سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

توطئه هالیوودی قطر وعربستان علیه سوریه

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 236416
سخنگوی سازمان اطلاعات چین از بزرگترین پروژه سینمایی ایالات متحده در استودیوهای هالیوود با هدف نمایش سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه با بودجه قطر وعربستان سعودی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا : پایگاه خبری 'میدل ایست آنلاین' هالیوود با كمك عربستان سعودی و قطر قرار است فیلمی سه بعدی با موضوع سقوط نظام سوریه تحت عنوان 'سقوط پرطنین' بسازد كه همزمان با قطع برنامه‌های ماهواره‌ای سوریه در مرداد ماه پخش خواهد شد.

'زونكو كینگ باو' سخنگوی سازمان اطلاعات چین در مصاحبه با كانال دوم تلویزیون روسیه گفت كه در این پروژه یك داستان جعلی طوری فیلمبرداری می شود كه در آن صحنه هایی به نظر واقعی از سقوط رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه -كه هم اكنون هجوم رسانه ای شدیدی علیه آن در حال انجام است- نمایش داده می شود.

سرهنگ 'إیشما سونگا' دیگر سخنگوی وزارت اطلاعات چین نیز گفت كه اطلاعات جاسوسان ما در این پروژه نشان می دهد كه شركت ' آسا دیز داك رایلی 'كه دفتر آن در فیلادلفیا در ایالت نوادا قرار دارد تولید كننده اصلی این صحنه هاست كه نام 'ریساوندینگ فول'یا 'سقوط چشمگیر' بر آن گذاشته شده وهدف از ساخت آن تاثیرگذاری بر روی سربازان ارتش نظامی سوریه وتضعیف روحیه وناامید كردن حامیان بشار اسد است.

به گفته وی این صحنه ها شامل تصاویر ماكت هایی با اندازه واقعی از كاخ ریاست جمهوری سوریه، كوه قاسیون، فرودگاه بین المللی دمشق، ورزشگاه العباسیین ، میدان های الامویین والعباسیین والسبع بحرات، كتابخانه اسد ، پل رئیس جمهور در دمشق، به اضافه فرودگاه نظامی الضمیر و مزارع متعلق به یكی از افسران بلندپایه است كه یكی از مهم ترین مناطق راهبردی سوریه به شمار می رود.

وی تاكید كرد كه هدف از ساخت این صحنه ها به تصویر كشیدن سناریوی سقوط نظام بشار اسد است.

دست اندركاران این پروژه به همین بسنده نكرده وصحنه هایی از جدا شدن افسران بلندپایه وسیاستمداران این كشور و پیوستن آنها به مخالفان را نیز فیلمبرداری كرده اند.

سخنگوی چینی افزود كه هنرپیشه های معروفی در فیلمبرداری برخی صحنه ها حضور دارند وتولید كنندگان تلاش می كنند به كمك تكنیك های طراحی سه بعدی صحنه هایی از برخی از افسران سوری تهیه كنند.

به گفته وی بودجه این پروژه سینمایی ۳۶ میلیارد دلار است كه توسط قطر، عربستان سعودی پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش این فیلم همزمان با قطع پخش همه شبكه های ماهواره ای سوری و حامی سوریه و در چارچوب یك طرح فوری سیاسی و جدول زمانی سریع كه انتظار می رود تا پیش از نیمه ماه اوت آینده ( مرداد ماه ) به اجرا در آید، پخش خواهد شد.

وی با اشاره به توطئه های موجود علیه سوریه بر حمایت و پشتیبانی كشورش از نظام بشار اسد و مقابله با توطئه هایی كه امنیت و ثبات سوریه را هدف قرار داده است تاكید كرد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *