شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۲۱
آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس:

اگر به دلیل نحوه توزیع تعرفه‌ ها «چهار میلیون نفر» از رای دادن محروم شدند، در اینجا استیفای حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه است

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 531765
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در این کشور اگر بنا شد 4 میلیون انسان از رای دادن به عنوان توزیع تعرفه‌ها محروم شوند استیفای حقوق عامه برعهده قوه قضائیه است
اگر به دلیل نحوه توزیع تعرفه‌ ها «چهار میلیون نفر» از رای دادن محروم شدند، در اینجا استیفای حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: هفته گذشته هفته قوه قضائیه بود و باید از اقدامات به‌جای قوه قضائیه در مبارزه با فساد اعم از فساد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی تشکر کنیم خوشبختانه این اقدامات زمینه ساز تعالی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: باید از مسئولان قضایی استان به ویژه ریاست دادگستری و دادستان مشهد تشکر کنیم که در این ایام و به ویژه سال گذشته فعالیت زیادی برای مقابله با منکرات شرعیه و مفاسد اجتماعی و اخلاقی داشتند. امیدواریم اقدامات این عزیزان به عنوان خدمتی خالصانه لحاظ شود.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات مبسوط و بسیار موثر و حساسی که در دیدار با مسئولان قضایی داشتند چند نکته را تاکید کردند قوه قضائیه به عنوان یک چشم بینا و و ناظر ارزنده‌ وابسته به فقه دینی و شرعی است که در راس سرنوشت مردم قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در قانون اساسی تصریح شده که قضاوت بر حسن اجرای امور برعهده قوه قضائیه است یعنی این یک چشم بینا است و نکته دوم این است که قوه قضائیه در عرصه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان یک چشم بینا است و باید با تمام قدرت عمل کند. واقعاً یک نگرانی و دغدغه از نظر تدبیر امور عامه داریم. نگرانی اول ما در مورد انتخابات است نتیجه انتخابات براساس نظر شورای نگهبان مورد تائید است اما تخلفاتی در مسئله توزیع تعرفه‌ها و امکانات صورت گرفته است.

خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: در این کشور اگر بنا شد چهار میلیون انسان از رای دادن به عنوان توزیع تعرفه‌ها محروم شوند استیفای حقوق عامه برعهده قوه قضائیه است نکته دومی که سبب نگرانی ما است رفت و آمد و قرارداد با خارجی‌ها است قرارداد اخیر با شرکت توتال فرانسه را در نظر بگیرید طبق اظهارات وزیر نفت ایران به اندازه شرکت توتال در این قرارداد آورده داشته است اما سهم ایران در این قرارداد کمتر است. یعنی در یک قراردادی که در کشور ما بسته شده است و همه چیزش متعلق به ما است و آورده برابر نیز داریم چرا بایستی سهم ما کمتر باشد؟

علم‌الهدی افزود: مردم ما بیدار هستند، مردم بیدار ما متوجه نمی‌شوند که آورده ایران برابر آورده شرکت خارجی است اما سهم ایران در این قرارداد کمتر است؟ امام جمعه و نماینده ولی فقیه وظیفه‌اش این است که در تریبون نماز جمعه مطالبه رهبری را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: من سرباز رهبری هستم به عنوان سرباز رهبری حق مطالبات ایشان را ندارم؟ قراردادی بسته‌اید و آورده برابر است اما سهم ایران کمتر است. برادران و خواهران انقلابی ما در این مملکت فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم را تا 20 درصد بالا بردیم و یک چنین سرمایه‌ای از دست ندادیم. آیا فناوری استخراج پیچیده‌تر از فناوری هسته‌ای است که باید چنین قراردادی ببندیم و سهم ما 15 درصد باشد. 100 درصد میدان نفتی متعلق به ماست این ملک ما و مملکت ما است.

