پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

مسلمان شدن دو مسیحی

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب: 232296
در مسجد امیر آباد ، سخنرانی می کردم . خانمی مسیحی چند بار همراه یکی از دوستانش به پای منبر آمده و به اسلام گرایش پیدا کرده بود . روزی پیش من آمد و گفت که به خاطر مطالب مستدلی که از قرآن و روایات شنیده ام ، می خواهم مسلمان بشوم .
جهان نيوز - برای تبلیغ ده روزه به تربت حیدریه رفتم . مردم استقبال خوبی کردند . شب ها علاوه بر مسجد ، میدانگاه نیز پر از جمعیت می شد. در آن سالها ، یعنی 1345-1346 ، دولت سپاهیان دانش و بهداشت را به اقصا نقاط ایران می فرستاد تا تحت این عنوان فریبنده ، به درون جامعه کوچک روستاها رخنه کنند .
 
 سپاهیان افرادی بودند که طی دوره های آموزشی و تلقینات شیطانی مأموریت داشتند مردم پاک و معتقد روستاها را در اعتقاد و دین خود سست کرده ، جوانان را به فساد بکشانند .
 
تربت حیدریه حوزه قدرتمندی داشت . روزی علمای حوزه را جمع کردم و پیشنهاد دادم که بهتر است قبل از آن که سپاهیان دانش به روستاهای اطراف شهر رخنه کنند ، طی برنامه منظمی طلاب با سواد را در ایام آخر هفته به روستاهای دور و نزدیک بفرستیم تا با برگزاری جلساتی مردم را جذب کنند و خود آموزش دین و دانش را برای آنها شروع کنند .
 
 همه با خشنودی و خرسندی استقبال کردند . شب نیز بر روی منبر مسئله را با مردم در میان گذاشتم و از آنها خواستم در این امر خیر شرکت کنند و مخارج ایاب و ذهاب طلاب را بر عهده گیرند .
 
طبق آمارگیری ، مشخص شد که حدود یکصد روستای دور و نزدیک باید زیر پوشش قرار گیرد . روز بعد با دفتری در دست ، همراه آقای صدرالدین ربانی در کوچه و بازار شهر راه افتادیم و از مردم خیر ثبت نام کردیم .
 
 قرار بر این بود که هر داوطلبی مبلغ پیشنهادی خود را ماهانه پرداخت کند . بحمدالله مردم استقبال خوبی کردند و این مهم به خوشی و خرمی آغاز شد .
 
بیشتر مردم استان خراسان در آن زمان مقلد آیت الله العظمی شاهرودی بودند . پسر ایشان زمانی به تربت آمده بود ، و خبر این حرکت شایسته ما را به سمع مبارک  پدر رسانده بود .
 
ایشان اجازه فرمودند که اگر لازم شد در این کار از سهم امام هم استفاده شود . پس از چندی نیز ماهانه مبلغی از دفتر ایشان به موسسه میرسید .
 
رفت و آمد ما به تربت حدود هشت سال طول کشید و هر سال مردم بیش از پیش به ما ارادت پیدا می کردند. زمانی که می خواستم برگردم ، چند تن از روحانیون با عده زیادی از مردم ، بوسیله دهها ماشین مرا بدرقه کردند و در کنار قناتی به نام « قند آب » با هم وداع کردیم .
 
بعد ها طبق آماری چاپ شده در دفترچه ای که برای من فرستادند ، مشاهده کردم به دست همان گروه چندین غسال خانه ، مسجد و .... در دهات ساخته و دهها مریض ، بستری و معالجه شده اند ؛ از جمله 10-15 نفر مبتلا به کوری ، با عمل جراحی بینایی خود را به دست آورده اند .
 
روزی در تربت بر روی منبر بر ضد دولت شاه عنوان کرده بودم که نه تنها قوانین آنها بر خلاف اسلام و قرآن است ، بلکه هیچ ضمانت اجرایی هم ندارد و قانونی که با مخارج هنگفتی به تصویب می رسد ، با اندک رشوه ای توسط مجریان دولت زیر پا گذاشته می شود .
 
هم چنین بر ضد قوانین سازمان ملل برای مردم صحبت و خاطر نشان کرده بودم که همه اینها به نفع زورگویان و استعمارگران و بر ضد مستضعفان و محرومان است . شرح کارها و منبرهای من به گوش ساواک رسیده بود ؛ از این روی مرا احضار کرده ، مواخذه و تهدید کردند .
 
مسلمان شدن دو مسیحی
 
یکی از پا منبری های من ، که مکانیک بود، روزی به من گفت : « یکی از همسایگان محل کارم مسیحی است و برای جذب او به اسلام خیلی صحبت کرده ام . اگر اشکالی ندارد چند جلسه او را پای منبر شما بیاورم . » گفتم : « نه تنها اشکالی ندارد ، بلکه واجب است که او را بیاوری .
 
 پیامبر اکرم (ص) نیز یهودیان و مسیحیان را به مسجد دعوت و با آنها صحبت میکرد . دین ما دین منطق و دلیل است . دین فکر و اندیشه است . »
 
فرد مسیحی پس از چند نوبت شرکت در منابر من ، روزی گفت که می خواهم مسلمان شوم . مسایل را برایش گفتم و در جلسه ای ، که گویا در هیئت محبین الائمه و شبی از ماه رمضان بود ، به طور رسمی به دین اسلام تشرف پیدا کرد . وی در آن جلسه ، چند دقیقه ای هم برای مردم صحبت کرد .
 
زمانی ظهرهای ماه مبارک رمضان در مسجد امیر آباد ، سخنرانی می کردم . خانمی مسیحی چند بار همراه یکی از دوستانش به پای منبر آمده و به اسلام گرایش پیدا کرده بود .
 
روزی پیش من آمد و گفت که به خاطر مطالب مستدلی که از قرآن و روایات شنیده ام ، می خواهم مسلمان بشوم . وی نیز به اسلام تشرف پیدا کرد.

منابع:
پایگاه اطلاع رسانی شیخ حسن انصاریان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتیجه نیت و عمل خالص در راه خدا رخنه به قلب ها است خداوند حاج آقا انصاریان را حفظ کند که بر قلب ها حکومت می کند