سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
۲
نامه سرگشاده جنبش عدالتخواه دانشجويي به رئيس قوه قضائيه

لزوم پايان دادن به شعارها و اقدام جدي در مبارزه با مفاسد دانه درشتها

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 105022
آیا نباید مایه تاسف باشد که یک تشکل و یا دانشجوی بسیجی به واسطه ابراز کلمه حق و اعتراض به تبعیض ناروایی که ایجاد شده است مورد فشار و تهدید و پیگرد رسمی مسئولان قوه قضائیه قرار گیرد؟!
لزوم پايان دادن به شعارها و اقدام جدي در مبارزه با مفاسد دانه درشتها
به گزارش سرویس دانشگاه جهان نيوز، جنبش عدالتخواه دانشجويي درنامه ای سرگشاده خطاب به رئيس قوه قضائيه خواستار پايان دادن به شعارها و اقدام عملي جدي در مبارزه با مفاسد اقتصادي و دانه درشت ها شد. 
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم 

”يا ايهاالذين آمنوا كونوا قوامين لله شهداء بالقسط و لايجرمنكم شنان قوم علي الاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوي“.آيه شريفه 8 از سوره مائده 

حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی
رئيس محترم قوه قضائيه 

سلام علیکم 

اظهارات حضرت عالی درباره لزوم برخورد با دانه درشت ها در مفاسد اقتصادی امری است که رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تاکید داشته و دارند. ایشان به بهانه های مختلف حیاتی بودن امر مبارزه با فساد و تبعيض و بی عدالتی را مورد تاکید قرار داده اند. از جمله تاکید جدی ایشان در سخنان ابتدای سال در حرم مطهر رضوی نماینده توجه فراوان ایشان به این مسئله است.
 
اما در این مورد نکاتی چند لازم است که خدمت حضرت عالی تذکر دهیم:
 
1. اظهار نظرهای اخير حضرت عالی در مورد برخورد با دانه درشت ها اگر چه مایه مسرت عدالت خواهان شده است، اما باید توجه داشت مبارزه با مفاسد اقتصادی بیش از همه محتاج عمل است و نه شعار. در دوره های گذشته نیز شعار های فراوانی در این مورد داده شد؛ اما بیش از آنکه مفسدین اقتصادی آرامش نداشته باشند این عدالت خواهان و مبارزان با مفاسد بودند که مورد انواع بی مهری ها واقع شدند.امیدواریم که حضرت عالی نخواهید راه اسلافتان را بپیمائید.
 
2. همان گونه که رهبر انقلاب در پیام هشت ماده ای خود به سران سه قوه در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید فرموده اند:“ با آغاز مبارزه جدى با فساد اقتصادى و مالى، یقینا زمزمه ‏ها و بتدریج فریادها و نعره ‏هاى مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفتها عمدتا از سوى کسانى خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند و طبیعى است بد دلانى که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده ‏دلانى که از القائات آنان تاثیر پذیرفته ‏اند با آنان همصدا شوند. این مخالفتها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند.“پيام رهبري به سران سه قوه 10/2/
80 

ما نیز بر این امر واقفیم که قطعا در این راه فشار های فراوانی بر مسئولین قوه قضائیه در راه برخورد با مفسدین گردن کلفت اقتصادی وارد می شود و نمونه آنرا در برخی واکنش ها به اقدامات قوه قضائیه و اظهارات حضرت عالی مشاهده کردیم.

جنبش عدالتخواه دانشجویی وظیفه خود می داند که از هر اقدام مثبتی در این راه حمایت نماید و از هر کوتاهی در این راه به شدت انتقاد نماید زیرا همان گونه که رهبری معظم فرمودند:“ تسامح در مبارزه با فساد، به نوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاههاى دولتى و قضائى در گرو آن است که این دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند.“ پيام رهبري به سران سه قوه 10/2/80
 
امروز کشور بیش از پیش کشور نیاز مند همدلی و همت برای مبارزه با مفسدین اقتصادی است. اگر عدالت خواهان یقین حاصل نمایند که مسئولین در این راه جدی و ثابت قدم هستند از هیچ کمکی به مسئولین در راه این مبارزه و جهاد مقدس با زالو صفتانی که خون مستضعفین بی بهره از قدرت و پول را می مکند فروگذار نخواهد کرد.
 
3.همان گونه که رهبری معظم نیز تاکید فرمودند :" در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضى دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهى نباید استثنا شود.... با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد." پيام رهبري به سران سه قوه 10/2/80
 
آنچه مسلم است آن است که یکی از مصادیق بی عدالتی ” تبعیض“ در برخورد هاست. مردم بیش از آنکه از وجود فقر و فساد ناراحت و دلخسته باشند از وجود تبعیض های ناروا در برخي از امور کشور رنج می برند. حال قوه قضائیه که یکی از وظایف اصلی اش برخورد با این تبعیض هاست نباید در اجرای عدالت تبعیض آمیز برخورد نماید. نباید گروه و یا گروه ها و اشخاص خاصی به واسطه در قدرت بودن و يا داشتن پست و مقام دولتي و يا سابقه اي در انقلاب به بهانه حفظ وحدت و با ”توهم مقدم بودن وحدت بر عدالت“ از شمشیر عدالت بگریزند. 

مصادیق چندی در ذهن مردم شریف از این موارد هست که اگر چه شاید برخی از آنها هیچ موقع به درستی پیگیری نشده است ولی پاسخ درستی به آنها داده نشده است. قوه قضائیه باید تلاش نماید یک بار برای همیشه به این شبهات و سؤالات پاسخ گفته و تکلیف این پرونده های مشهور را یکسره نماید. بی شک این موارد بر آبروی قوه قضائیه و نظام اسلامی خواهد افزود. نظام اسلامی نباید از وجود مفاسد در جامعه شرمسار باشد بلکه باید از عدم برخورد با این مفاسد برخود بلرزد.
 
4. عدالت خواهان همواره از آغاز این حرکت مقدس این را آویزه گوش خود ساخته اند که عدالت خواهی هزینه های خود را دارد و در این راه حاضر به دادن همه نوع هزینه ای هستند اما توقع از دستگاه های مسئول است که میان مفسدین و مکندگان خون مستضعفین با عدالتخواهان و دلسوزان نظام تفاوت و تفکیک قائل شوند. 

آیا نباید مایه تاسف باشد که یک تشکل و یا دانشجوی بسیجی به واسطه ابراز کلمه حق و اعتراض به تبعیض ناروایی که ایجاد شده است مورد فشار و تهدید و پیگرد رسمی مسئولان قوه قضائیه قرار گیرد؟! چگونه بعد از این توقع دارید تشکلی که به تعبیر امام راحل ”شجره طیبه“ است و اعضای آن با اخلاص و دلسوزی به دنبال اصلاح ناکار آمدی ها و تذکر به مسئولین هستند وظیفه خود را به درستی در حمایت از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدین انجام دهد؟
 
عدالت خواهان همانگونه که از برخورد با مفاسد از سوی مسئولین دفاع می کنند به شدت از کسانی که در این راه مجاهدت می کنند نیز حمایت خواهند کرد و نخواهند گذاشت هزینه ها و فشار های بی مورد و واهی سایر عدالت خواهان به کناری رانده و دلسرد نماید.
 
جنبش عدالت خواه دانشجویی مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام مسئولین قوه قضائیه درباره فشار به دانشجویان بسیجی عدالتخواه اعلام می کند و از مسئولین آن قوه می خواهد كه هر چه سريعتر این اقدام را متوقف نمایند تا بیش از این موجبات ناراحتی عدالتخواهان را فراهم نیاورند.
 
5. همان طور که مستحضرید تنها کمتر از یک ماه به سالروز ابلاغ پیام هشت ماده ای رهبر به سران سه قوه درباره لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادي باقی مانده است. این روز هر ساله برای عدالت خواهان یک نقطه عطف در عدالت خواهی و مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده و هست، اما همواره به واسطه کوتاهی های مسئولین در این امر خطیر، مایه تلخکامی عدالت خواهان را فراهم نموده است.
 
امیدواریم امسال که با تاکید رهبر انقلاب به سال ”همت مضاعف و کارمضاعف“ نامیده شده است؛ شاهد اقدامات جدی قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی و جشن محکومیت و تشهیر مفسدین دانه درشت باشیم. 

گذشت این چند وقت از دوره ریاست حضرتعالی و وجود فرصت های جدی برای نشان دادن عزم خود در برخورد با مفسدین مانند حوادث پس از انتخابات تا حد زیادی کافی است. با این وجود عدالت خواهان تا سالروز ابلاغ پیام رهبری به سران سه قوه روند کنونی را با دقت رصد نموده و منتظر اقدامات جدی هستند. قطعا عدالت خواهان در سالرورز اين روز بزرگ از مسئولين و خصوصا قوه قضائيه درباره عملكردشان در مبارزه با مفاسد اقتصادي و دانه درشت ها خواهند پرسيد. بدیهی است عدم برخورد جدی با مفسدین در این فرصت باقی مانده واکنش های تند و جدی تر عدالت خواهان را به دنبال خواهد داشت و در اين راه با احدي مسامحه نخواهند كرد.
 
به اميد ظهور عدالت گستر گيتي
جنبش عدالت خواه دانشجويي


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با سلام .
با تآئید این نامه سر گشاده از برادر عزیزمان باید بعرض ریاست محترم قوه قضائیه برسانم تنها دانه درشت های مفاسداقتصادی نیستند که ....را زیر سئوال برده بلکه سران گردن کلفت فتنه سیاسی و آقا زاده هایشان هم هستند که راست راست توی اجتماع تردد میکنند و زاده هاشان در حاشیه امن قرار گیرند پس چرا انقلاب کردیم ؟ یکی از اهداف انقلاب اسلامی گسترش عدالت میباشد
Iran, Islamic Republic of
امام زمان عجل الله فرجه وقتی ظهور میکند که مردم از همه ناامید شوند.