پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱۸

سندسفارش‌مشایی به 2وزیر درباره شرکت مرتبط با اختلاس‌تاریخی

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 186175
در سوم اردیبهشت سال جاری نیز حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه رامسر به نور در قبال واگذاری سهام شرکت خوزستان توافقات لازم و البته بدون برگزاری هرگونه تشریفات قانونی مزایده و مناقصه صورت می پذیرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، اسفندیار رحیم مشایی در مورخ ۷ مهر سال ۱۳۸۹ در نامه‎ای خطاب به دو وزیر کابینه نوشت:

جناب آقای حسینی، وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی
جناب آقای بهبهانی، وزیر محترم راه و ترابری

سلام علیکم
به پیوست تصویر نامه شماره ۱۰۲۰۵/ص۲۰ مورخ ۲/۷/۱۳۸۹ شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن در خصوص امادگی خرید ۵/۵۰٪ از سهام شرکت فولاد خوزستان ارسال می‌شود.
حسب موافقت ریاست محترم جمهوری خواهشمند است دستور فرمائید ضمن تسریع اقدام مساعد را به عمل آورند.

اسفندیار رحیم مشایی



بر اساس این نامه سهام شرکت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده به گروه امیر حسین آریا در قالب شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن( تراورس) واگذار می شود.

این گزارش حاكي است كه امير منصور خسروي در جريان واگذاري هاي سازمان خصوصي سازي و در حركتي كاملا مشكوك توانست شركت تراورس كه از مهمترين شركت هاي پيمانكار در عرصه رآه آهن كشور است را خريداري كند.

سوالي كه مسولان سازمان خصوصي سازي و وزارت اقتصاد بايد به آن پاسخ دهند اين است كه چگونه و با چه توجيهي بزرگترين شركت راه آهن كشور را به اين گروه واگذار كرده اند.

جالب است كه شركت تراورس به صورت ده ساله به امير منصور خسروي و به قيمت ۱۲۰ ميليارد تومان واگذار شد.


اما سوال اينجاست كه چگونه يك فرد توانايي دارد از يك طرف با همكاري سازمان خصوصي سازي شركت معظمي چون تراورس را خريد اري كند كه نزديك به هشت هزار نفر كارمند دارد و از طرف ديگر با تباني بتواند به صورت ترك تشريفات مناقصه پروژه هزار و ۳۰۰ ميليارد توماني را تصاحب كند و یا در قبال اجرای بدون تشریفات مناقصه طبقاتی نمودن جاده رامسر به نور، بیش از ۵۰ درصد سهام شرکت فولاد خوزستان را به دست آورد. در این میان همكاري بانك ملي در خصوص گروه امير منصور آريا داراي ابعاد پيچيده ای است كه اميدواريم مسولان مربوطه بتوانند در اين خصوص توضيحات كافي ارايه كنند.

ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه اگر گروه آريا در پروژه راه آهن شيراز-بندرعباس تنها ۱۰ درصد سود ببرد رقمي در حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ ميليارد تومان خواهد شد و اين در حالي است كه رقم خريداري شده شركت تروارس كمتر از ۱۲۰ ميليارد تومان بوده است.

در سوم اردیبهشت سال جاری نیز حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه رامسر به نور در قبال واگذاری سهام شرکت خوزستان توافقات لازم و البته بدون برگزاری هرگونه تشریفات قانونی مزایده و مناقصه صورت می پذیرد. متن توافقات این جلسه به شرح ذیل است:


با عنایت به نامه شماره ۲۳۹۶۶۴ مورخ ۴/۱۱/۱۳۸۹ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره ۱۶۴۱۹/ص۲۰ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۸۹ شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) جلسه‌ای در مورخ ۳/۲/۱۳۹۰ در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی ۱۲۰ کیلومتر تشکیل و مقرر گردید پروژه مذکور توسط شرکت فوق بصورت EPC+F در مدت ۲۷ ماه اجرا، (نحوه تأمین منابع مالی از طریق واگذاری ۵/۵۰ درصد سهام شرکت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود).

ضمناً شرکت مذکور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهم نامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE پروژه مذکور اقدام و کلیات این موضوع را ظرف ۴۵ روز جهت تصویب به کارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شرکت مذکور ظرف مدت ۴۵ روز از سوی وزارت راه و ترابری پیگیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شرکت تراورس صورت می‌پذیرد.

مفاد قرارداد فی‌مابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانکار (شرکت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن متعهد می‌گردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداکثر تا تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۱ (دهه مبارک فجر) اجرا و تحویل نماید.

ابوالفضل گلزاری؛ مدیرعامل شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن

صادقی؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

رضا پیل پایه؛ قائم مقام وزارت راه و ترابری

علی نیکزاد؛ سرپرست وزارت راه و ترابری



این سند حاکی از واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشایی اینجا! مشایی اونجا! مشایی همه جا!
Iran, Islamic Republic of
نوشته شده با موافقت رئیس جمهور ! مشائی چیکارست
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس جمهور يك بارقسمتي از فيلم دوره انتخاباتي خودت را كه درباغچه خانه ات گرفته شده مشاهده كن ، اگر با خودت صادق باشي علف هاي هرز اطرافت را وجين مي كني
United States
خوب که چی ؟ چرا خودتون رو خسته می کنید ؟ با این وضعیت قوه قضاییه ما هیچ اتفاقی نمیفته
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره
هر نامه ای که برسه دفتر ریس جمهور
و ریس جمهور پاراف کنه ریس دفتر ابلاغ میکنه
Iraq
قوه قضائیه ما از اعلام اسامی بعلت دانه درشت بودن متهمان در طی این چند دهه معذوریت همواره داشته و خواهد داشت تا حالا متوجه این موضوع نشدید؟
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه: چون دانه درشت است اشکالی ندارد
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد آقای مشائی هم می خواد دکترا بگیره و بره پیش آقا مهدی!
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر : اتهاماتی که به دولت های پیشین می زدند خودشان بدتر و ضایه تر انجام می دهند

