سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

گزارش جالب 23 کارشناس آمریکایی درباره تهدیدات ضدایرانی

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 231432
ادعاهای تبلیغاتی مقامات رژيم صهيونيستي درباره تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی حتی برای كارشناسان سياسي و نظامي غربی هم باور پذیر نیست.
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز، در همین راستا، سايت خبري تحليلي آتلانتيك آمريكا اخیرا گزارشي از پژوهش 23 كارشناس دانشگاهي، سياسي و مطبوعاتي آمریکایی منتشر کرده که بر پایه آن احتمال عملی شدن تهدید نظامی آمريكا و اسرائيل علیه ايران تنها 36 درصد ارزيابي شده است.

بر اساس این گزارش، كارشناسان دامنه تغييرات اين احتمال را بسيار پايين دانستند به گونه اي كه حتی بعد از مذاكرات مسكو و افزايش تنش در روابط بين ايران و غرب اين احتمال با تغيير محسوسي همراه نبوده است.

اين گروه پژوهشی، تاثير سياست هاي داخلي كشورهاي درگير در مسئله هسته اي ايران را بسيار مهم ارزيابي كردند و با اشاره به اعتماد به نفس كاذب رهبران اسرائيل در مورد قدرت بازدارندگي اين ر‍ژيم، تاكيد بيش از حد بر ادعاي واهي نزدیکی ايران به سلاح هسته اي را موجب تضعيف روحيه ساكنان فلسطين اشغالي دانستند.

در قسمتي از اين گزارش آمده است: "نظر سنجي ها نشان مي دهد كه در صورت بروز جنگ بين دو دولت، تعداد قابل توجهي از مردم اسرائيل اين كشور را ترك خواهند كرد."

اين گزارش روشي را كه تنها معطوف به جنگ با ايران باشد، مطرود دانسته و فضاي پيش رو براي حل مساله هسته اي ايران را  بسيار گسترده توصيف كرده است.

در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به قابليت هاي نظامي رو به گسترش جمهوري اسلامي، فضاي اعتمادسازي بين ايران و غرب را بسيار نامناسب ارزيابي و بر تلاش برای بهبود آن تاکید کرده است.
 
همچنين اين گروه بحث انتخابات رياست جمهوري آمريكا و رابطه آن با پرونده هسته اي كشورمان را اينگونه توصيف كرده است: اگر اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا باقي بماند احتمال درگيري بين ايران و آمريكا تا 34 درصد كاهش پيدا مي كند و در صورت انتخاب رامني اين احتمال نهايتا با يك درصد افزايش به 37 درصد مي رسد.

تحليل هاي كارشناسان داخلي و خارجي نشان مي دهد كه شرايط كنوني آمريكا و اسرائيل به گونه اي نيست كه توانايي رويارويي نظامي با جمهوري اسلامي را داشته باشند.

کارشناسان انرژی اذعان دارند كه كوچكترين درگيري در منطقه حساس خاورميانه قيمت حامل هاي انرژي را در بازارهاي بين المللي به شدت بالا مي برد و يكي از دلايلي كه طرف هاي غربي فقط بر مانور تبلیغاتی تهدید نظامی تکیه کرده اند، همين موضوع است.

البته جمهوری اسلامی هم هرگز زبان تهدید  فشار غرب را بر نتابیده و همواره بر حقوق خود پافشاری کرده است.
در همین راستا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ار روز گذشته درگیر برگزاری رزمایش موشکی پیامبر اعظم7 است، صبح امروز این رزمایش را واکنش به کسانی دانست که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران صحبت کرده و می گویند گزینه نظامی روی میز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسمه تعالي
اتفاقا بر عكس . وقتيكه اين كارشناسان خبيث امريكائي سعي در خنثي بودن تهديدات جرثومه فساد شيطاني اسرائيل دم ميزنند بايد با دقت و شدت كامل تمام جوانب و خطرات را سنجيد و با قدرت كامل راههاي مقابله با انها را تدارك ديد .انها هميشه نعل وارونه ميزنند . بقول حكيم طوس فردوسي بزرگ :
داني كه چه گفت زال با رستم گرد
دشمن نتوان حقير و بيچاره شمرد