پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۲

سه گزینه اصلی ریاست سازمان میراث

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 161969
ساعاتی پس از آنکه سخنگوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد حمید بقایی - که با حکم رئیس جمهور معاون اجرایی او شده - دیگر در این سازمان سمتی ندارد خبرنگار البرز به لیست نامزدهای احتمالی ریاست بر این معاونت عریض و طویل ریاست جمهوری دست یافت.

به گزارش البرز امروز خبر انتصاب حمید بقایی به سمت معاونت اجرایی ریاست جمهوری و نیز سرپرستی نهاد ریاست جمهوری در صدر اخبار سیاسی کشور بود و برخی از سایتها به تعدد مسئولیتهای او - که همچنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و نیز دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی بود - واکنش نشان دادند.

همین کافی بود تا حسن محسنی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی تاکید کند که حفظ سمت قبلی بقایی در میراث فرهنگی ناشی از سوء تفاهم برخی رسانه ها بوده و رئیس جدید این سازمان به زودی معرفی خواهد شد.

پس از این اظهار نظر خبرنگار البرز ضمن تماس با برخی افراد مطلع و نزدیک به مسئولان بلندپایه ریاست جمهوری به لیست نامزدهای احتمالی ریاست بر میراث فرهنگی دست یافت.

این گزارش حاکی است در صدر این لیست علی سعیدلو معاون کنونی رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی به چشم می خورد او که اکنون راه برای بازگشتش به سمت قبلی یعنی معاونت اجرایی بسته شده به عنوان یکی از گزینه های جدی ریاست میراث فرهنگی مطرح است هرچند در این باره تقریبا تخصصی ندارد و برخی معتقدند به زودی به یاران در سایه محمود احمدی نژاد خواهد پیوست تا برنامه انتخابات دور بعد را - برای حضور فرد مورد تایید حامیان او - تدوین کند.

به گزارش البرز نفر دوم این لیست کسی نیست جز آزاده اردکانی که پیش تر معلم خصوصی زبان اسفندیار رحیم مشایی - رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس پیشین میراث فرهنگی - بود.

خانم اردکانی با حکمی که از بقایی گرفت در ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ به ریاست موزه ملی ایران منصوب گردید حال آنکه تخصص او میکروب‌شناسی بود و مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته بود. سردبیری سایت اطلاع‌رسانی میراث آریا و سایت خبرگزاری مناطق آزاد بنا و همچنین سردبیری نشریه پارسه در کارنامه اوست. احمدی نژاد نشان داده است که گاه به انتقادات توجهی ندارد و به قول خودش مایل است از ظرفیت حضور خانم ها در عرصه استفاده کند ولی با توجه به حساسیت جایگاه میراث فرهنگی معلوم نیست قرعه فال به نام خانم اردکانی زده شود. ضمن انکه حمید بقایی در گفتگو با فارس تاکید کرده است قطعاً فردي كه براي رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب خواهد شد فردي است كه داراي شخصيت آشنا به موضوعات ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خواهد بود به طوري‌كه بتواند به خوبي سياست‌ها و برنامه‌هاي پيش‌ روي سازمان را پيش ببرد. با این حساب باید گفت خانم اردکانی شانس بسیار کمی برای احراز این پست دارد.

و سومین نفر این لیست هم یار نزدیک مشایی و بقایی سیدرضا موسوی است که اکنون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است. جوان جویای نامی که به شدت برای رسیدن به اهدافش کار کرده است و هم در دوره مشایی و مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی میراث فرهنگی بوده و هم در دوره بقایی معاون گردشگری این معاونت ریاست جمهوری بوده است.

تحصیلات موسوی به مانند دیگر گزینه های این لیست تقریبا" ارتباطی با سمت مهمی که برای احراز ان نامزد شده ندارد اما تجربه مناسب او از حضور در رسانه ملی و تعامل با رسانه ها در دوره حضور در میراث فرهنگی به او امتیازات ویژه ای نسبت به دیگر گزینه های بالا داده است.

موسوی با پیگیری فراوان موفق شد کلنگ طرح عظیم پل خلیج فارس را که نزدیک ۳۸ سال در قشم معطل مانده بود به زمین بزند ، اقدامی که هرچند در اجرا و گزینش پیمانکار با انتقاداتی روبرو شد نشان از جدیت او در کار داشت.

گزارش البرز می افزاید باید منتظر بود و دید که در روزهای آینده نام کدامیک از این سه گزینه در کنار عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع ستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

علی سعیدلو که باید سازمان تحت امرش را به وزیر جوانان و ورزش بدهد ؟
آزاده اردکانی که درهای مخازن و انبارهای موزه ملی ایران را به روی خبرنگاران گشود؟
یا سیدرضا موسوی که دوستی دیرین با بقایی و مشایی دارد و نشان داده در کارش جدی است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انگاري ميراث فرهنگي و جاهاي ديگري که آقايان مشايي . بقايي قدم گذارده اند ملک شخصي ايشان شده و از دارودسته خود انتخاب مي کنند ترا بخدا يکي کاري کنه!
Iran, Islamic Republic of
چرا گزارشی درباره واگذاری خانه تاریخ ملک در مشهد از سوی میراث فرهنگی استان به شورای عالی ایرانیان خارج کشور و بعد عزل مدیرکل خراسان رضوی به دلیل اعتراض به این واگذاری و سپس عودت آن خانه به میراث مطلبی تهیه نمی کنید