شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
۲

روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 880656
اکنون روحانی چه مسیری را طی خواهد کرد؟ او مانند آیت‌الله هاشمی نیست که وقتی ردصلاحیت شد دارای قدرت تأثیرگذاری زیادی بر جامعه باشد و در معادلات سیاسی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد
روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت
به گزارش جهان نيوز، روزنامه آرمان ملی در گزارشی که برای حمایت از حسن روحانی نوشته شده و حتی او را تا سطح شهید بهشتی بالا برده، در عین حال ناخودآگاه اذعان کرده که او نه محبوبیت دارد و نه قدرت. 

در روز‌های اخیر، نامه‌نگاری‌بازی‌های حسن روحانی با شورای نگهبان برای اعتراض همچنان او به ردصلاحیتش برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، موجی از یادآوری ناکارآمدی‌های دولت او را بر سر زبان‌ها انداخته است.

حامیان او تصمیم گرفته‌اند از او دفاع کنند و طبق معمول با مظلوم‌نمایی کار را پیش ببرند. این میان، خبرنگار روزنامه آرمان ملی مطلبی نوشته و برای مظلوم‌نمایی، خاطره‌ای از مظلومیت شهید بهشتی را در ابتدای نوشته نقل می‌کند. این خبرنگار همان کسی است که پس از ارتکاب به قتل همسر توسط محمدعلی نجفی، متنی احساسی در حمایت از نجفی و اقدام شنیعی که انجام داده بود، در اینستاگرام خود منتشر کرد و به دلیل موج اعتراضات مجبور شد آن را حذف کند. 

با این حال، او در بخش‌هایی از نوشته خود به بی‌قدرتی و نیز عدم محبوبیت روحانی اذعان کرده است: «اکنون روحانی چه مسیری را طی خواهد کرد؟ او مانند آیت‌الله هاشمی نیست که وقتی ردصلاحیت شد دارای قدرت تأثیرگذاری زیادی بر جامعه باشد و در معادلات سیاسی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

مانند خاتمی هم نیست که از حامیان زیادی برخوردار باشد و بتواند در کنش‌های سیاسی جامعه تأثیرگذاری داشته باشد. روحانی به‌خوبی می‌داند اکنون از جایگاهی که حتی قبل از ریاست جمهوری داشت هم برخوردار نیست و تأثیرگذاری او کمرنگ شده است.

حتی محسن هاشمی با گفتن این جمله به «آرمان ملی» که روحانی هیچ گاه نمی‌تواند نقش آیت‌الله هاشمی را ایفا کند، شرایط شخصیت سرخه‌ای در این مقطع را یادآور شد.»

در واقع اصلاح‌طلبان تلاش دارند از روحانی در هر شرایطی دفاع کنند، اما گاه ناخودآگاه اذعان به واقعیت‌ها هم دارند.
https://jahannews.com/vdcamwnai49nai1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamwnai49nai1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی خود محبوب پنداری بالایی داره
Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی و دولت روحانی نبود اصولگرایان چیزی برای گفتن نداشتند