب همان‌طور که در حوزه دیپلماسی راهبرد دو مسیره "فشار- گفت‌وگو" را با صراحت اعلام و از این فشارها به "تحریم‌های اقتصادی" یاد می‌کند و برای طراحی و اعمال هر یک از این تحریم‌ها نیز یک ستاد مشترک جنگ اقتصادی راه می‌اندازد، فاز حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی به‌منظور متوقف کردن رشد علمی کشور، ایجاد فضای ارعاب در میان دانشمندان و القای ناتوانی نظام در تأمین امنیت نخبگان را نیز دقیقاً با همان ستاد مشترک البته مرکب از افسران امنیتی و نظامی دنبال می‌کند.
 
یک منبع آگاه امنیتی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در جریان ترورهای اخیر به‌طور باور نکردنی مرزهای امنیتی برداشته شد و در شرایطی که سرویس‌های امنیتی خود را ملزم به رعایت حیطه بندی می‌دانند، شاهد یک میز مشترک عملیات ترور بودیم که سرویس‌های جاسوسی غرب، اطلاعات خود را سخاوتمندانه به اشتراک می‌گذاشتند!
 
وی ادامه داد: حیطه بندی‌های امنیتی در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا آن‌قدر اهمیت دارد که نزدیک‌ترین کشورها و مجموعه‌های امنیتی نیز همه درها را به روی هم باز نمی‌کنند، به‌عنوان نمونه با وجود اینکه ایران با محور مقاومت مانند حزب الله لبنان همکاری‌های امنیتی نزدیکی دارد، با این حال، باز هم حد و مرزهای امنیتی با تعریف مشخصی وجود دارد و این‌طور نیست که این حیطه بندی‌ها نادیده گرفته شود.
 
این منبع امنیتی با یادآوری اینکه تبادل اطلاعات و حتی تبادل منبع در ترورهای دانشمندان ایران میان سرویس‌های جاسوسی غرب شاید بی‌سابقه باشد، افزود: از جمله اهدافی که تاکنون از این شبکه به‌دست آمده است، ترورهای هدفمند مانند ترور دانشمندان و نخبگان ایران و همچنین ترورهای کور بوده است.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: شبکه تروریستی ضربه خورده را می‌توان گسترده‌ترین و آموزش دیده‌ترین شبکه تروری دانست که بعد از گروهک‌های دهه 60، کشف شده و ضربه خورده است و با وجود هم‌افزایی و همکاری بین سرویسی کم‌نظیر سرویس‌های غربی، این ضربه، یک ضربه کاری به سرویس‌های جاسوسی غرب و یک بی‌اعتباری حرفه‌ای بزرگ برای آن‌ها قلمداد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا با اين وجود، هنوز وقت اون نرسيده كه مذاكرات رو با قاتلين فرزندان ايران اسلامي متوقف كنيم؟!
خدمت این دوست
روابط رو که نمیشه با کل دنیا قطع کرد...
Iran, Islamic Republic of
دم حاج حیدر گرم. مردی به مولا
آقایی که مخالف قطع روابطی ..اگر برادر خودت اینطور ناجوانمردانه ترور میشد همین رو میگفتی؟
افرین افرین بر زحمات شما سربازان گمنام ، همه ما باید با هم وحدت داشته باشیم و از خدا بخواهیم عاقبت به خیر شویم در زمینه دزدی از بیت المال وامریکای داخل هم باید کوشا ودقیق بود تا رگه های خیانت در داخل وخارج مرز خشکانده شود ان‌شاءا...