کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرار ماجرای جنجالی دانشگاه هاوائی؛

مدارک تحصیلی مسئولین از دانشگاه باکو دردسر ساز شد

24 مهر 1389 ساعت 7:07

به نظر می رسد ماجرای دانشگاه هاوائی و مدارک تحصیلی غیرمعتبر در ایران هر چند وقت یکبار باید تکرار شود.دانشگاه باکو جدیدا از این دست مدارک تحصیلی برای مسئولین سیاسی در ایران تولید کرده است.


به گزارش خبرنگار جهان در همین رابطه برخی از نمایندگان از اعتبار مدرک مسئولین تحصیل کرده در دانشگاه بین المللی باکو و رده علمی این دانشگاه از کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوال کردند.

 دانشگاه بین المللی باکو از لحاظ علمی چندان مورد تایید نیست بطوریکه لیسانس این دانشگاه از نظر مسئولین دانشگاه تهران در حد فوق دیپلم محسوب می شود.

برخی از مسئولین از جمله برخی از نمایندگان مجلس از این دانشگاه مدرک گرفتند. بعنوان مثال یکی از اعضای کمسیون اقتصادی مجلس، داراي ليسانس از دانشگاه باكو است كه دانشگاه تهران پس از ارزيابي اين مدرك آن را در حد فوق ديپلم محسوب كرد. تاآنجا که مدرك وی در زمان ارائه آن به مجلس هفتم به تاييد وزارت علوم نرسيد و حتي از محسوب كردن آن مدرك در حد فوق ديپلم هم خودداري شد.

همچنین گفته می شود که یکی از معاونین اصلی رئيس جمهور که مدرک تحصیلی وی نیز مورد تردید جدی است، از دانشگاه باکو مدرک گرفته است.

برخی از نمایندگان از وزیر علوم در خصوص رده علمی و تعداد مسئولینی که از این دانشگاه مدرک گرفتند، سوال کردند که این سوال به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده و باید در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.دانشجو باید در روزهای آینده پاسخگوی سوالات نمایندگان در این زمینه باشد.


کد مطلب: 139101

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/139101/مدارک-تحصیلی-مسئولین-دانشگاه-باکو-دردسر-ساز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com