جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۵

دستگیری عامل توهین به مسئولان کشور

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 224373
دستگیری عامل توهین به مقامات و مسئولان کشور در اینترنت،سوء استفاده از دختران در سایت های همسریابی و دستگیری کلاهبردار پیامکی مهمترین اخبار پلیس فتا است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرگرد دالوند رئیس پلیس فتا استان کیش در رابطه با این خبر گفت: در راستای ایجاد امنیت و کاهش تخلفات و جرایم در فضای مجازی ، کارشناسان پلیس فتا حین رصد یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای را شناسایی کرد که اقدام به اهانت به مقامات و مسئولان و تشویش اذهان عمومی کردهبود. پس از بررسی‌های کارشناسانه و تخصصی متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص این پرونده عنوان کرد: هرگونه اهانت به مقامات رسمی و مسئولان و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه نهادها و سازمان‌ها و نیز تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت ، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد داشت.

سوء استفاده از دختران در سایت های همسریابی

سرهنگ مرتضویان رئیس پلیس فتا استان کهکیلویه و بویر احمد در این باره گفت: با شکایت زن جوانی مبنی بر دریافت ایمیل های تهدید آمیز ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز کردند. بنا بر اظهارات شاکی، چندی پیش از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فردی آشنا شده و پس از مدتی بنا به درخواست متهم وی چندین عکس خود را ارسال کرده است، ولی پس از مدتی تهدید به انتشار تصویرش در صورت عدم ادامه دوستی می‌شود.
وی ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های تخصصی متهم را شناسایی و پس از عملیاتی وی را دستگیرکردند.

رئیس پلیس فتا این استان به کاربران هشدار داد: از ارائه اطلاعات و تصاویر شخصی در سایت‌های دوستیابی و همسریابی خودداری کرده و به این سایت‌ها اعتماد نکنید. زیرا مراجعین به اینگونه سایت‌ها معمولاً قصد ازدواج نداشته و صرفاً هدفشان سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد است.

کلاهبرداری پیامکی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در این باره گفت: با شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ 12 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حسابش، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند. در برسی های اولیه مشخص شد مقداری از برداشت از طریق سیستم‌های کافی نت دانشگاه ارومیه است و با توجه به عدم رعایت نکات امنیتی در کافی نت مزبور شناسایی متهم ممکن نبود.
در تحقیقات فنی و تخصصی بعدی مشخص شد که مبلغ برداشت شده صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن شده است. که در بررسی‌های نهایی متهم که دانشجوی اخراجی بود، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

طی بازجویی‌های انجام گرفته ، متهم اقرار کرد که در ابتدا با معرفی خود به عنوان خانمی در چت روم ها، تلفن‌های افراد را بدست آورده و سپس با ارسال پیامک به افراد مذکور با مضمون برنده شدن تخفیف شارژ این افراد را به سایت مورد نظر که بسیار شبیه به سایت اصلی بوده (فیشینگ شده) هدایت کرده و تمامی اطلاعات بانکی افراد را سرقت می کرده است.
با بررسی ایمیل و وب سایت، متهم به بیش از 400 نفر پیامک ارسال کرده است. با هماهنگی با شرکت فروش شارژ مربوطه پیامکی مبنی بر برداشت غیر مجاز از افراد با شیوه فوق و تماس مالباختگان با پلیس فتا ارسال شد تاکنون 20 نفر از متهم شکایت کرده اند.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص بیان داشت: قبل از پاسخ دادن به پیامک‌های ارسالی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی نسبت به صحت آن اقدام کنید و در صورتی که پیامک فوق شما را به ورود به سایتی هدایت کرد اطمینان حاصل کنید که سایت فوق همان آدرس اصلی باشد و به راحتی اطلاعات بانکی خود را وارد هر سایتی نکنید و از نشانه‌های درگاه‌های بانک به هنگام خرید اینترنتی این است که تمامی آدرس‌ها باhttp آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس چرا هنوز به رييس جمهور توهين ميشه؟ چرا هنوز به امام هادي (ع) و رهبر عزيز تو وبلاگها توهين ميشه؟
اين توهين نشان دهنده بيماري است و بس
Iran, Islamic Republic of
"دستگیری عامل توهین به مقامات و مسئولان کشور در اینترنت"
دو حالت به ذهن می رسد
1-ایشون فرزند شهید ... نبودند که بتونن به راحتی به همه مسئولین و ارکان نظام توهین کنن بعد هم دم از اخلاق مداری و ادامه دادن راه پدر بزنند
2- اهانت به مسئولین فقط در اینترنت ایراد دارد اما در صحن مجلس نه؟!!!
البته ان‌شاءالله که بحث مصونیت افراد خاص در میان نباشد
اهانت به مسولان یعنی چی ؟! فحش ناموسی دادند ؟! یا ... . هیچ مسولی نباید از نقد مصون بماند . خاوری هم یه موقعی مسول بود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
سايتهاي تندرو و هتاك از رهبر عزيزمان عقده در دل دارند. بي شك اگر توان نقد منطقي و عقلاني ولايت فقيه را داشتند به اين مسخره بازيها و توهين و.. روي نمي آوردند.
ضمنا سايتهاي هتاك عليه رييس جمهور هنوز دارن فعاليت ميكنن. چرا اين بيماري بي اخلاقي درمان نمي شود؟
اگر بنا بر مقابله با توهين باشد بايد فضاي نقد اخلاقي و منطقي و دلسوزانه در جامعه فراهم شود تا مردم بتوانند فرق ميان نقد منصفانه و توهين را تشخيص دهند. مطمئنا خود مردم باعث منزوي شدن افراد هتاك مي شوند.
رهبر انقلاب بارها بر كرسيهاي آزادانديشي تاكيد كرد ولي نه حوزه و نه دانشگاه و نه تشكلهاي سياسي جدی پيگير اين قضيه نيستند. منطق شيعه در كرسي آزادانديشي پيروز مي شود بي شك. تاريخ اين را نشان داده
عدم برخورد قانوني با سايتهاي هتاك و بي اخلاق در فضاي سياسي باعث جري تر شدن هتاكان خرده پا ميشود. وقتي با توهينهاي فائزه هاشمي برخورد نشود- وقتي با توهينهاي علي مطهري به رييس جمهور- سپاه و حداد عادل برخورد نشود و... ديگران تصور ميكنند كه واقعا توهين و.. آزاد است.
شما رسانه ها وظيفه خود را انجام ميدهيد اما اين وظيفه دستگاه قضا است كه نگهبان مرزهاي قانون و اخلاق و آبروي افراد باشد.
اين همه توهين به رييس جمهور و دولت چرا رسيدگي نمي شود؟