دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۱
۳

اعتراض روح الامین به دیوارنگاره ولیعصر

يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 880998
حسن روح‌الامین نقاش ایرانی به نحوه استفاده از تصاویر در دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر(عج) اعتراض کرد.
اعتراض روح الامین به دیوارنگاره ولیعصر
از جدیدترین اثر حسن روح‌الامین با عنوان «مائده» هفته گذشته رونمایی شد و پس از این اثر در آستانه هفته کرامت بر دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر(عج) نقش بست.

اما این اثر تنها چند روز بر روی این دیوارنگاره ماند. این هنرمند به این عمل اعتراض خود را نشان داد و بیان کرد: تصویر نقاشی مائده، آخرین اثر بنده در این دیوارنگاره خواهد بود

.متن منتشر شده از حسن روح‌الامین به شرح زیر است:
دیوارنگاره میدان ولی عصر (ارواحنافداه) یکی از بزرگترین رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و در دهه ۹۰ بزرگترین و موثرترین محصولات فرهنگی از این دیوارنگاره به سایر رسانه‌ها مخابره شده است.

متاسفانه بعضا استفاده از کارهای ضعیف و اخیرا تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی، موجب کم فروغ شدن تاثیر این رسانه باشکوه و اسراف این ظرفیت فرهنگی گردیده است.

بنده در ۵ سال گذشته، بصورت افتخاری حداقل سالی یک کار برای ایام محرم تقدیم این ظرفیت فرهنگی کرده‌ام. اما متاسفانه کار حضرت قاسم علیه السلام در محرم سال گذشته بعد از ۴ روز با طرحی دیگری تعویض شد و امسال نیز این اتفاق برای نقاشی مائده با موضوع حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام افتاد.
 
البته بنده رویدادهای مناسبتی، ملاحظات اداری مسئولین این حوزه و نگاه‌های غیرکارشناسی، غیرمساله‌مند و عجولانه متاثر از رئیس و مرئوسی را درک میکنم.

لکن هدفم از نگارش این متن این است که به مخاطبین عرض کنم، با علم به تاثیر عظیم این ظرفیت فرهنگی و علی‌رغم میل باطنی، تصویر نقاشی مائده، آخرین اثر بنده در این دیوارنگاره خواهد بود.حسن روح الامین۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
https://jahannews.com/vdcjhyeoouqeohz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhyeoouqeohz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
هنرمند متعهد و ولایی جناب روح الامین عزیز! کار برای خدا و اهل بیت و فرهنگ ناب اسلامی که قهر و ناز نداره شما کارهای فاخرتون را ارائه بدید دیگران هم به سهم خودشون کمک کنند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد این قهر اعتراضی تنها راه باقی مونده برای ایشان می باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم علم نظردادن ندارم هرآنچه آقا بپذیرندمقبول است