چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
آیت الله جوادی آملی:

نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 880463
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان این که نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است گفت: ما در مقطع تاریخی هستیم که باید از همه نظر ممتاز باشیم و این امانت الهی را درست رعایت کنیم تا آن را به دست صاحب اصلی اش برسانیم.
نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است
به گزارش جهان نيوز، وی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاصدی دادستان ویژه روحانیت و هیات همراه افزود: در همین قرن اخیر با اینکه مردم به حسینیه ها و سقاخانه ها نسبت به مساجد احترام بیشتری قائل بودند و مهم ترین اموال خود را وقت سیدالشهداء و حسینیه ها می کردند، اما وقتی رضاخان با بگیر و ببند همین حسینیه ها و سقاخانه ها را جلوی چشم مردم تعطیل و تخریب کرد، صدای هیچ کسی به طرفداری از حسینیه ها بر نیامد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که این خطر همیشه وجود دارد، اگر این امانت الهی را به درستی حفاظت نکنیم و هر روز از گوشه و کنار، اختلاسی و نجومی در بیاید، اگر خدای ناکرده مساله ای پیش بیاید، معلوم نیست که با دین الهی چه خواهند کرد.

آیت الله جوادی آملی گفت: ما مردان بزرگی هستیم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی ایرانی ها، چراکه هم تاریخ داریم و هم جغرافیا، هر جا در این کشور پهناور قدم بگذارید، اثری باستانی را مشاهده می کنید، ما بزرگیم و کشور نیز دارای سرمایه های عظیم خدادادی است، لذا در شأن مردم ایران نیست که کمیته امدادی و با گرانی اداره شوند.

وی گفت: همه ما در هر جایگاهی مسوول هستیم، دنیا و مقام خواهی و من و ما هیچ مشکلی را حل نمی کند، انسان نه بیراهه باید برود و نه راه کسی را ببندد، باید در بندگی خالص بود، هم مراقبت داشت و هم مواظبت؛ ما سرمایه های عظیمی همچون قرآن کریم از یک سو و اهلبیت عصمت و طهارت از سوی دیگر داریم و می توانیم کشور را به بهترین وجه اداره کنیم.
https://jahannews.com/vdcg3z97wak97t4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3z97wak97t4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *