دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فارس: تقلید ایرنا ناشیانه بود +عکس

جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب: 229714
اگرچه دلایل عصبانیت مسئولین محترم خبرگزاری دولت از خبرگزاری فارس روشن است ، اما بهتر است حضرات برای قدری آرام گرفتن،به جای تقلید محض از شبکه صهیونیستی «العربیه» اندکی ابتکار عمل داشته باشند و ناشیانه،گاف عامدانه یک شبکه صهیونیستی - سعودی را تکرار نکنند.
خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در تقلیدی ناشیانه، گاف عامدانه سایت ضدایرانی «العربیه» درباره یک خبر منتشره از سوی خبرگزاری فارس را تکرار کرد.
 
به گزارش جهان، فارس نوشت: چند روز پیش خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع سوری ، خبری   منتشر کرد که در آن  به برگزاری رزمایشی با حضور روسیه، ایران، چین و سوریه  تا یک‌ماه دیگر اشاره شده بود.

فارس، خبر مذکور را به نقل از سایت  شام لایف  منتشر کرد و به دلیل این که  خبر مذکور  از قول مقامی رسمی عنوان نشده بود ، بر واژه «منابع غیر رسمی» تاکید کرد. همچنین در خبر فارس تصریح شده بود که هیچ مقام رسمی چهار کشور  این خبر را تایید نکرده است.

در حالی که ترجمه و انتشار اخبار به نقل از منابع مختلف خارجی یک عرف رایج در سرویس های بین الملل همه رسانه هاست ، شبکه ضدایرانی« العربیه» که به دلیل پیروی از سیاست‌های صهیونیستی به شبکه «العبریه» مشهور است، در بخش‌های مختلف خبری از جمله سایت فارسی خود ، خبر  مورد اشاره را منعکس و آن را به خبرگزاری فارس منتسب کرد. سایر سایت های مخالف جمهوری اسلامی نیز  به تبعیت از العربیه ، چنین روندی را دنبال کردند.



بلافاصله پس از  فضاسازی سایت العربیه  و سایر سایت های مخالف نظام ، خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در اقدامی غیرحرفه‌ای با انتشار گزارشی که حتی تصویر آن نیز شبیه خیر سایت العربیه است به زعم خود از خبرگزاری فارس مچ گیری کرده و  مدعی شد که انتشار خبر مذکور در فارس به ایجاد سوء تفاهم های امنیتی در محیط پیرامونی جمهوری اسلامی منجر می شود! 

اگرچه دلایل عصبانیت مسئولین محترم خبرگزاری دولت از خبرگزاری فارس روشن است ، اما بهتر است حضرات برای قدری آرام گرفتن،به جای تقلید محض از شبکه صهیونیستی «العربیه» اندکی ابتکار عمل داشته باشند و  ناشیانه،گاف عامدانه یک شبکه صهیونیستی - سعودی را تکرار نکنند.

نکته جالب این که سایت شام لایف که خبرگزاری فارس خبر مانور مذکور را به نقل از آن ذکر نموده ، منبعی است که خود خبرگزاری ایرنا مکررا" به آن استناد می کند و ترجمه اخبار آن را بر روی خروجی قرار می دهد.

حال مشخص نیست چطور نقل خبر از منبعی به نام «شام لایف» از سوی خبرگزاری ایرنا ایراد ندارد اما  برای خبرگزاری فارس گاف محسوب می شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *