پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳۲

نقدی بر اقدام غیر منطقی رئیس جمهور محبوب

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 148756
هنوز دوستداران دولت فراموش نکرده اند ماجرای عزل ناگهانی وزیر سابق ارشاد را، که درست هنگامي كه عازم به جلسه هيأت دولت بود از انتصاب فرد ديگري براي تصدي سرپرستي وزارت ارشاد آگاه شد و دقايقي بعد هم با تماس تلفني مسؤول دفتر وقت رييس جمهور، خبر بركناري خود را شنيد كه طبعا اين رفتاری به دور از اخلاق سیاسی بود.
نقدی بر اقدام غیر منطقی رئیس جمهور محبوب
رئیس جمهور عصر دوشنبه در حالی که وزیر خارجه خود را عازم ماموریت خارج از کشور کرده بود، وی را برکنار نمود!

به گزارش جهان، هر چند این موضوع از اختیارات قانونی رئیس جمهور است، اما آنچه که باعث نوشتن این سطور شد، برخورد حاشیه سازی بود که متأسفانه رئیس جمهور هر از گاهی با وزرا و اطرافیانش روا می دارد که پیش از این نیز چندین بار اتفاق افتاده است.

موضوعی که علی رغم محسنات متعدد رئیس جمهور، در حالی توسط وی اتفاق افتاده که طبعا موجبات ناراحتی دوستداران وی و خوشحالی بدخواهان نظام و دولت را باعث شده است.

برخی عصبانیت زاید الوصف رئیس جمهور را موجب این تغییرات ناگهانی می دانند، حال آنکه بارها رئیس جمهور در مجامع خارجی مختلف مورد اتهام و فحاشی های ناحق دشمنان و بیگانگان قرار گرفته و با تاسی از این حدیث علوی که "مومن نباید در هنگام عصبانیت تصمیم گیری کند" ضمن تسلط بر خود با تدبیر صحیح به شایستگی از حقوق ملت ایران دفاع نموده است.

با این حال شیوه تغییر آقای متکی و همچنین چند وزیر دیگر در سال گذشته باعث نگرانی است.

هنوز دوستداران دولت فراموش نکرده اند ماجرای عزل ناگهانی وزیر سابق ارشاد را، که درست هنگامي كه عازم به جلسه هيأت دولت بود از انتصاب فرد ديگري براي تصدي سرپرستي وزارت ارشاد آگاه شد و دقايقي بعد هم با تماس تلفني مسؤول دفتر وقت رييس جمهور، خبر بركناري خود را شنيد كه طبعا اين رفتاری به دور از اخلاق سیاسی بود.
 
تا جایی که بلافاصله مشخص شد با عزل وی و چند وزیر دیگر دولت از رسمیت خواهد افتاد و این تصمیم عجولانه که با طعم عصبانیت همراه بود و صد البته دلایل تلخی را در پشت خود داشت، مانع از پیش بینی این موضوع مهم شد.

لازم دیدیم ضمن احترام به رئیس جمهور محبوب و عزیزمان این نکته را متذکر شویم تا ضمن گزک ندادن به دست مخالفان، همراهان و مدیران خود را نیز با اینگونه رفتارهای نسنجیده و آنی دلسرد ننماید چراکه قاطعیت در اتخاذ تصمیم های آنی در جایی حسن است و در مقام نابجایی چون مورد گفته شده، به قول اکثر دلسوزان، نابجا و سؤال برانگیز.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بله تعجیل های از سوی ایشان در عزل و نصبها مشاهده می شود ولی شما هم فتیله را کمی پائین بکشید قبول بفرمائید اتفاق خاصی نیفتاده باور بفرمائید از وقتی آقای صالحی به سرپرستی وزارت امور خارجه منصوب شده تمام بنگاه های سخن پراکنی حالت دفاعی و انفعال به خود گرفته اند هر چه باشد آقای صالحی عضو تیم هسته ای ایران است که مسئولین این عرصه تا کنون زهر چشم جانانه ای از دشمن گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
... از ازرش متکی یا صفار و یا هر کس چیزی کم نمکند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه درگیری و زورآزمائی با آقای م... است ديگه ...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که ایراد می گیرند احتمالا" کار مدیریتی در سطوح بالا انجام ندادند تا بفهمند بعضی وقت ها اینگونه برکناری ها از ضروریات است...
Iran, Islamic Republic of
با سلام اينكه گفته ميشه ايكاش از سفر برميگشت ... بايد گفت ميز كار وزير خارجه سفر در كشور هااست اگه مي اومد ميگفتيم هنوز از سفر نيومده ... هنوز عرقش خشك نشده .... داشت ميرفت فلان اجلاس و نگذاشتن اجلاس و....يا فرصت ندادن فلان مهمان خارجي كه در ايران به سر ميبرد از ايران بره . خلاصه اين حرف هاي هميشگي ما كه دنبال بهونه ايم
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری که معتقده هر اقدام قانونی، اخلاقی هم است....
Iran, Islamic Republic of
به نظر من جسارت همیشه حسن است!
Iran, Islamic Republic of
نمیتونید رییس جمهور محبوب مان را از چشم مردم بیاندازید....
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر كاش اجازه ميداديد ايشان از سفر برگردند
Iran, Islamic Republic of
آقاي متكي واقعا نمونه ي يك ديپلمات واقعي و متعهد است
Iran, Islamic Republic of
افرين بر جهان كه درارزيابي دولت جانبداري نمي كنه و به موقع نقد ميكنه
Italy
زنده باد متکی. ایشان واقعا انسانی محترم و متین هستند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر رييس جمهور كه با هيچ كس تعارف ندارد
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو شاهد باش که من وامثال من به دکتر احمدی نژاد رای داده ایم نه به ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاغیرمنطقی نبوده آقای متکی قاطعیت لازم رانداشتند
Iran, Islamic Republic of
اگر چه آنچه اتفاق افتاده قانونی است اما آقای رییس جمهور محترم باید بدانند ما به اصولگرایی رای دادیم و باز هم از آن دفاع خواهیم کرد و در این جبهه نیز باقی خواهیم بود امیدواریم همه کارهایمان از روی درایت و حساب شده بوده و همه جا برای اعمال خود دلايل لازم و کافی داشته باشیم
عزیزان ! دلسوزان ! دوستداران! ای همه ی کسانی که در آرزوی چنین رئیس جمهوری، سالها خون جگر خوردید و با همت شما ملت بصیر ایران چنین رئیس جمهوری ، مشغول کار و خدمت شبانه روزی است ، سعی کنیم قدرت و توان اصلی - فرعی کردن را در خودمان بالا ببریم.
این افتخار دولت نهم و دهم و شخص رئیس جمهور است که وقتی وزیر و مسولی توسط رئیس جمهور برکنار می شود ناراحت می شویم و با آمدن خدمتگزاری دیگر ، نه تنها ناراحت نمی شویم بلکه خوشحال هم می شویم. آیا این یکی از مصادیق تحول در مدیریت نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
چاپلوس تر و اشغالتر از این سایت تو عمرم ندیدم مگر ... نیوز که هر دو از یک ... ارتزاق می کنید.
Iran, Islamic Republic of
به نظر صالحي قاطعيت بيشتري داره براي همين زمان خاتمي از تيم مذاكرات هسته اي كنار گذاشته شد
Iran, Islamic Republic of
از اقدامات عجولانه جالبتر بعضي نظراتي است كه اينجادرج شده
Iran, Islamic Republic of
اصلا این کارها در شان سیستم مدیریتی کشور ما نیست چون باعث دلسردی می شود که بزرگترین آفت نظام مدیریتی است .
Iran, Islamic Republic of
با سلام چنان که مردم در فتنه 88 با بصیرت پشت سر رهبر ایستادند ومثل آقای ... آقا را تنها نگذاشتندو نیز مثل آقای ... از درآغوش کشیدن فتنه گران دم نزدندونیز مانند آقای ... پناه دهنده فتنه گران نشدنداین بار نیز به خوبی می دانند که آقای ... عقل منفصل دولت این تصمیم را گرفته است ولی می سوزیم ومی سازیم وهمچنان از دولت حمایت مشروط می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
همه عادت کرده ایم به برخی کارهای غیر منتظره آقای احمدی نژاد . بنابراین جای تعجب نیست . این مسایل برای همه عادی شده است . امید وارم آقای متکی نیز به دل نگیرند .
Germany
دلیلش که مشخصه
تا از این بعد بقیه یاد بگیرن جواب سلام خانم کلینتون رو بدن
United States
با سلام

لطفه بگوئید سفرا و سر پرستهای دفاتر حفظ منافع!!! ایران را چه کسی تعیین میکند تا بتوان تحلیلی منطقی ارائه داد.
Sweden
اقایان لنکرانی و صفار و اژه ای نیز به سرعت کنار گذاشته شدند ولی این عزیزان هنوز از یاوران و حامیان دولت هستندواقای متکی نیز مطمئنا اینگونه است.ما نباید کاسه داغ تر از اش بشویم.از دید بین المللی نیز مشکلی بوجود نیامده و نمیاید.تازه 5+1 ممکن است در مذاکرات پیچیده هسته ای مجبور بشود بسیاری از برنامه ریزیها و تحلیل هایی که روی یک شخص کرده اند را بذارن در کوزه ابش را بخورند!
Iran, Islamic Republic of
شايد يك نوع سياست هماهنگ شده است اميدوارم هر كجا هستند در خدمت اسلام و انقلاب باشند ، نه متكي و نه احمدي نژاد خراب نمي شوند مگر در مقابل اسلام و انقلاب و منافع ملت قرار گيرند .
Iran, Islamic Republic of
اگه یادتان باشد ایشان وقتی وزیر اطلاعات قبلی را بر کنار کرد خیلی از ما ناراحت بودیم ولی دیدید که وزیر جدید چه کار های بزرگی کرد پس اصلا نگران نباشید
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه اين رفتار آقاي رئيس جمهور در مديران عالي،مياني و پايه ايشان هم بي تأثير نيست. آنان هم به خود اجازه ميدهند با كاركنان مجموعه خود به هر حالتي كه دلشان مي خواهد رفتار كنند. و گاهي اين رفتارها بسيار نامناسب است.
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم این بر کناری به خاطر عمل نکردن به حرف مقام معظم رهبری بود یا نه. چون در دیداری که از tv پخش شد و اقای احمدی نژاد هم حضور داشت رهبر عزیز از مذاکره با آمریکا تا زمانی که ریگ در کفششان است، مخالف کرد. اما این سری متکی در سفر خود ذکر کرد که آمریکا مذاکره خواهیم کرد. اگر رئیس جمهور سر این موضوع ایشان را برکنار کرد کار خوبی کرده.
Iran, Islamic Republic of
اين دوست عزيزمون كه گفتن (از اقدامات عجولانه جالبتر بعضي نظراتي است كه اينجادرج شده) بفرمايند ببينيم نظر خودشون چي؟!
Iran, Islamic Republic of
با همه ارادت به دکتر
این شیوه برخورد با یه وزیر که پنج سال خدمت کرده نیست.
رفقا لطفا توجیه نکنید.
آقای صالحی نباید قبول مسئولیت می کردند ممکنه فردا نوبت اون باشه در حال سفر بگن تو دیگه وزیر نیستی برو پی کارت.