پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۱
تکرار ماجرای جنجالی دانشگاه هاوائی؛

مدارک تحصیلی مسئولین از دانشگاه باکو دردسر ساز شد

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب: 139101
به نظر می رسد ماجرای دانشگاه هاوائی و مدارک تحصیلی غیرمعتبر در ایران هر چند وقت یکبار باید تکرار شود.دانشگاه باکو جدیدا از این دست مدارک تحصیلی برای مسئولین سیاسی در ایران تولید کرده است.
به گزارش خبرنگار جهان در همین رابطه برخی از نمایندگان از اعتبار مدرک مسئولین تحصیل کرده در دانشگاه بین المللی باکو و رده علمی این دانشگاه از کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوال کردند.

 دانشگاه بین المللی باکو از لحاظ علمی چندان مورد تایید نیست بطوریکه لیسانس این دانشگاه از نظر مسئولین دانشگاه تهران در حد فوق دیپلم محسوب می شود.

برخی از مسئولین از جمله برخی از نمایندگان مجلس از این دانشگاه مدرک گرفتند. بعنوان مثال یکی از اعضای کمسیون اقتصادی مجلس، داراي ليسانس از دانشگاه باكو است كه دانشگاه تهران پس از ارزيابي اين مدرك آن را در حد فوق ديپلم محسوب كرد. تاآنجا که مدرك وی در زمان ارائه آن به مجلس هفتم به تاييد وزارت علوم نرسيد و حتي از محسوب كردن آن مدرك در حد فوق ديپلم هم خودداري شد.

همچنین گفته می شود که یکی از معاونین اصلی رئيس جمهور که مدرک تحصیلی وی نیز مورد تردید جدی است، از دانشگاه باکو مدرک گرفته است.

برخی از نمایندگان از وزیر علوم در خصوص رده علمی و تعداد مسئولینی که از این دانشگاه مدرک گرفتند، سوال کردند که این سوال به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده و باید در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.دانشجو باید در روزهای آینده پاسخگوی سوالات نمایندگان در این زمینه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
بلايي كه بر سر علم و دانشگاه با اين طرز جذب دانشجو و اعطاي مدرك دانشگاهي در دانشگاه آزاد و غيرانتفاعي و پيام نور و سهميه ها راه افتاده بايد هم منتظر ورود مدرك بدستاني از هاوايي و باكو باشيم. انصافا اگر معدود دانشجويان مستعد اين دانشگاه ها را استثناء كنيم واقعا نبايد چاره اي براي درمان بيماري مرگبار مدرك گرايي كه تمام بنيانهاي فرهنگي ، اقتصادي ، اجتماعي و سياسي كشور را هدف گرفته انديشيده شود؟!
Latvia
اگر آقاي هاشمي رفسنجاني بعنوان يكي از موسسين و موثرترين حاميان دانشگاه آزاد رييس جمهور و صاحب نفوذ كشور نبودند و به مدرك اين دانشگاه رسميت و ارزش استخدامي نمي دادند كه كشور را به اين سرنوشت شوم گرفتار نمی کرد،
مدرك اين كارخانه مدرك چاپ كني باارزش تر از مدارك هاوايي و باكو و فيليپين و هند بود؟!...
Iran, Islamic Republic of
هم اكنون هم عده اي از برادران دوم خردادي از جمله آقاي ... نماينده سابق رشت در اين دانشگاه مشغول تحصيل در مقطع دكتري ميباشند
Iran, Islamic Republic of
چرا مسئولین ما باید از دانشگاههای باکو وهاوایی مدرک داشته باشند.این دانشگاهها که رده علمیشان پایین تر از دانشگاههای ایران است.
Iran, Islamic Republic of
این مشکل مدرک گرایی است که در ایران باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.
Iran, Islamic Republic of
باکو هم شد کشور که مدرک تحصیلیش معتبر باشد.
Iran, Islamic Republic of
وزارت علوم باید مدارک دانشگاهی را بپذیرد که معتبر باشد باکو خودش ناشناخته است چطور باید دانشگاهش معتبر باشد؟
Iran, Islamic Republic of
باكو كشور نيست كه بيسواد! پايتخت جمهوري آذربايجانه
Iran, Islamic Republic of
بعضیا ظاهرا امر بهشون مشتبه شده
این انصاف نیست که به خاطر قبول نداشتن نوع مدیریت دانشگاه آزاد ریشه این نهاد انقلابی و مهم رو بزنیم
آقای جاسبی زیاد از حد مدیر این دانشگاه بودن درست ...
در مدیریت و نظارت بر این دانشگاه قصور و تقصیر بوده درست ...
اما چرا زحمات دانشجویان و زحمت کشان این دانشگاهو به باد می دید؟!
انصافم خوب چیزی به خدا ...
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه حاج آقا دكتر مدير عامل باشگاه X
Iran, Islamic Republic of
1) فقط باکو و جمهوری آذربایجان نیست که مدارک بی اساسِ و بی ارزش دست مسئولین میده ، دانشگاههای تاجیکستان و چند کشور مشترک المنافع دیگه هم هست
2) فقط مسئولین نیستند که این جوری با اعتبار علمی کشور بازی میکنن بلکه همسران مسئولین هم دارن این کار رو میکنن
یکی از آقایان می گفت از رئیس یکی از دانشگاههای کشور X شنیده که می گفت : ما اعتبار و توان علمیمون رو در اختیار کشور دوست و برادر ایران قرار دادیم.