دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بليكس: ايران زرادخانه‌ي هسته‌يي ندارد

چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 200307
مديركل پيشين آژانس گفت: ايران زرادخانه‌هاي هسته‌يي در اختيار ندارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، هانس بيليكس ـ مديركل پيشين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ـ در يك گفت‌وگوي تلويزيوني بيان كرد: ايران زرادخانه‌هاي هسته‌يي در اختيار ندارد و گزارش اخير آژانس نيز نشان مي‌دهد كه چنين اسلحه‌هايي وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اين كه هيچ (سند)‌ تاريخي وجود ندارد كه نشان دهد ايران آغازگر جنگ‌ها بوده است گفت كه احساس نمي‌كند كه به اين زودي‌ها تهديدي از سوي اين كشور مطرح شود.

بليكس با اشاره به شايعه افكني‌هاي آمريكا و متحدان غربي‌اش در سال‌هاي گذشته درباره وجود سلاح‌هاي كشتار جمعي در عراق تصريح كرد: آن‌ها از نيت ايران براي توليد سلاح‌هاي هسته‌يي سخن مي‌گويند اما به احتمال خيلي زياد چنين چيزي وجود ندارد.

مديركل پيشين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ادامه تاكيد كرد: جامعه جهاني بايد كانال‌هاي ارتباطي با ايران را حفظ كند تا تهران را قانع كند كه نيازي به داشتن زرادخانه‌هاي هسته‌يي يا تاسيسات مربوط به غني‌سازي اورانيوم ندارد.

وي تصريح كرد: غرب در گفت‌وگو با ايران از زبان "استعماري" استفاده مي‌كند كه بهتر است آن را به كناري نهاده و به تهران به عنوان يك شريك مساوي و مهم نگاه كرد چرا كه ملت ايران همانند ساير ملت‌ها احساس عزت و افتخار مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *