پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰
۳
صهیونیست‌ها مردم غزه را عدد می‌بینند

افشای واقعیت‌های تازه از ماشین کشتار اسرائیل/ پشت پرده خونین استفاده از هوش مصنوعی

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 880010
استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در میدان های جنگ برای کمک به کاهش آمار تلفات غیرنظامیان است. این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس دقیقا در نقطه مقابل این گزاره حرکت کرده و در نوار غزه با استفاده از هوش مصنوعی، یک بحران و فاجعه بزرگ را خلق کرده است.
افشای واقعیت‌های تازه از ماشین کشتار اسرائیل/ پشت پرده خونین استفاده از هوش مصنوعی
گروه بین المل جهان نيوز: بیش از هفت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی خونین که تاکنون موجب کشته، زخمی و مفقود شدنِ بیش از 100 هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده و البته که به تازگی نیز رژیم اشغالگر قدس بمباران و حمله به شهر راهبردی رفح که میزبان چیزی بیش از یک میلیون فلسطینی آواره و پناهجو است را نیز آغاز کرده است.

رویدادی که در نوع خود می تواند تلفات غیرنظامیان جنگ غزه را بیش از پیش افزایش داده و این جنگ را از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان، به مرحله فوق بحرانی برساند. با این همه، به تازگی ابعاد تازه ای از جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین در نوار غزه در حال افشا شدن است. حقایقی که جلوه های عینی خود را در قالب کشف مکرر گورهای دسته جمعی در مکان هایی مثل محوطه بیمارستان های شفا و ناصر به نمایش می‌گذارد.

در این میان، رژیم صهیونیستی استفاده گسترده ای از هوش مصنوعی و بکارگیری آن در قالب هایی تسلیحاتی نظیر پهپادها و غیره را جهت ارتکاب به قتل و جنایت علیه مردم فلسطین به عمل می آورد. موضوعی که نه تنها جنگ را به اهداف نظامی محدود نکرده بلکه کشتار گسترده ترِ مردم بیگناه غزه را نیز به دنبال داشته است. در این رابطه، توجه به چهار نکته مهم به نظر می رسد.

یک: صهیونیست ها مردم غزه را عدد می بینند
پایگاه خبری "العربی جدید" به تازگی در گزارشی به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داده که رژیم اشغالگر قدس با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در میدان های جنگ غزه، به هرکدام از ساکنان غزه عددی بین 1 تا 100 را تخصیص می دهد. در این چهارچوب، هر چه نمره تخصیص داده شده برای یک فرد به 100 نزدیکتر باشد، این بدان معناست که از نگاه ارتش اسرائیل، فرد مذکور به جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت نزدیکتر است و باید ترور شود.


*نشریه العربی جدید در گزارشی مبسوط، جنگ غزه را نخستین کارزار به راه افتاده از یک نسل کشی توسط صهیونیست ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تاریخ بشر ارزیابی کرده است.
 
اشغالگران اسرائیلی در این رابطه، از یک فناوری هوش مصنوعی با نام Lavender استفاده می کند. با این حال، نکته قابل تامل اینکه اپراتورهای ارتش اسرائیل تاکید دارند که حتی برای هدف قرار دادنِ یک نیروی ساده حماس، از نگاه اسرائیل، کشته شدن بیش از 20 تا 30 انسان بیگناه نیز کاملا مشروعیت دارد. به بیان ساده تر، صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن انسان های بیگناه در نوار غزه، هیچ محدودیت اخلاقی را پیش روی خود نمی بینند.

دو: فشار سیاسی برای کشتار بیشترِ مردم فلسطین
یکی از نکاتی که منابع خبری صهیونیست به نقل از اپراتورهای تسلیحاتی مرتبط با هوش مصنوعی صهیونیست‌ها به آن اشاره داشته اند این است که اگر از منظر استانداردهای تعریف شده برای ارتش اسرائیل، یک نفر نمره 80 از 100 بگیرد، ترور وی قطعی است.

با این حال، این اپراتورها تاکید کرده اند که فشارهای گسترده(از جانب مقام های ارشد اسرائیلی)به آن ها برای کشتار بیشترِ مردم فلسطین سبب شده تا استانداردها در این حوزه مدام نزول کنند و اصلِ کشتار وسیع، بیش از همه مورد توجه باشد. معادله ای که به معنای واقعی کلمه به یک نسل کشی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه ختم شده است.

سه: معیارهای عجیب ارتش اسرائیل در استفاده از فناوری هوش مصنوعی
صهیونیست ها در مورد درست بودنِ اقدام خود در هدف قرار دادن مردم بیگناه غزه، استدلال های عجیبی را مطرح می کنند. استدلال هایی که تاثیرات خود را در استفاده آن ها از فناوری تسلیحات مرتبط با هوش مصنوعی و هدف قراردادن مردم این منطقه نیز به نمایش می گذارند.

به عنوان مثال، اسرائیل ادعا کرده که 50 درصد از نیروهای آژانس آنروا در نوار غزه، بستگان درجه یک اعضای جنبش حماس هستند. موضوعی که سبب شده برخی به این موضوع اشاره داشته باشند که اگر بپذیریم جنبش حماس قریب به 40 هزار نفر نیرو دارد، این بدان معناست که شمار قابل توجهی از جمعیت غزه، بستگان درجه یک و یا درجه دوم نیروهای عضو جنبش مقاومت فلسطین هستند. البته که باید توجه داشته باشیم که دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز وجود ارند که آن ها را نیز باید در نظر گرفت. حال در این نقطه باید این سوال را مطرح کرد که چرا باید این افراد بیگناه هدف حملات رژیم اشغالگر قدس قرار گیرند؟

در عین حال، اساسا اینکه اکنون بیش از 100 هزار فلسطینی بیگناه کشته، مجروح و مفقود شده اند، نشان می‌دهد تا چه اندازه استانداردهای تعریف شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر قدس و تسلیحات مرتبط با هوش مصنوعی آن، دچار خطا هستند.

چهار: مسئولیت اخلاقی در کار نیست
بسیاری از کارشناسان نظامی تاکید دارند که استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در میدان های جنگ برای کمک به کاهش آمار تلفات غیرنظامیان است. این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس دقیقا در نقطه مقابل حرکت کرده و در نوار غزه با استفاده از هوش مصنوعی، یک بحران و فاجعه بزرگ را خلق کرده است.

جالب است که در گزارش اخیر نشریه العربی جدید با محوریت کارزار قتل و کشتار صهیونیست ها در نوار غزه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، برخی اپراتورهای راتش سارائیل در رابطه با حس خود از کشتار مردم بیگناه به صراحت کفته اند که "ماشین ها این کار را انجام می دهند و کار خیلی ساده شده است!" معادله ای که نشان می‌دهد تا چه اندازه رژیم اشغالگر قدس ماهیتی ظالمانه و غیرانسانی دارد.
https://jahannews.com/vdcez78v7jh8v7i.b9bj.html
jahannews.com/vdcez78v7jh8v7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وحوش صهیونیستی را باید نابود کرد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اسرائيل سمبل واقعي تفكر غربي و غده بدخيم سرطاني منطقه و عامل نا امني و شرارت در جهان
Iran, Islamic Republic of
مگر فرعون و نمرود و ضحاک و ابوسفیان و یزید و ... و قاجارها و پهلوی ها و امثال ریگان و لنین و شارون ها ماندند که این وحوش غیر انسان هم بمانند! به زودی در لابه لای کتابهای داستان و افسانه و رمان به عنوان جانیان قسی القلب و آدمکشان بی رحم غیر انسان جستجو می شوند!