يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دستگیری‌عامل‌نشرتصاویرخصوصی درفیس‌بوک

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب: 229997
کارشناسان پلیس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازی متهم برداشته و هویت واقعی او را در فضای حقیقی آشکار کنند.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر خصوصی اش را منتشر و با منتسب نمودن اعمال خلاف حقیقت ، قصد هتک حیثیت کردن وی را دارد ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

با پی جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده ، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازی متهم برداشته و هویت واقعی او را در فضای حقیقی آشکار کنند. متهم پس از شناسایی طی عملیاتی دستگیر و پس از رویت مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف کرد.


پلیس فتا هشدار داد:

1 – هرگز اطلاعاتی را که نشان دهنده هویت شماست، ارسال نکنید.

2 – هرگز تصاویر نامناسب یا چیزهایی که هویت شما را به نمایش می گذارند، ارسال نکنید.

3 – عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را دروب‌سایت‌های به اشتراک گذاری منتشر نکنید زیرا در این صورت دیگر شما صاحب آنها نیستید، اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمین اخلاقی منتشر می‌شوند.

4 – اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را برروی رایانه متصل به اینترنت نگه‌داری نکنید.

5- به هر ناشناسی اعتماد نکنید ، فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند ، بنابراین از پذیرفتن افرادی که با هویت ، تصاویر و طرح مطالب اغواء کننده سعی در برقراری ارتباط و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه خود دارند ، جداً اجتناب نمائید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *