کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقدی بر اقدام غیر منطقی رئیس جمهور محبوب

23 آذر 1389 ساعت 16:42

هنوز دوستداران دولت فراموش نکرده اند ماجرای عزل ناگهانی وزیر سابق ارشاد را، که درست هنگامي كه عازم به جلسه هيأت دولت بود از انتصاب فرد ديگري براي تصدي سرپرستي وزارت ارشاد آگاه شد و دقايقي بعد هم با تماس تلفني مسؤول دفتر وقت رييس جمهور، خبر بركناري خود را شنيد كه طبعا اين رفتاری به دور از اخلاق سیاسی بود.


رئیس جمهور عصر دوشنبه در حالی که وزیر خارجه خود را عازم ماموریت خارج از کشور کرده بود، وی را برکنار نمود!

به گزارش جهان، هر چند این موضوع از اختیارات قانونی رئیس جمهور است، اما آنچه که باعث نوشتن این سطور شد، برخورد حاشیه سازی بود که متأسفانه رئیس جمهور هر از گاهی با وزرا و اطرافیانش روا می دارد که پیش از این نیز چندین بار اتفاق افتاده است.

موضوعی که علی رغم محسنات متعدد رئیس جمهور، در حالی توسط وی اتفاق افتاده که طبعا موجبات ناراحتی دوستداران وی و خوشحالی بدخواهان نظام و دولت را باعث شده است.

برخی عصبانیت زاید الوصف رئیس جمهور را موجب این تغییرات ناگهانی می دانند، حال آنکه بارها رئیس جمهور در مجامع خارجی مختلف مورد اتهام و فحاشی های ناحق دشمنان و بیگانگان قرار گرفته و با تاسی از این حدیث علوی که "مومن نباید در هنگام عصبانیت تصمیم گیری کند" ضمن تسلط بر خود با تدبیر صحیح به شایستگی از حقوق ملت ایران دفاع نموده است.

با این حال شیوه تغییر آقای متکی و همچنین چند وزیر دیگر در سال گذشته باعث نگرانی است.

هنوز دوستداران دولت فراموش نکرده اند ماجرای عزل ناگهانی وزیر سابق ارشاد را، که درست هنگامي كه عازم به جلسه هيأت دولت بود از انتصاب فرد ديگري براي تصدي سرپرستي وزارت ارشاد آگاه شد و دقايقي بعد هم با تماس تلفني مسؤول دفتر وقت رييس جمهور، خبر بركناري خود را شنيد كه طبعا اين رفتاری به دور از اخلاق سیاسی بود.
 
تا جایی که بلافاصله مشخص شد با عزل وی و چند وزیر دیگر دولت از رسمیت خواهد افتاد و این تصمیم عجولانه که با طعم عصبانیت همراه بود و صد البته دلایل تلخی را در پشت خود داشت، مانع از پیش بینی این موضوع مهم شد.

لازم دیدیم ضمن احترام به رئیس جمهور محبوب و عزیزمان این نکته را متذکر شویم تا ضمن گزک ندادن به دست مخالفان، همراهان و مدیران خود را نیز با اینگونه رفتارهای نسنجیده و آنی دلسرد ننماید چراکه قاطعیت در اتخاذ تصمیم های آنی در جایی حسن است و در مقام نابجایی چون مورد گفته شده، به قول اکثر دلسوزان، نابجا و سؤال برانگیز.


کد مطلب: 148756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/148756/نقدی-اقدام-غیر-منطقی-رئیس-جمهور-محبوب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com