علم‌الهدی افزود: قوه مقننه ما در مقابل این فساد سکوت کرده است، مقام معظم رهبری فرمودند استیفای حقوق عامه وظیفه قوه قضائیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا زمانی که خود سخنگوی محترم شورای نگهبان بعد از بررسی اعتراضات انتخاباتی دقیقا گفته اند که تخلفات این دوره هیچ تفاوت عمده ای با دوره های قبل نداشته و در حد همان دوره های قبل بوده است و نیز اینکه کمبود تعرفه ها به هیچ وجه عمدی نبوده؛ بیان چنین ادعاهایی از جانب امام جمعه یک شهر بزرگ مانند مشهد مقدس چه معنا و مفهومی دارد؟ گویا هنوز فضای انتخاباتی برای عده ای تمام نشده است!!! در امر انتخابات باید به نظرات شورای محترم نگهبان تمکین کنیم یا امام جمعه محترم مشهد؟؟!!
...
Iran, Islamic Republic of
البته من هم موافقم انتخابات تمام شود ولی تخلفات پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
من موندم فقط این انتخابات چه جور تائید شد؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر تایید نکنند چکار کنند.
اگر یکی از این انتخابات مردود اعلام بشه، دیگه تو این مملکت سنگ رو سنگ بند نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
4ملیون نه
9میلیون
مقایسه مناطق یکسان در دوره قبل و الان گواه است
Iran, Islamic Republic of
تو تهران و بقیه شهرهای پر جمعیت، باید صف طولانی کسایی که ساعت پایانی نتونسن رای بدهند و میدید!!!!
Iran, Islamic Republic of
بیشتر در مناطق روستایی و شهرهای کوچک منع رای شدند
Iran, Islamic Republic of
خدا عمرتان دهد جناب علم الهدا كه براى منافع ملى اينگونه سينه چاك ميكنيد، همينطور در باره ارقام و اعداد مندرج در قرارداد كه امانت دارانه و صادقانه آنها را بازگو ميكنيد ! شب اول قبر چه سعادتى نصيبتان شود ؟! خوش بحالتان !
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خودت را تمسخر کن مرد حسابی. وزیر نفت گفته بود 19 درصد. گیر چهار درصدی؟؟؟ اصلا 20 درصد. 80 درصد بقیه رو چی میگی؟؟؟ جربانات حامی شما همیشه بلدند با هوچی گری جای حاشیه و متن رو عوض کنند. سوال ما اینه. چرا 80 درصد باید به خارجی ها برسه؟؟؟
در مسئله حاج میثم مطیعی نیز همین کار را کردید. هوچی گری. کدام حرف ایشان اشتباه بود؟؟؟ پاسخ همفکران شما جز دروغ و هوچی گری چه بود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر قوه قضائیه در همان دوران اصلاحات جدی به پرونده کرسنت و استات اویل رسیدگی میکرد و همان موقع ریشه ی مفسدان نفتی را میسوزاند، روز به روز جری تر و طمعکارتر نمیشدند تا کار به این قراردادهای ننگین برسد......
علی
Iran, Islamic Republic of
........ خدا خودش فرجی حاصل کند که خون شهدا پایمال نشود
Iran, Islamic Republic of
از خودت مایه بگذار اخوی...
بخاطر نوع انتخاب مردم این قضاوت را غیر ارزشی نکن...
بخشی از خانواده شهدا هم به روحانی رای دادند..
Iran, Islamic Republic of
این امام جمعه محترم هنوز قبول ندارد که روحانی ۲۴ میلیون رای آورده و الان ریس جمهور است.
Iran, Islamic Republic of
شماها عادت دارید فقط حرف بزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفته روحانی رییس جمهور نیست؟؟؟؟؟؟؟
گفته رای نیاورده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرد حسابی یه ذره متنها رو با دقت بیشتر بخونید تا اینقدر دچار سو تفاهم نشید و فکر نکنید که همه دارن توهین میکنن
به خدا برا خودتون خوبه
خود درگیری پیدا میکنید ها
از ما گفتن
محسن
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی دارد ؟؟؟ از کجای حرفهای ایشان این رو در آوردید؟؟؟
اون کسانی که هنوز قبول ندارند شماهایید که هنوز انتخاباتهای 84 و 88 را قبول نکردید...
Iran, Islamic Republic of
رای آورده که هر كاري خواست بکنه؟؟؟
کشور رو به باد بده
کسی هم دم نزنه
تمنا
Iran, Islamic Republic of
باشه تو راست میگی روحانی رای آورده اصلا کل 80 میلیون ایران از صغیر و کبیر ملت به روحانی رای دادن خداییش تخلفات انتخاباتی رو چی میگی حتی رهبری هم بهش اشاره کرد . حسن آقا با تخلف رای آورده .
Iran, Islamic Republic of
بی تردید با این 4 میلیون رای اقای روحانی بیشتر میشد.
Iran, Islamic Republic of
4میلیون اعتراف روحانی بود
9میلیون محرز شده در مقایسه با دوره قبل در همان حوزه ها
Iran, Islamic Republic of
اگر به فرمایش ایشان هم درست باشد قطعا رای روحانی به 27000000 می رسید چون کسانی از رای دادن باز ماندند که نتوانستند به موقع سر صندوق حاضر شوند یاران شما که همان ساعت های اولیه امدند و ادای تکلیف کردند به گمان خودشون
Iran, Islamic Republic of
خدا بهمون رحم كنه
داشتم نظرات رو ميخوندم ديدم چقدر تضارب آراء بالاست