آیا چنین دولتی بهترین دولت انقلاب است ؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگه نفرمودند واردخط قرمز دولت نشوید و گرنه ...
Iran, Islamic Republic of
بی چاره مشایی. مشایی دستور رئیس جمهور را ابلاغ کرده است.اگر شما هم بودید همین کار را می کردید. اتفاقا این سند سفارش احمدی نژاد است اگر احمدی نژاد مخالفت می کرد و مشایی موافقت حرف شما درست بود. اما این سند نشان می دهد که خود احمدی نژادموافق این قضیه بوده است. چون شما نمی خواهید که بپذیرید تمام این مسائل عاملش احمدی نژا داست بنابراین به مشایی گیر داده اید . شما نمی خواهید اشتباهات خود در حمایت بی چون و چرا از احمدی نژاد و کارهایش را بپذیرید آدمی مثل مشایی را بزرگ می کنید. شما شهامت پذیرفتن اشتباهات خود را ندارید.
سلام
آقا از این راه اهن شیراز نگویید دل ما خون است. پس از دو سال از افتتاح این طرح به تازگی کار ریل گذاری 15 کیلومتر اخر ان تا ایستگاه اصلی شروع شده است
Mozambique
بنام خدا و با سلام . در خبر ها آمده بود که اختلاس کننده ساکن آلمان است .بدیهی است که حضرت ایشان جزء شورای ایرانیان باشد .آیا اعضای این شورا که در طول جنگ هشت ساله ملت را زیر بمباران و ..... تنها گذاشتند و رفتند در گوشه ای از سواحل امن در اروپا حمام افتاب گرفتند ،الان برای این مردم خدمت میکنند ؟ حاشا و کلا . اینها بوی کباب شنیدند که سرو کله شان پیدا شده و الا آدمی نیستند که بخواهند در ایران زندگی کنند .آمدنشان هم با اینکارها مشخص است و می شود فهمید که برای چه و برای که آمدند . اینها آمدند که کار ناتمام اربابشان را تمام کنند . هدر دادن ثروت این ملت . پشتیبان اینها هر کس و هر مقامی باشد ، دانسته و ندانسته مثل خود اینهاست . اگر ندانسته به اینها میدان داده اند و سفارش کرده اند،بایستی گفت که لیاقت و شایستگی این سمتها و حق امضاها را ندارند .مگر می شود یک مسئولی اینقدر ناشی باشد که نفهمد دورو برش چه می گذرد .موقع سخنرانی ها جوری صحبت می شود که انگار پایه گذار مکاتب سیاسی و اقتصادی آقایان بوده اند .این مربوط به هر سه قوه است و قوه مجریه خطای فاحش دارد .حالا اگر یک دکان پفک فروشی به بعضی از این آقایان بدهید ، محال است اجازه بدهند پشیزی بدون حساب و کتاب از دکانشان بیرون برود .آنموقع می شوند شمر ابن ذی الجوشن .ولی حالا چون بیت المال است و ملک شخصی نیست حرکتی و جنب وجوشی دیده نمی شود . بعضی از مسولین اظهار نظر هم نکردند .ظاهرا این ها موارد بزرگتری را سراغ دارند که این در مقابل آنها هیچ است و ارزش پیگیری ندارد و یعنی این مبلغ پول خرد است
Iran, Islamic Republic of
بعد از شنیدن این خبر مطمئن بودم که این اختلاس ربط میدن به مشایی .خلاصه اینکه هر کس در دولت اشتباه کند سایت های خبری مقصر آن را مشایی می داند. از خدا بترسید با این همه تهمت
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم مواردي از اين دست به كرات اتفاق افتاده و تنها يكي از آنها تا كنون جنبه رسانه اي پيدا كرده است...
Iran, Islamic Republic of
لازم ميدانم يك نكته را جهت اطلاع شما عرض نمايم :
طبق قانون صدور دستور ترك تشريفات از اختيارات بالاترين مقام هر دستگاه مي باشد كه بنا بر صرفه و صلاح سيستم مي تواند اين تصميم را بگيرد.
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي‌رسه که اگر اين اتفاق در کشورهاي بي دين و سکولار رخ مي‌داد، دولتمردان چه در آن مقصر بودند و چه نبودند از ملت عذر خواهي مي‌کردند...ما که کشورمون سکولار نيست و از طرفي هم مدعي عدالت محوري و مبارزه با مفاسد است حتما اين کار را خواهيم کرد و اگر تا بحال تعلل کرديم صرفا ان شاالله براي روشن شدن موضوع بوده نه چيز ديگر.
Iran, Islamic Republic of
رییس دفتر با اشاره به موافقت رییس جمهور خواستار تسریع و مساعدت شده و در اصل طبق نظر مافوق اقدام کرده است