جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۵

مزایده جنجالی پای نیکزاد رابه مجلس کشاند

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۳
کد مطلب: 220425
خبرهای روزهای اخیر درباره تخلفات صورت گرفته در مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی پای وزیر پرتلاش راه و شهرسازی دولت را به مجلس کشاند.
به گزارش مشرق ،طي چند هفته اخير برخي خبرها در خصوص تخلف در انتخاب اپراتور دوم بندرشهيد رجايي و به تبع آن سکوت مسئولان دولتی در این رابطه و پاسخگو نبودن آنان به مطالب منتشر شده در رسانه ها موجب شد حوزه نظارت و عملکرد وزير راه و شهرسازي بيش از گذشته زير ذره بين رسانه ها و حتي نهادهاي نظارتي برود.

 بر اساس این گزارش ،دادگاه پرونده فساد بزرگ مالی در حال برگزارشدن است و این در حالیست که در زمان افشای این فساد  برخی مسئولان در مسابقه اول شدن در افشاگری این فساد گوی سبقت را از هم می ربودند و  به این کار خود افتخار می کردند.

حال که پرونده تخلف در این مزایده بزرگ توسط رسانه ها با سند و مدرک در روزهای اخیر منتشر شده ، مسئولان دولتی مرتبط با این پرونده هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند و همچنان از پاسخگویی به این تخلف طفره می روند تا جائیکه برخی نمایندگان مجلس در گفت و گو با مشرق از احضار وزیر راه و شهرسازی در هفته آینده به مجلس خبر دادند.

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مشرق ضمن ابراز اطلاع از تخلفات شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه اظهار داشت : از قبل در جریان برخی تخلفات این شرکت قرار داشتیم و اطلاع رسانی های خوب شما ، ما را مصمم کرد که کار را به صورت جدی تر پیگیری کنیم و با بررسی مدارک موجود در این رابطه ،وزیر راه و شهرسازی را در هفته آینده برای پاسخگویی به مجلس فرا می خوانیم. 

خبرهاي روزهاي اخير در حوزه بندري هم نشان مي دهد تخلفات گسترده در اين حوزه از ديد مهندس نيکزاد به دور مانده و بي خبري وی از این تخلفات ممکن است موجب از بين رفتن صدها ميليارد ريال منافع ملي شود.

اما نکته غير قابل قبول سکوت وزير در مقابل اين تخلفات است. سکوت مجموعه اي که تخلف در آن بروز کرده بدليل جلوگيري از پخش شدن ابعاد مختلف تخلف و آشکار شدن پرونده هاي ديگر شايد قابل انتظار باشد،اما سکوت وزير راه؛ که نباید تلاش های قابل تقدیر وی را در طرح مسکن مهر نباید نادیده گرفت ،غير قابل قبول است.

قطعا با طرح سوال از وزير ابعاد مختلفي از اين تخلفات آشکار می شود و افکار عمومي منتظر نتیجه جلسه نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی می مانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاش یکی هم پیدا می شد پرونده تخلفات ایشان و زیرمجموعه منصوب شده وی در صنعت هواپیمایی را پیگیری می کرد .
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی هم پیدا می شد مدیر کل بندر در استان هرمزگان و آقای صدر را احضار می کرد و از آنها می پرسیدند که دلیل این همه دفاع از شرکت کاوه چیست ؟
مگر نه اینکه در این میان پولهایی رد و بدل شده است که امیدوارم هر چه زودتر مشخص شود
United States
نگرش و رويكرد افراد همسو با ناهنجاري هاي اخلاقي تغيير جهت مي دهد نتيجه آن اين مي شود كه اصول را به فروع ترجيح دهيم امسال كه از سوي مقام معظم رهبری به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده به دنبال نتيجه مزايده پروژه اي در بندر عباس ، سايت جهان نيوز بدون توجه به اين اصل كه برنده قانوني مزايده يك شركت سرمايه گذار تمام ايراني است در قبل و بعد از مزايده مذكور پروسه مخدوش نمودن مزايده را به بهانه خبر رساني در دستور كار قرار داده است و علي رغم عدم تجربه از بي نتيجه بودن اقدامات غير اخلاقي خود در قبل از مزايده ، مجددا اقدام به فرافكني مي نمايد
Iran, Islamic Republic of
در جواب این دوستمون که گفته اند امسال طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی است باید بگویم که منظور رهبر معظم انقلاب حمایت از سرمایه ملی است نه اینکه پول این مملکت که حاصل خون شهیدان است به وسیله بعضی از شرکتها در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس خرج شود و به اسم این مملکت و نظام از حرفهای رهبر سوء استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
شرکتی که سهامداراش و هیات مدیرش سه نفر از یه خانواده‌ان بندر به این مهمی رو نباید بهشون داد شرکت که به مدیرعاملش به علت جعل اسناد تو بندر امام و ترمینال غلات اون تو دادگاه پروند داره و در حال رسیدگیه نباید بندر به این برگزیو بهش داد