شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

حكم ارتداد در رساله سبز "محسن‌كديور"!

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 223787
یک خبرگزاری آلمانی ضمن پيگيري شديد سوژه حمايت از خواننده مرتد هتاك به اهل بيت ، حکم ارتداد شاهین نجفی را ابزار حکومت جمهوری اسلامی ایران بر علیه مخالفان دانست و طی یک رپورتاژ خبری در حمایت از خواننده ی هتاک نوشت: در هیچ جای قرآن حکمی درباره ی اعدام برای افراد مرتد وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از صراط، دویچه وله ضمن سیاه نمایی علیه نقض حقوق بشر در ایران مدعی شد : برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس كه به فعاليت عليه جريان هاي مخالف جمهوري اسلامي مشهور هستند ، این جریان را براه انداخته اند و فتواي ارتداد اين هنرمند ايراني را صادر مي كنند!.

در همين رابطه محسن كديور از فعالين فتنه 88 كه به لندن گريخته است طي يادداشتي در این سايت ، ضمن تبليغ براي رساله ديني خود كه به رساله سبز مشهور است، می نویسد:«حکم به مهدورالدم بودن افراد به اتهام ارتداد یا سبّ النبی فاقد مستند معتبر شرعی از کتاب و سنت و اجماع و عقل است».«داخل شدن و خارج شدن آزادانه از دین از لوازم لاینفک کرامت انسان است، و احدی را نمی‌توان به دلیل گزینش دین ناقص یا عقیده باطل در این دنیا مواخذه یا مجازات کرد.»

کدیور ادعا کرد : «صدور حکم قضائی تنها به عهده محکمه صالح و اجرای آن تنها در صلاحیت ضابطین قضائی است.»

اين اظهارت محسن کدیور در حالي مطرح مي شود كه وي به دليل طراحي در كودتاي مخملي سال 88 مجبور شد كه به همراه شوهر خواهرسابق خود (عطاءالله مهاجرانی) به انگلیس فرار کند و در دامن روباه پیر اتاق فکری با دیگر عناصر فراری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل داد.

اين اقدامات وي موجب شد كه برخي نهادهاي روحاني از جمله فراكسيون روحانيون مجلس و جامعه وعاظ تهران از مقامات قضايي در خواست كنند كه حكم خلع لباس اين مبلغ منحرف تفكرات حسينعلي منتظري را صادر كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *