دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تایید اظهارات ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی

شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 68006
آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران درباره ساخت دومین کارخانه غنی سازی اورانیوم در کشور به این سازمان اطلاع داده است.
تایید اظهارات ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی
به گزارش"جهان" ، "آیهان اورنسل" دبیر مطبوعاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با «ریا نووستی» این مطلب را تایید کرد و به نقل از "مارک ویدریکیا" سخنگوی آژانس اطلاع داد که "21 سپتامبر ایران در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد که در کشور کارخانه جدید غنی سازی سوخت هسته ای ساخته می شود".

به گفته نماینده آژانس، در نامه اطلاع داده شده است که دومین کارخانه به ایران اجازه می دهد که غنی سازی را 5% افزایش دهد. نماینده آژانس خاطر نشان نمود که آژانس نیز به نوبه خود از ایران مطالبه کرده است تا اطلاعات ویژه را ارائه داده و دسترسی به موسسه جدید را هرچه سریعتر تامین کند.

وی همچنین خاطر نشان نمود که طبق اطلاعات دریافتی از ایران، هنوز مواد هسته ای به کارخانه منتقل نشده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» چند روز پیش ایران به "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وجود دومین کارخانه غنی سازی اورانیوم خبر داد، این مطلب را آسوشیتدپرس به نقل از منبعی که نامش را نبرده است، اطلاع داد.

بنا به اطلاعات این خبرگزاری که از منابع دیپلماتیک در کشورهای اروپایی دریافت شده است، و یکی از آنها در وین می باشد، تهران روز دوشنبه نامه ای محرمانه به دبیرکل آژانس فرستاد که در آن "وجود دومین کارخانه غنی سازی اورانیوم فاش شده است".

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *