چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

آیت‌اللهی: حذف جام حذفی پیشنهاد سازمان لیگ بود نه کی‌روش

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 229487
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند که پیشنهاد حذف جام حذفی از سوی سازمان لیگ بوده است نه سرمربی تیم ملی.
به گزارش جهان هادی آیت‌اللهی در گفت‌وگو با فارس، درباره تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر حذف جام حذفی و دیگر مسائل صحبت‌های زیرا را انجام داد:

فارس: قضیه حذف جام حذفی چیست؟

در جلسه مشترکی که سازمان لیگ با کی‌روش داشت سازمان لیگ پیشنهاد داد که برای بهتر اجرا شدن برنامه‌های و اردوهای تیم ملی موقتاً برای یک‌سال جام حذفی از برنامه‌های مسابقات حذف کنیم.

فارس: این پیشنهاد سازمان لیگ بود یا درخواست کی‌روش؟

این پیشنهاد سازمان لیگ بود.

فارس: فکر نمی‌کنید چنین تصمیمی بدعتی شود تا از این پس هرکسی که سرمربی تیم ملی شد چنین درخواست‌هایی را داشته باشد؟

مهم اولویت کار است و اکنون اولویت کار بر این است که جام حذفی را حذف کنیم. این تصمیم برای آمادگی بهتر تیم ملی است.

فارس: آیا در اساسنامه چنین اجازه‌ای داده شده است؟

این مسأله ربطی به اساسنامه ندارد، ما فقط می‌خواهیم یکسال این مسابقات را برگزار نکنیم، البته قبل از اینکه بخواهیم چنین تصمیمی بگیریم باید از AFC استعلام بگیریم. همه جوانب برای چنین تصمیمی در نظر گرفته شده است.

فارس: گفته می‌شود کی‌روش برای فدراسیون خیلی شرط و شروط می‌گذارد.

شرط و شروطی نیست او فقط درخواست می‌کند. او از ما حقوق می‌گیرد و ما هم از او کار می‌خواهیم در نتیجه باید به درخواست‌هایش هم اهمیت بدهیم، شرط و شروط را فقط فدراسیون فوتبال می‌گذارد و مطمئن باشید استقلال فدراسیون از بین نمی‌رود، ما وقتی هزینه میلیاردی می‌کنیم باید نتیجه بگیریم و نباید بهانه دست کسی که هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بدهیم و بتوانیم اگر تیم ملی نتیجه نگرفت، یقه او را بگیریم.

فارس: پس هزینه‌های میلیاردی که باشگاه‌ها انجام می‌دهند تا قهرمان لیگ برتر یا جام حذفی شوند چه می‌شود؟

همه تیم‌ها تلاش می‌کنند تا قهرمان لیگ برتر شوند و همه خرج میلیاردیشان برای قهرمانی در لیگ برتر است که می‌بینید این روزها بازارشان هم خیلی داغ است.

فارس: خیلی خوب است که می‌دانید در برخی تیم‌ها چه خبر است، اما هیچ اقدامی هم نمی‌کنید...

بله ما خیلی چیزها را می‌دانیم اما دستمان چیزی نیست دانستن کافی نیست، ما مدرک مستند می‌خواهیم. آنهایی که از پول بیت‌المال خرج می‌کنند کارشان با کرام‌الکاتبین است.

فارس: به تازگی آقای رویانیان هم مصاحبه کرده و گفته هرکس علیه پرسپولیس صحبت کند اعلام جرم می‌کند...

این صحبت را در قبال مدیران باشگاه‌ها انجام داده است، به هر حال ما تجربه این مدل یارگیری را در لیگ برتر داشته‌ایم که نمونه آن استیل‌آذین است.

اگر دو برگ از تاریخ را ورق بزنیم متوجه خیلی مسائل می‌شویم، نگه داشتن این ستاره‌ها کار مشکلی است. یک شکست ممکن است خیلی مسائل را عریان کند و خیلی مسائل را مشخص می‌کند. حتماً صحبت‌های وزیر را را هم در خصوص مسائل مالی شنیده‌اید. فدراسیون تا زمانی که قراردادها برای ثبت نرسد نمی‌تواند اقدامی کند و به هنگام ثبت قرارداد فقط تا سقف قرارداد مبلغ نوشته می‌شود و همه آنهایی که خارج از عرف قرارداد می‌بندند اگر در طول فصل دچار تغییر و تحولات شوند دیگر نمی‌توانند به پول خود برسند. آنچه که در قانون مهم است مبلغی است که به هنگام ثبت قرارداد نوشته می‌شود.

فارس: بهتر نیست قوانین لیگ تغییر کند تا باشگاهی نتواند این قوانین را دور بزند؟

قوانین دیگری نمی‌شود گذاشت، آنجایی که پول بیت‌المال را خرج می‌کنند مدیریت کلان باید نظارت کند و مدیریت کلان هم تا زمانی که فدراسیون فوتبال مدرک ندهد کاری نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *