پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۲

رقم سرمايه بلوکه شده،بيشترازمبلغ اختلاس

دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 186946
حجت الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه سرمایه اختلاس‌‌گران بلوکه شده،گفت که رقم سرمایه بیشتر از مبلغ اختلاس است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در باره اخرین پیگیری موضوع اختلاس 3 هزارمیلیارد تومانی گفت:ما کار اطلاعاتی انجام می دهیم و کار اطلاعاتی نیز زمان بر است.
 
وی افزود: با توجه به اطلاعات بدست آمده، مشخص شد بحمدالله سرمایه ای که این مجموعه دارند خیلی بیشتر از رقم اختلاس است و این سرمایه بلوکه شده است.
 
مصلحی ادامه داد: اما الحمدالله دوستان ما کنترل بسیار خوبی روی این مجموعه دارند.
 
وزیر اطلاعات در عین حال تاکید کرد که البته با اقدام دستگاه قضایی دراین زمینه و پیگیری حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، امیدواریم این کار بزودی به نتیجه برسد و ما نیز با ارائه اطلاعات در خدمت دستگاه قضایی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای مصلحی برادر عزیز از شما این حرف بعید است. به چند دلیل:
1- این افراد از اول چیزی نداشته اند که بخواهیم بگوئیم ما خودشان از مبلغ اختلاس بیشتر است. هر چه بوده از این راه جمع کرده اند و اصل یا سودهای حاصل از آن بوده. با احتساب تورم و انجام هر کاری از جمله خرید و فروش، در دو سال این پول 3برابر و بیشتر هم می شود.
2- این اختلاس و ابعاد آن تازه در حال کشف شدن است و کامل معلوم نشده است. ممکن است 10 سال زمان ببرد.
3- قسمت بزرگی از این اختلاس مثل موارد قبلی ساکن و ایستا نبوده که مبلغ آن معلوم و ثابت باشد بلکه یک جریانی بوده که هر روز یک یا چند ال سی خرید و فروش می شده و اسناد قبلی آن پاک می شده و بعد از انتقال پولها به خارج دوباره تکرار می شده است. شما از کجا می دانید آنها در خارج و حتی در داخل کشور چه دارند و چه ندارند!؟
4- هنوز دست اندر کاران زیادی باید دستگیر و اموال آنها بررسی شود. غیر ممکن است دزدی به این بزرگی کار 19 نفر باشد. به نظر من حداقل 100 یا 200 نفر و شاید 1000 نفر بوده اند.
5- مورد پنجم را نمی گویم ولی همین قدر بدانید من کارمند ساده یا آن کشاورز بی سواد یا آن کسی که هیچ کس را در این سیستم نمی شناسد این کار را نکرده. هر کس بوده رفیق و شریک زیاد داره. 6- همین دیروز خبری منتشر شد که سوابق را پاک کرده اند. خوب اگر پاک کرده اند شما از کجا می دانید چقدر بوده و چقدرش پاک شده!
7- تنها راه حل عادلانه این پرونده اعدام تمام افراد دخیل در این جریان است. حتی اگر 100 نفر یا بیشتر باشند.
الحمدالله رب العالمین ما همیشه شاکر پروردگاریم ولی ببخشید زمین متری چند ریال و... را هم حساب کرده اید یا آنها را بلوکه کرده اید.