دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۲

تذکر شهید جهان آرا به بچه‌های سپاه درباره انتخاب همسر

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 879409
با این که در آن مقطع ما رابطه عاطفی عمیقی با هم داشتیم، من کاملا این شرایط را پذیرفته و کوچکترین گلایه ای به محمد نمی کردم.
تذکر شهید جهان آرا به بچه‌های سپاه درباره انتخاب همسر
گروه فرهنگی جهان نيوز: دو ماه بعد از آمدن به به خرمشهر، برای این که زندگی مان نظم داشته باشد، با محمد قراری گذاشتیم که او یک شب در میان از ساعت ده شب تا هفت صبح در خانه باشد.

با وجود این قرار، از پس کارش زیاد بود، گاهی اوقات نمی توانست سر موقع به خانه بیاید. وقتی هم می آمد، آن قدر خسته بود که زود خوابش می برد و هر چقدر بچه های سپاه با بی سیم محمد تماس می گرفتند، هوش نمی آمد. اگر در طول روز کاری پیش می آمد، می رفتم سپاه، محمد را می دیدم، ده دقیقه نیم ساعت صحبتم را با او می کردم و برمی گشتم.

با این که در آن مقطع ما رابطه عاطفی عمیقی با هم داشتیم، من کاملا این شرایط را پذیرفته و کوچکترین گلایه ای به محمد نمی کردم. نه در این رابطه، بلکه حتی اگر در مراوده با اطرافیانم دلخوری پیش می آمد و از مسئله ای ناراحت می شدم و با دلتنگی برایم حادث می شد، همه را در خودم می ریختم و هیچ وقت محمد را درگیر مشکلاتم نکردم.

به هر حال، سپاه خرمشهر تازه شکل گرفته بود و یک عده از بچه های مخلص خرمشهر جمع شده و می خواستند کار کنند و کم تجربه بودند.

جمع و جور کردن آنها نیاز به وقت زیادی داشت، لذا اصلاً مزاحم محمد نمی شدم. یادم هست یک بار محمد به من گفت: «از وقتی من ازدواج کردم، خیلی از بچه های سپاه به فکر افتادن که زن بگیرن.» پرسیدم: «چرا؟» گفت: «خب می بینن تو هیچ مزاحمتی برای کار و برنامه های من نداری، هوا برشون می داره! بهشون می گم بابا، برید به مقدار بیشتر حساب کتاب کنید! فکر نکنید همه ی زن ها و زندگی ها یه جور هستن!»

برگرفته از كتاب «محمد نبودی» مجموعه خاطراتی از شهید سید محمد علی جهان آرا
راوی: صغری اکبرنژاد

بیشتر بخوانید:
موضوع مهمی که شهید جهان آرا فراموش نمی‌کرد
محمد جهان آرا هم توی این هواپیما بود
https://jahannews.com/vdce7o8vojh8fei.b9bj.html
jahannews.com/vdce7o8vojh8fei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای جانم، چقدر زیبا. خدا به درجات عالی آن شهید و عزیزانش اضافه کند. آمین
الهه
Iran, Islamic Republic of
روح تموم شهداشادهمنشین امام حسین باشی سید🥀