يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱۹

بقایی:نهی رهبر انقلاب درباره موازی کاری مصداقی ندارد

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 160159
به گزارش جهان حمید بقایی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی خراسان به سوالات گوناگونی از جمله پیرامون نمایندگان ویژه رئیس جمهور و موازی کاری در سیاست خارجی پاسخ داده است که در ادامه می‌آید:

شما و مهندس مشایی به مصر و اردن رفتید. آیا فکر نمی کنید دعوت از پادشاه اردن برای حضور در ایران و صحبت هایی که با مقامات مصری شده پالس مناسبی برای مردم انقلابی این مناطق نباشد؟

این سوال اتفاقا پاسخ دارد . قبل از ما چه کسانی به این کشورها رفتند و آخرین ها چه کسانی هستند. فقط ما نبودیم که. نمی شود که آخرین نفر بگیری .اگر بخواهی بر مدار منطق جلو بروی باید هر که رفته بیاید و در مورد علت رفتنش توضیح بدهد ، بگوید که چرا رفته ؟ بشمارید که چه کسانی رفتند.چه کسانی مصر رفته اند.از من گنده تر هم مصر رفته اند .

بله . آقای ناطق نوری و آقای لاریجانی هم رفته اند

پس برو از همه آن ها سوال کن .تازه ما که آقای مبارک را هم ندیدیم خیلی ها شاید او را هم دیده اند.

سفر شما نزدیکترین سفر به قیام مردم مصر بود...

ما به خاطر بحث ارتباطات گردشگری و هواپیمایی به مصر رفتیم .اتفاقا وقتی نگاه شما گردشگری و ارتباط بین ملت ها باشد سفر خیلی موثرتر خواهد بود. نرفتیم که سلاح بگیریم یا بفروشیم ما رفتیم برای اعلام حمایت از گروه ها برای این که ارتباط گردشگری و هواپیما را برقرار کنیم . وقتی در یک جا انقلاب شود اولین قدم باید رابطه ارتباط بین مردم را فراهم کنیم . صدام که رفت چه اتفاقی افتاد رفت و آمدها شروع شد مردم رفتند وعراقی ها آمدند. این خیلی مثبت است.اتفاقا یکی از مزیت های گردشگری که ما به آن توجه نمی کنیم اثرات سیاسی است که خیلی ها نمی خواهند ارتباطات برقرار شود.چرا ما با مصر برای صدور ویزا مشکل داشتیم .

می گویید که ما اردن رفتیم ! اردن همه می روند .ما اصلا در اردن سفارتخانه داریم. قبل از آقای مشایی که به اردن سفر کرد چند نفر دیگر به همین کشور رفتند؟از آن ها سوال کن.

همان موقع گفته شد بدون هماهنگی با وزارت خارجه بوده!

مگر می شود مشایی خودسرانه و بدون اجازه و بدون هماهنگی به سفری برود؟ مگر مشایی شخص است، مشایی یک سیستم است . من می گویم که یک عده سفسطه می کنند!جای تعجب است. اصلا مگر ممکن است ایشان بدون هماهنگی برود. این که یک عده ای سفسطه می کنند یک نوع شامورتی بازی سیاسی است.

واقعا تعجب می کنم. اصلا یک مقام سیاسی وقتی به کشور دیگری می رود از زمانی که وارد می شود سفیر به استقبالش می رود قرارها را او تنظیم می کند تا زمانی که ازآن کشور خارج شود. شخصی که ازاینجا رفته به آن کشور خودش که نرفته با وزارت خارجه هماهنگ کرده پس چرا این قدر او را می کوبید؟ کسانی که این حرف ها را می زنند، می دانند ولی عمدا جو می سازند . شما بروید یقه آن ها را بچسبید .هر حرفی می زنند .یکی می گوید که امام زمان (عج) می خواهد بیاید گفته اند که از اردن می آید! این ها دیگر موضوع را خیلی بچه گانه کرده اند.به من می گویند رفته ای مصر . مگرمن خودسرانه مصر رفته ام. رییس جمهور و وزارت خارجه در جریان بوده اند.اصلا ما آن جا دفتر حافظ منافع داریم.

پس این اقدامات مصادیق موازی کاری نیست؟

رهبری گفتند موازی کاری نکنید ما هم نکردیم. ما هر کاری کرده ایم با هماهنگی وزارت خارجه بوده است.

اگر رهبری گفته اند احتمالا مصداقی وجود داشته !


شما می گویید که رهبری فرموده اند که نباید موازی کاری کنید ما هم نکردیم .

یعنی می گویید نهی ایشان مصداق نداشته ؟

فرمایش رهبری جای بحث دارد.من در آن جلسه بودم .نهی ایشان مصداقی ندارد.من الان به شما می گویم آقا مراقب باش که نیفتی پایت می شکند آیا این به معنی آن است که قبلا افتاده ای و پایت شکسته است.

پس چرا نمایندگان ویژه بعد از این گفته رهبری تبدیل به مشاور شدند؟

یک سوال کردم جواب بدهید .وقتی مشایی به اردن رفت بدون اطلاع رییس جمهور است ؟ اصلا شبهه ای که مطرح می کنی اشتباه است . اصلا امکان ندارد هیچ مقامی به صورت خودسرانه به کشور دیگری برود. جزو محالات است. بدون هماهنگی رییس جمهور من را اصلا مصر راه هم نمی دهند به فرض هم بروم به چه درد من می خورد هر توافقی در مصر صورت بگیرد چه کسی می خواهد اجرایش کند.عده ای از بی اطلاعی دیگران سواستفاده می کنند و این جوها را راه می اندازند . می گویند آقای مشایی اردن رفته و الان هم در اردن الان انقلاب شده. خب قبل از مشایی و من چند نفر دیگر هم به مصر و اردن رفتند آن ها هم بیایند جواب بدهند. اصلا این موضوعات چه ربطی به هم دارد.بعضی ها چنین حرف هایی می زنند و بعد این ها را به هم می چسبانند و می گویند کد گیر آوردیم.

بغیر از این در خیلی جاها ، اتفاقات زیادی رخ می دهد کسی خبردار هم نمی شود اما کافی است که یک کد منفی از جانب ما پیدا کنند همان را بزرگ می کنند.اصلا آیا شما راننده ای را پیدا می کنی که درعمرش تخلف نکرده باشد.

باز هم برای روشن شدن بیشتر موضوع می پرسم ! بنا بر تشخیص رییس جمهور نمایندگان ویژه برای مناطق مختلف منصوب شدند ، در همان زمان رهبری گفتند در سیاست خارجه موازی کاری نشود! این چه معنایی دارد؟


بروید از رییس جمهور سوال کند چرا از من می پرسید ؟

ولی شما یکی از این نمایندگان بودید؟


بله ولی رییس جمهور به من حکم داده. جواب این سوال را هم از رییس جمهور بپرسید.او برای همه این ها جواب و تحلیل دارد.علاوه بر این تمام وزارت خانه ها در حوزه کاری خودشان کار خارجی انجام می دهند. خود من کلی موضوعات گردشگری درخارج کشور را پیگیری می کنم.آیا نباید این گونه کارهایم را انجام بدهم ، این کارها را هم وزارت خارجه باید انجام بدهد.موازی کاری باید تعریف شود.

اما نهی مقام معظم رهبری درست بعد از حکم رییس جمهور بوده؟

ای بابا! مقام معظم رهبری گفتند موازی کاری نشود خب نشده. یک مصداق بیاورید که یک مورد نماینده ویژه موازی کاری کرده است ؟

همان موضوعی که آقای متکی گفتند شما در مورد ارامنه صحبت کردید و اشتباه بوده ؟


ما که در این مورد صحبت نکردیم سند و مدرک این گفته کجاست برایم بیاورید.

این موضوع را خود آقای متکی گفتند

آقای متکی برای خودش گفته ! مدرک بیاورد.

یعنی وزیر خارجه یک کشور اشتباه کرده ؟

من در مورد ارامنه حرفی نزده ام ! کسی که چنین ادعایی کرده سند بیاورد. مگر نمی گویید آقای متکی چنین حرفی زده ، از آقای متکی سند بخواهید من روز اول هم گفتم چنین حرفی نزده ام . من کتمان کردم . کجا چنین حرفی زدم ؟

یعنی این حل شدنی نبود که آقای متکی در رسانه ها آن را مطرح نکند؟

عزیزم! می گویم من در مورد ارمنستان حرف نزده ام . شما که مدعی هستید سند بیاورید.

آقای متکی که آدم عادی نیست که هر حرفی را بزند. وزیر خارجه کشور است ؟

شما چرا از من سوال می کنید. من که نباید بی گناهی ام را ثابت کنم او باید ادعایش را ثابت کند. مثل بازجوها نشوید. یک عده مثل بازجوها شده اند.یک عده قبلا بازجو بودند الان سیاسی شده اند.آقای متکی که هنوز زنده است به او بگویید مگر نمی گویید که بقایی این حرف را زده است سندش را بیاور.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب سفسطه‌‌بازي ناشيانه‌اي!! خدا مملكت را از اين تيپ آدم‌ها نجات بدهد كه اين ادبيات و تفكر حاكم بر آن، بالقوه فتنه بزرگي است.
در اینجا آقای بقائی میگویند : " شما می گویید که رهبری فرموده اند که نباید موازی کاری کنید ما هم نکردیم ."
حذف آقای متکی در سنگال آنهم با آن عجله ، دقیقا جهت پرهیز از موازی کاری بوده است !!!!؟
آقای متکی جهت رفع سوءتفاهم ها به آنجا سفر کرده بود .
آنقدر پرهیز از موازی کاری برای آقای مشائی مهم بود که بدون توجه به اینکه عزل آقای متکی در حال مذاکره با عبدالله واد (رئیس دوره ای کنفرانس اسلامی) چه کمک بزرگی به فتنه گران بین دو کشور بود، عزل ایشان را آنگونه رسانه ای کرد.
Iran, Islamic Republic of
اینو نگی چی بگی
منم اگر با بی خیالی به فرمایشات رهبری و خواست مردم و اصل رعایت انصاف و عدم خیانت به مردم با گرفتن چندین پست کلی مدیریت به نامم می خورد شاید حرف های رهبری رو همینطور مثل شما شهید میکردم تا به گندکاری‌هام در مدیریت ادامه بدم
باعث تاسفه که امثال شما در این دولت هستند
Iran, Islamic Republic of
این واقعا نمی فهمه یا خودش رو به نفهمی زده؟
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت كند صاحب سفسطه را. كيهان گفت يك نفر گير آدم نفهم و عوضي افتاده بود و گفت گير عجب آدم نفهم و عوضي افتاده ايم طرف كه از اين برخور حسابي ناراحت شده بود گفت مرد حسابي خودت گير عجب آدم نفهم و عوضي افتاده اي. و اين يعني همان ناموازي كاري جناب بقايي.
Iran, Islamic Republic of
هنوز با كمال جسارت ميگن موازي كاري نبوده و متكي خودش مي دونسته اما رفته سنگال!!!
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که در مورد دولت چنین بی پروا نظر می دهید و تصویری از دولت احمدی نژاد ارائه می دهید که دولتی بدتر از خاتمی و بنی صدر را متصور می کنید بهتر نیست شما مدعیان ولایت سخنان ولایت امر در خصوص جفای به دولت را بخوانید. همین امر در سخنرانی معظم له در جمع خبرگان که نهی بزرگان از موضع گیری علیه دولت براساس شایعات بود را بخوانید بعد این چنین بی محابا تصویر یک دولت ضدولایت را از احمدی نژاد و دولت وی ترسیم کنید. دور نیست و دو سال هم به سرعت برق و باد خواهد گذشت و خواهید دید همین افرادی که امروزه برخی از همین هایی که مدعی ولایت‌مداری اند چطور فتنه گری خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
من همه اینکارها رو از چشم آقای رحیم مشایی میبینم .
Iran, Islamic Republic of
با سلام اين چه توجيهي است از طرف يك مقام مسئول كه هر كار اشتباهي كه ديگران انجام دادند توجيهي براي تكرار آن است .ثانيا ما مي دانيم تا موضوعي مصداق نداشته باشد رهبر معظم انقلاب وارد آن بحث نمي شود همانطور كه در خصوص اظهارات آقاي مشائي فرمودند موضوع سطح 2 مي باشد.پس نشان ميدهد موازي كاري بوده و اهميت آن نيز بالا بوده كه رهبري دخالت كردند.با اين مصاحبه به اهميت تذكر رهبر انقلاب مبني بر وجود فتنه هاي بزرگتر در آينده پي بردم
Iran, Islamic Republic of
من دلم به حال دکتر صالحی می سوزد که فضای علمی سازمان انرژی اتمی را رها کرد و به وزارت امورخارجه که افرادی مانند رحیم مشائی و بقائی در آنجا جولان می دهند رفته است.

یکی از کارمندان سازمان انرژی اتمی.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ايشان درست ميگويد كه در اينكارها مقصر نيست انكه مقصر است خواجه حافظ شيرازي بود
Iran, Islamic Republic of
ديگه اين دو نفر خيلي دارن ميرن رو اعصاب كجاييييييييييييييييييييييييييييي دكتر
خداوندا! این مملکت و امت حزب الله را از دست بقایی و امثال او نجات بده
Iran, Islamic Republic of
سلام- باید به گفته ی رهبری بصیر بود نه منکر بود. عیب از خودمان است. آقا هیچ وقت اشتباه نمی کند. این را در تمام اوقات زندگی به خاطر بسپار تا در دره ی گمراهی و ضلالت و بی بصیرتی فرو نروی.
خدائیش این ادبیات در شان یه مسئول تو دولتی که عنوانه مهرورزی رو با خودش یدک میکشه؛ هست؟
Iran, Islamic Republic of
از بعد روانشناسي ديني:
1. كسي كه به اشتباهش اقرار نكند، دير يا زود، به طرز وحشتناكي زمين ميخورد!
2.كسي كه براي كارهايش به جاي دليل درست، به ديگران متوسل مي شود، بي هويت است!
3.سفسطه و توجيه كار انساني است كه ديگران را احمق حساب مي كند!
4.در نظام اسلامي كسي كه بي مهابا در باره بيانات ولي امر مسلمین با گستاخی سخن مي گويد، قابليت فتنه گري را دارد!......
Iran, Islamic Republic of
لطفا به عنوان نمونه به لحن گفتاري اين آقاي بقايي توجه كنيد:
1-آقای متکی برای خودش گفته ! مدرک بیاورد.
2- بله . آقای ناطق نوری و آقای لاریجانی هم رفته اند
پس برو از همه آن ها سوال کن .تازه ما که آقای مبارک را هم ندیدیم خیلی ها شاید او را هم دیده اند.
3-رهبری گفتند موازی کاری نکنید ما هم نکردیم. ما هر کاری کرده ایم با هماهنگی وزارت خارجه بوده است. (اون آدم زمان خاتمي هم اينجوري بدون پيشوند و پسوند و بدون احترام اسم آقارو نمي برد كه اين ....مي بره)
4-خبرنگار :
اگر رهبری گفته اند موازي كاري نشود احتمالا مصداقی وجود داشته !
بقايي : شما می گویید که رهبری فرموده اند که نباید موازی کاری کنید ما هم نکردیم .
5-فرمایش رهبری جای بحث دارد.من در آن جلسه بودم .نهی ایشان مصداقی ندارد.من الان به شما می گویم آقا مراقب باش که نیفتی پایت می شکند آیا این به معنی آن است که قبلا افتاده ای و پایت شکسته است.
6-خبرنگار : باز هم برای روشن شدن بیشتر موضوع می پرسم ! بنا بر تشخیص رییس جمهور نمایندگان ویژه برای مناطق مختلف منصوب شدند ، در همان زمان رهبری گفتند در سیاست خارجه موازی کاری نشود! این چه معنایی دارد؟
بقايي : بروید از رییس جمهور سوال کند چرا از من می پرسید؟
7-شما چرا از من سوال می کنید. من که نباید بی گناهی ام را ثابت کنم او باید ادعایش را ثابت کند. مثل بازجوها نشوید. یک عده مثل بازجوها شده اند.یک عده قبلا بازجو بودند الان سیاسی شده اند.آقای متکی که هنوز زنده است به او بگویید مگر نمی گویید که بقایی این حرف را زده است سندش را بیاور.

نتيجه : زحمات و تلاشهاي خونباري در طي چند صد سال رخ داده و خون بهترين جووناي اسلام فداي اسلام و انقلاب شده تا اين درخت اسلام با هدايت ولايت در ايران پا بگيره ، و مگه اين انقلاب ميتونسته تا الان بدون عنايت شهداء ، خداي شهدا و توجهات حضرت ولي عصر(عج) و نايب بر حقش حضرت امام خامنه اي دوام بياره ؟؟ خون شهدا دامن جريانهاي نوظهور .... را خواهد گرفت و انشالله آنها را ريشه كن خواهد كرد.
ضمنا پشتيبان حضرت امام خامنه اي در وهلة اول خداوند باري تعالي و سپس خيل بيشمار عاشقان مردم ولايت مدار ايران كه عشق علي و آل علي در خونشون ميجوشه هست كه دشمناشو خوار و ذليل خواهد كرد
Iran, Islamic Republic of
مصداق دارد. اتفاقاً مصداقش هم شخص جنابعالي و مشايي هستيد.
Iran, Islamic Republic of
نوع گفتار اقاي بقايي گوياي شخصيت ضعيف، متزلزل، مسئوليت گريز و ناتوان از فهم اصول انقلاب اسلامي در وي است.