شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲
۲۴

کدام شبکه های ماهواره ای بیشترین بیننده را دارد+آمار سایر شبکه ها

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 144508
حدود 17 هزار شبكه باز و بدون محدوديت وجود دارد كه 380 كانال خاص موسيقي، 252 كانال كودك و نوجوان و 74 شبكه مد كه عمدتا مبلغ عرياني هستند و در اين ميان بيش از 40 شبكه فارسي زبان وجود دارد كه مضامين سياسي، فيلم و سريال، شو و موسيقي و تبليغ كالا را در بر مي‌گيرد که ميزان رشد آنها تاكنون زياد بوده است.
استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در ميان شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان، شبكه خبري بي بي سي و شبكه فارسي وان بيشترين مخاطبان را در بردارد و ويژگي‌هاي مخاطبان از نظر گردانندگان اين رسانه‌ها، ميل به تفريح و سرگرمي بيشتر، ميل به جدا شدن از محدوديت‌ها و خطوط قرمز، علاقه‌مندي به همدلي با جوامع غربي و غيرمذهبي و از همه مهمتر نارضايتي از هنجارهاي حاكم (سياسي، ‌اجتماعي، فرهنگي، ديني و...) است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان،دکتر جبلی در خصوص وضعيت موجود شبكه‌هاي ماهواره‌اي از لحاظ بينندگان اظهار كرد: حدود 17 هزار شبكه باز و بدون محدوديت وجود دارد كه 380 كانال خاص موسيقي، 252 كانال كودك و نوجوان و 74 شبكه مد كه عمدتا مبلغ عرياني هستند و در اين ميان بيش از 40 شبكه فارسي زبان وجود دارد كه مضامين سياسي، فيلم و سريال، شو و موسيقي و تبليغ كالا را در بر مي‌گيرد که ميزان رشد آنها تاكنون زياد بوده است.


وي افزود: براساس آمارهاي موجود بيش از 45 درصد مردم تهران ماهواره مي‌بينند و ميانگين تماشاي آن دو ساعت در روز است و تماشاي برنامه‌هاي علمي زير 5 درصد است.

در حالي كه تماشاي فيلم و سريال بيش از 50 درصد بيننده دارد و در ميان شبكه‌هاي فارسي زبان شبكه فارسي وان 50 درصد بيننده، PMC نزديك به 40 درصد و ساير موارد 10 درصد است و شبكه خبري B.B.C فارسي نيز بين شبكه‌هاي سياسي بيشترين بيننده را دارد.

دكتر جبلي تصريح كرد: متاسفانه تم برنامه‌هاي فارسي وان بسيار مستهجن و دور از انسانيت است و مسائلي چون عريان مداري مرد و زن و حتي عرياني در كلام و گفتار، سکس محوري،‌ باور جادو و خرافات، ترديد در فوايد زندگي مشترك زناشويي، بي ثباتي در خانواده، طنز مستهجن، اشاعه مصرف الكل و... را در بر مي‌گيرد و با وجود اين، بيشترين بيننده را نيز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمار را از کجا استخراج کرده است؟؟ ...
آمار را از هرجائی که استخراج کردند به نظر درست می رسد ، میل وافر ایرانیها به تفریح و سرزندگی در میان قشر نه چندان مذهبی در غالب جذب شدن به اینگونه شبکه های مستهجن و تفریحات غیر شرعی قابل مشاهده است و در مورد قشر مذهبی علاقه به گردشگری با توجیه زیارت و نیز خرید حتی در مکانهای مقدسی مانند مکه و مدینه آنهم با وجود وقت تنگ و گرانمایه ای که میتوان صرف عبادت و توسل نمود، امریست غیر قابل انکار
Iran, Islamic Republic of
در مورد فارسی وان واقعا توصیف دقیقی انجام شده است.
Iran, Islamic Republic of
واي اگر از پس امروز بود فردايي
China
من در شهر پکن دانشجو هستم. اینجا هم مثل ایران آنتن ماهواره ممنوع است با این تفاوت که امکان نداره یک آنتن روی یک پشت بام ببینی. اینجا وقتی چیزی ممنوع شد احدی جرات نداره که قانون را زیر پا بذاره . حتی اگه در موردش صحبت بکنی به شدت می ترسند. کشور ما اما همیشه با تساهل و تسامح باید اداره بشه.
Iran, Islamic Republic of
بابا با هلیکوپتر رو سطح شهر بگردند ، خونه هایی که ماهواره دارند جریمه اش قطعی برق باشه
45% ... شوخی میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
بد به حال ما که یه شیکه خبری با یه شبکه فیلم و سریال یا یه شبکه ورزشی درست و حسابی نداریم
صدا و سیما هم به جای دست روی دست گذاشتن یه کم به خودش زحمت بده دو سه تا شبکه راه اندازی کنه
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم چقدر توانستیم نیاز جوانان و خانواده ها را با برنامه های تلویزیونی برطرف کنیم من خودم ار ماهواره بدم می آید اما چرا دولت برنامه ای ندارد تا من روستایی بتوانم شبکه های استانی را به راحتی دریافت کنم و سراغ ماهواره نروم
Iran, Islamic Republic of
خوب باید هم اینجوری باشد وقتی شبکه فیلم وسریال آی فیلم اول به زبان عربی برای برون مرزی افتتاح می شود و کسی به فکر داخل نیست چه انتظاری بیشتر از وضعیت فعلی دارید؟؟؟؟؟
Latvia
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
درود بر صدا وسیما...
Iran, Islamic Republic of
باور کنید که چاره کار ممنوعیت ماهواره نیست. بلکه هدایت جامعه است. برای این کار 3 گزینه را باید عملی کنیم
1. تحول جدّی در کیفیت برنامه های تلوزیون که در مقایسه با کیفیت برنامه های ماهواره ای نزدیک به صفر است تکرار می کنم نزدیک به صفر( منظور پخش فیلم و موزیک مبتذل نیست)
2. کشف شبکه های ماهواره ای مناسب تر مانند شبکه های علمی ، هنری و مذهبی و پخش با کنترل آن در کنار شبکه های تلویزیونی
3. نفوذ و ایجاد شبکه های ماهواره ای بدون معرفی ایجاد کننده داخلی (اعم از شبکه های کودک و نوجوان و بزرگسالان)
یقیین بدانید که با این کار در صد زیادی از بیننده ها جذب شبکه های ما خواهند شد و فرهنگ ما را دریافت خواهند کرد.
Latvia
با سلام و احترام
خدا رو شكر كه بالاخره يك تحقيق هر چند كه امكان اشتباه در آن زياد است ... انجام شد
ولي به طور كل دليل اين همه رغبت به فارسي وان چيست ؟ آنهم براي يك كشوري اين همه داعيه مسلماني و شعيه گري دارد
برنامه سازان عزيز اگر دقت بيشتري روي پخش برنامه هاي تلويزيون و اختصاص يك كانال موسيقي بدهند مطمئن باشيد تمايل به كانالهاي ماهواره كمتر خواهد شد
مسئولان عزيز دقت كنيد جوانان امروز ، كودكان امروز كه سرمايه هاي اين مملكت براي ايران هستند بيشترين مخاطبان برنامه هاي فارسي وان و كانالهاي موسيقي هستند - كمي بيشتر كمي بهتر كمي بدون حب و بغض بينديشيد و برنامه ريزي كنيد
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظر من را درج كنيد.
قابل توجه دوستي كه ميگه ساكن پكن است. در چين متخلفين اقتصادي اعدام ميشن. در چين هيچ كس جرات نداره بيمورد خودش رو دكتر صدا كنه. در چين بكارگيري مدرك قلابي حكمش مرگه. در چين ...
هر وقت اينامون مثل چين شد ، ماهوارمون هم مثل اون ميشه.
Iran, Islamic Republic of
به شما چه ربطی داره مردم توخونشون چکارمیکنن .چهار دیواری اختیاری.. صدا و سیما باید برنامه هاشو جالب و پر بیننده کنه.
Iran, Islamic Republic of
آیا بی تفاوتی و سکوت در برابر تخلف از قانون موجب افزایش روحیه قانون گریزی و فرهنگ ولنگرانی نخواهد شد، چرا در مقابل استفاده غیر قانونی از ماهواره اقدامی مناسب نمی شود وضعیت طوری شده است که اگر در تهران و بعضی از شهرهای دیگر ماهواره نداشته باشی عجیب به نظر می رسد یعنی نداشتن ماهواره و در واقع پایبندی به قانون نوعی ضد ارزش می شود و چنین است که ارزش و ضد ارزش جابجا می شوند. برای برخورد با چنین امری لازم نیست حتماً از زور و نیروی انتظامی استفاده شود قطع برق و یا دیگر محکومیت های اجتماعی و شهروندی می تواند بسیار مؤثر باشد البنه ممکن است در برخی موارد برخورد انتظامی و قضائی نیز در کنار کارفرهنگی لازم شود.
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما چندان برنامه‌های خوبی ندارد اصلا معلوم نیست چه کار می کند باید خود دولت رسانه را در دست بگیرد و مردم را بکشاند به پای تلویزیون با برنامه های خوب وجذاب
Iran, Islamic Republic of
خوب راه چاره ؟
Iran, Islamic Republic of
مدتي است به عنوان ناظر تاسيسات برق در پروژه هاي مسكن مهر مشغول به كار شدم
نكته ي جالب اينجاست كه در تمام واحدها پيش بيني آنتن ماهواره شده و ديگر مثل سابق نيست كه ملت دزدكي و غير اصولي از پشت بام تا واحد سيم كشي كنند
بالاخره نمي دانيم موضع دولت در خصوص ماهواره چيه؟
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه این دوستمون که از ماهواره بدشون میاد ولی میخواد شبکه های استانی رو ببینه
جدیدا آنتنی دیجیتال توسط دولت (صداوسیما) ساخته شده که میتونید با اون تمام شبکه های استانیو بدون محدودیت و بدون نیاز به ماهواره ببینید ابته قیمتش مثل اینکه 70 هزار تومنه دوستم خریده و کیفیتشو دیدم ... خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
یه سئوال بی جواب از مسئولین؟مگه این کشور مرز گمرک نداره این همه ماهواره از کجا میاد ؟که الان تو ایران همه دارن؟
Iran, Islamic Republic of
البته خدمت استاد عزیز عرض کنم، با کمی جستجو در میان شبکه های فارسی زبان متوجه رقبای جدی تری نسبت به فارسی وان خواهیم شد.
Iran, Islamic Republic of
با سلام‌...جدیدترین آمار رامی خواهیم درخصوص فعالیت ماهواره ممنونم
.
Iran, Islamic Republic of
..