دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۸
نامزد انتخابات مجلس در تهران در گفتگو با جهان نیوز:

اولویت مجلس آینده باید سفره و معیشت مردم باشد/ عملکرد تیم اقتصادی دولت راضی کننده نیست/ نظارت مجلس یازدهم ضعیف بود

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 879705
صمصامی گفت: مجلس یازدهم قوانین خیلی خوبی تصویب کرده، اما نظارتش بر اجرای همین قوانین ضعیف بوده است.
اولویت مجلس آینده باید سفره و معیشت مردم باشد/ عملکرد تیم اقتصادی دولت راضی کننده نیست/ نظارت مجلس یازدهم ضعیف بود
گروه سیاسی جهان نيوز: حسین صمصامی اقتصاددان و یکی از ۳۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران در گفتگو با جهان نيوز درباره اولویت مجلس دوازدهم، گفت: اولویت مجلس آینده باید سفره و معیشت مردم باشد و در راس آن اتخاذ سیاست‌هایی که بتواند فعلاً در کوتاه مدت یک تغییر اقتصادی به نفع مردم حاصل کند.
 
وی با اشاره به اینکه عملکرد تیم اقتصادی دولت راضی کننده نیست، بیان کرد: به رغم اینکه در مواردی موفق عمل کردند اما در مجموع با توجه به این تورمی که ایجاد شده و مسائلی که در عرصه اقتصاد وجود دارد عملکرد خوبی نداشتند و اگر از مردم هم بپرسید نظرشان همین است. وقتی مردم وارد بازار می‌شوند و خرید می‌کنند مسائل و مشکلاتی دارند، درآمد آن‌ها متناسب با تورم نیست و تطابق ندارد. رفاه آنان کم شده و ناراحت هستند و در راس مقصران این وضعیت هم دولت قرار دارد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا کنید، آیا برنامه‌ای برای این وضعیت اقتصادی دارید، گفت: حتماً برنامه دارم. در مجلس نبودم به دولت پیشنهاد می‌دادم اگر هم احیاناً وارد مجلس شوم حتماً برنامه دارم و به دولت پیشنهاد می‌دهم اما اینکه دولت اجرا کند یا نه یک بحث دیگر است.

صمصامی با بیان اینکه قطعاً عملکرد مجلس یازدهم هم در زمینه اقتصادی خوب نبوده و بر علیه سفره مردم عمل کرده است، گفت: بعضاً افرادی در مجلس هستند مانند برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی که همین حالا دارند بر علیه سفره مردم فعالیت می‌کنند.
 
وی درباره نقاط قوت مجلس یازدهم، بیان کرد: مجلس یازدهم یکسری قوانین تصویب کرده که خیلی خوب بوده مانند قانون «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» یا قانون «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از جمله نقاط قوت این مجلس می‌باشد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در ادامه درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم، گفت: نظارت ضعیف بر روی همین قوانین مصوب شده از نقاط ضعف این مجلس می‌باشد. از طرفی در زمینه‌های اقتصادی بیشتر آن سیاست‌هایی را دنبال کردند که ضربات شدیدی به سفره مردم زده است مانند حذف ارز 4200 تومانی یا تعدیل نرخ ارز مطابق با تورم که این موارد به جامعه و سفره مردم ضرر زده است.
 
صمصامی در پایان با تاکید بر اینکه مردم باید خیلی مراقب باشند که به چه کسی رای می‌دهند، بیان کرد: دعا می‌کنم که مردم انتخاب اصلح داشته باشند یعنی افرادی که به نفع سفره مردم عمل کنند نه به ضرر آن را انتخاب و راهی مجلس کنند. متاسفانه برخی از نماینده‌ها در مجلس همین حالا دارند به ضرر مردم عمل می‌کنند.
https://jahannews.com/vdcdzn0jkyt0556.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzn0jkyt0556.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
واقعا مردم در فشار اقتصادی هستند.... وجدان بیدار مردم باشید...
این مسکلات حاصل رای شما ها به دولت حسن روحانی است و اگر آیت الله رییسی نبود امروز همه از تشنگی و گرسنگی و بی برقی و کرونا مرده بودیم
Iran, Islamic Republic of
همین حرفو احمدی نژاد وقتی دولت رو دست گرفت میگفت و بعدش روحانی و حالا رئیسی و این چرخه قبلی ها بودند همچنان ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
واقعد تحلیلی که انجام دادید خیلی کارشناسی بود تحت تاثیر قرار گرفتم
Iran, Islamic Republic of
صحبت های نخ نما شده
Iran, Islamic Republic of
.....
تارا
Iran, Islamic Republic of
ما تهران نیستیم از تهرانی ها خواهش می کنم به آقای صمصامی رای دهند که مخالف گران کردن ارز است
Iran, Islamic Republic of
اقای صمصامی به عمل کار براید. این شعارهای فانتزی رو عوام بلدند . الان که مجلس تشریف بردید لطفا کار کنید و کمتر شعار بدید