پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

کنترل جدیدترین هواپیمای جاسوسی آمریکا در دست دانشجویان!

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 231161
همین چندی پیش بود که از جدیدترین هواپیمای جاسوسی آمریکا نوشتیم و انگار این هواپیمای جاسوسی نیز سرنوشتی مشابه دارد زیرا توسط دانشجویان دانشگاهی در تگزاس آمریکا تحت کنترل قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارنت، این اقدام تحت عنوان یک پروژه انجام گرفته و بعد از موفقیت این پروژه, این دانشجویان از وزارت امنیت داخلی آمریکا این موضوع را جویا شده‌اند که چرا باید جدیدترین هواپیمای جاسوسی این کشور که میلیون‌ها دلار ارزش دارد با تجهیزاتی به ارزش هزار دلار مورد سرقت قرار بگیرد آن هم در حالی که به‌شدت توسط نیروهای نظامی مورد مراقبت قرار می‌گیرد.
 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000231/nf00231161-1.jpg

دولت آمریکا این روزها به شدت نگران آسیب‌پذیری هواپیماهای بدون سرنشین خود است این موضوع از انجا بالا گرفت که یکی از این هواپیماها توسط نیروهای نظامی کشور عزیزمان همین چند ماه پیش بدون کوچکترین آسیب به غرامت گرفته شد. همان زمان بسیاری از رسانه‌ها از استفاده از تکنیک فریب جی.پی.اس از سوی ایران سخن گفتند و حالا دانشجویان دانشگاه تگزاس به رهبری پروفسور تاد همفری نیز با استفاده از همین روش و با جعل سیگنال‌های ارسال شده GPS به هواپیمای بدون سرنشین, قادر به فریب این هواپیمای بدون سرنشین شدند تا این هواپیما مسیر دلخواه دانشجویان را در پیش بگیرد و البته نگرانی دولتمردان و نظامیان آمریکایی بسیار عمیق‌تر شود.


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000231/nf00231161-2.jpg

این اقدام یا هک، یک مشکل جدی برای طرفداران استفاده داخلی از هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده است. این دسته از افراد معتقدند که اگر کسی با  ۱۰۰۰ دلار و کمی اطلاعات بتواند کنترل این هواپیمای بسیار پیشرفته را بدست بگیرد چگونه دولت آمریکا می‌خواهد این هواپیماها را در ماموریت‌های بسیار مهم حفاظت کند تا به دست دشمنان این کشور نیفتد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *