شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مقابله با تحریم یک دفاع مقدس اقتصادی

جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 202549
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم انجام دفاع مقدس در مقطع زمانی فعلی تاکید کرد: اکنون دفاع مقدس در عرصه اقتصاد است و مقابله با تحریم یک دفاع اقتصادی است.
به گزارش شادا، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع استاندار ، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان خوزستان در محل سازمان بنادر و دریانوردی این شهر گفت: بی تردید خرمشهر سطر برجسته دفاع مقدس است و این شهر برای همه آنهایی که سالهای دفاع مقدس را درک کردند، تعریف دیگری دارد.
حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در این شهر ، سلام و ارادت رئیس جمهوری را به مردم غیور خرمشهر ابلاغ کرد.
وی با اشاره به لزوم انجام دفاع مقدس در مقطع زمانی فعلی تاکید کرد: اکنون دفاع مقدس در عرصه اقتصاد است و مقابله با تحریم یک دفاع اقتصادی است.
وزیر اقتصاد افزود: برای شکستن تحریم و بی اثر کردن آن برروی خوزستان و به ویژه شهر خرمشهر حساب ویژه ای باز کرده ایم.
وزیر اقتصاد از رئیس کل گمرک خواست، هر گونه نوآوری که در گمرکات کشور انجام می شود، در گمرک خوزستان و خرمشهر باید رتبه اول را داشته باشد.
وی همچنین خواستار راه اندازی سالن ارزیابی و تمدید معافیت گمرکی در سال آینده در خرمشهر شد.
سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه دستور حل مشکلات مالیاتی اتاق بازرگانی و اصناف را صادر کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید در فکر این باشیم که توسعه صنعت ، تجارت و اقتصاد خرمشهر از رشد توسعه تجارت کشور شتاب(سرعت) بیشتری داشته باشد.
حسینی در پایان با ارائه آماری از عملکرد ۹ ماه نخست سال جاری از طریق گمرکات کشور اظهار داشت : در ۹ ماه نخست امسال میزان صادرات غیر نفتی کشور بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار بوده که از نظر ارزشی ۳۳ درصد رشد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *