يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

برگزاری جشن جهاني نوروز با حضور 10کشور

جمعه ۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 103603
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: جشن جهاني نوروز هفتم فروردين ماه در ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، رضا موسوي در مشهد گفت: پس از برگزاري جشن ملي نوروز هفتم فروردين ماه جشن جهاني نوروز با حضور 10 كشور صاحب پرونده نوروز، پنج رئيس جمهور و وزراي خارجه كشورهاي مذكور، به همراه برخي كشورها كه سنت نوروز در آن كشور جاري است، برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: با ثبت جهاني نوروز در سازمان جهاني يونسكو كه حول محوريت ايران انجام شد سازمان ملل نيز به واسطه اهميت اين روز، اول فروردين را روز نوروز ناميد.
موسوي افزود: هشتم فروردين ماه نيز وزاري خارجه كشورهاي ميهمان بازديدي از حافظيه، سعديه و تخت جمشيد خواهند داشت تا حضور ميليوني مردم ايران را در نوروز مشاهده كنند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: قطعا در سال جاري نرخ‌گذاري‌هاي مناطق آزاد ساماندهي مي‌شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه هتلداران بايد بسته به مقررات ابلاغي، امكانات و درجه‌بندي هتل‌هاي خود نسبت به قيمت‌گذاري اقدام كنند. افزود: در مناطق آزاد به دليل اينكه هزينه‌هاي جاري هتل‌ها كمي بيشتر است، افزايش قيمت هتل‌ها نيز تا سقف معيني بيشتر خواهد بود.
وي با اشاره به كاهش آمار مسافران ورودي به كيش در سال 88 گفت: افزايش قيمت هتل‌ها در سال جاري در مناطق آزاد حداكثر مشخصي دارد و چنانچه بيش از حد باشد هتلداران بيش از هر كس ديگري متضرر مي‌شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *