شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

طرح الحاق بحرین به عربستان دفن شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 228795
عضو برجسته مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه ملت بحرین از مرگ ولی‌عهد سعودی بسیار خوشحال شده‌اند، از بروز اختلافات داخلی در خانواده حاکم ریاض بر سر تعیین ولی‌عهد بعدی سخن گفت و افزود: با مرگ "نایف" توطئه‌ الحاق بحرین به سعودی نقش بر آب شد.
به گزارش جهان"عباس العمران" از فعالان سیاسی بحرین و عضو برجسته مرکز حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خبر مرگ نایف بن عبدالعزیر ولی‌عهد سعودی گفت: ملت بحرین از برنامه‌ها و توطئه‌های نایف بسیار خون دل خورده و هیچ چیزی به اندازه شنیدن این خبر آنها را خوشحال نمی‌کند.

این فعال سیاسی بحرینی نایف را رأس هرم فتنه علیه انقلاب ملت بحرین خواند و با اشاره به نقش وی در اعزام نیروهای اشغالگر موسوم به سپر جزیره برای اشغال بحرین تصریح کرد که دستور به آتش کشیدن قرآن کریم، تخریب مساجد و کشتار بیگناهان از سوی نایف صادر شده و توسط نیروهای اشغالگر و نیروهای آل خلیفه اجرایی شد.

این کارشناس مسائل کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با برشمردن نقش نایف بن عبدالعزیز در اشغال بخش هایی از خاک کویت، قطر و یمن و الحاق آْنها به عربستان سعودی گفت: با مرگ این ولی‌عهد سعودی توطئه‌ الحاق بحرین به سعودی نقش بر آب می‌شود و در حقیقت خداوند با کوتاه کردن دست این طاغوت و طغیانگر از دنیا بر ملت بحرین لطف کرده و آنها را از این فتنه رهایی بخشید زیرا نایف طرح‌هایی توسعه طلبانه را در منطقه دنبال می‌کرد.

وی نایف را سر دسته تندروهای عربستان سعودی برشمرد و افزود: با مرگ نایف یکی از ارکان خانواده حاکم در سعودی که به مزدوری برای صهیونیست‌ها و آمریکا روی آورده‌اند؛ فرو ریخت .

العمران شاهزادگان سعودی را فرتوت و بیمار توصیف کرد و تاکید کرد که رژیم سعودی که با زور و ظلم  بر مردم شبه جزیره عربی حکمرانی می کند نمی تواند دوام چندانی بیاورد بلکه به پایان راه نزدیک شده است.

وی با اشاره به دخالت مستقیم آمریکا و شخص جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا برای تعیین شاهزاده نایف به عنوان ولی‌عهد سعودی گفت: وفات ولی‌عهد سعودی همان اختلافاتی که در گذشته در پی مرگ شاهزاده سلطان بوجوده آمده بودند؛ بار دیگر در ریاض شکل می‌گیرد و چنین موضوعی به نوبه خود بار دیگر دخالت‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

این فعال سعودی با اشاره به بیماری و سالخوردگی پادشاه عربستان گفت: مدتهاست که نایف رهبری کشور عربستان سعودی را در دست داشته و در حقیقت مرگر وی به مثابه مرگ پادشاه سعودی است. زیرا او هم وزیر کشور بوده و هم به نمایندگی از پادشاه نخست وزیر بود و همه اختیارات پادشاه را داشته است. او حتی در زمان ولی‌عهدی نیز وزارت کشور را رها نکرده است.

نایف بن عبدالعزیز 79 ساله برادر ملک عبدالله اکتبر گذشته در پی مرگ دیگر برادر خود سلطان بن عبدالعزیز در آمریکا ولی‌عهد برادر بزرگ‌تر خود شد.

نایف 41 سال وزارت کشور عربستان را در تصاحب خود داشت. او در سال 1970 وزیر کشور سعودی شد.

نایف در سال 2009 نیز به معاون دومی نخست وزیر دست یافته بود اما او هم مانند دو برادر دیگر خود بشدت سالخورده و بیمار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *