سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

صدور گذرنامه خانوادگي منتفي شد

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 157711
رئيس پليس گذرنامه گفت: گذرنامه‌هاي الكترونيك بدون همراه است و براي هر نفر يك گذرنامه صادر مي‌شود، اين گذرنامه‌ها شرط سني ندارد و براي كودك يك ماهه تا افراد بالاي ۱۸ سال صادر مي‌شود.
سرهنگ محمود صادقي در گفت‌وگو با فارس گفت: اول اسفند به مناسبت اعياد ماه ربيع، گذرنامه‌ الكترونيكي با حضور فرمانده نيروي انتظامي رسماً رونمايي شد.

وي اظهار داشت: گذرنامه‌هاي الكترونيك بدون همراه است و براي هر نفر يك گذرنامه صادر مي‌شود، صدور گذرنامه الكترونيك شرط سني ندارد و براي كودك يك ماهه تا افراد بالاي ۱۸ سال گذرنامه صادر مي‌شود.

سرهنگ صادقي افزود: برابر مصوبه هيئت دولت و مجلس شوراي اسلامي مبلغ صدور گذرنامه براي افراد زير ۱۸ سال ۲۵ هزار تومان و براي افراد بالاي ۱۸ سال ۲۵ هزار تومان است.

رئيس پليس گذرنامه گفت: گذرنامه‌هاي فعلي تا زماني كه تاريخ اعتبار شان به پايان نرسد همچنان اعتبار دارد و پس از آن گذرنامه الكترونيك صادر خواهد شد.

* شهروندان در نگهداري گذرنامه‌هاي جديد دقت كنند

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه گذرنامه‌هاي جديد داراي تراشه هستند، لازم است در نگهداري و حفظ گذرنامه دقت شود و از تا كردن آن يا قرار دادن گذرنامه در كنار تلفن همراه يا وسايل مغناطيسي خودداري كنند، زيرا باعث آسيب تراشه شده و ممكن است صاحب گذرنامه را هنگام ورود يا خروج با مشكل مواجه كند.

سرهنگ صادقي گفت: گذرنامه‌هاي الكترونيك غير قابل جعل هستند و ضريب امنيتي اين گذرنامه‌ها بسيار بالاست. تا به حال طي دو مرحله گذرنامه الكترونيك به صورت آزمايشي صادر شده است.

وي اظهار داشت: در مرحله اول كه طي سال ۸۷ انجام شد، ۷ هزار جلد گذرنامه الكترونيك صادر شد و در مرحله دوم كه از آذر ۸۹ آغاز شد، بيش از ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه الكترونيك صادر شده است.

رئيس پليس گذرنامه افزود: از اول اسفند، صدور گذرنامه‌هاي الكترونيك به صورت رسمي‌ آغاز شده و همه گذرنامه‌ها الكترونيك مي‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا به خیر کنه. تو کشور ما به دلیل ناقص بودن ساختار اینترنت این کار باعث سر در گمی مردم میشه.دو ماه پیش در سفری که به صورت زمینی به یکی از کشور های همسایه داشتم موقع برگشت به دلیل خرابی کامپیوتر گمرک ایران حدود 5 ساعت معطل شدیم.این درحالی بود که مامورن انتظامی جلوی چشم ما که حسابی عصبی شده بودیم با هم شوخی می کردند و قاه قاه می خندیدند