دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۲۲

واکنش برادر داداشی به اعدام صبح امروز

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 187358
فارس نوشت:

برادر مرجوم روح‌الله داداشی قهرمان پرورش‌اندام ایران و جهان تاکید کرد: ما منتظر دیدن مرگ یک انسان نیستیم، اما قصاص قاتل روح‌الله خواست جامعه ورزشی کشور و مردم استان البرز است.علی داداشی که خود از قهرمانان ورزشی است، ساعاتی قبل از اعدام قاتل برادرش گفت: مرگ یک انسان هر فردی را ناراحت می‌کند و به‌طور قطع هیچ آدم با وجدانی خواستار مشاهده این صحنه مشمئز کننده، نیست.

وی تصریح کرد: روح‌الله هرگاه چنین صحنه‌هایی را مشاهده می‌کرد، آزرده‌خاطر می‌شد و هیچ زمانی حاضر نبود شاهد رفتارهای خشونت‌‌آمیز باشد.

برادر مرحوم روح‌الله داداشی متذکر شد: قتل ورزشکاری که برای سربلندی وطن خویش زحمت کشیده و برای کشور افتخار‌آفرینی کرده است، آنهم به صورتی که دل جامعه ورزشی کشور را به درد آورد و موجب غصه‌دار شدن مردم استان البرز به‌ویژه شهرستان کرج شد، موضوع ساده‌ای نیست و نباید از کنار آن به راحتی عبور کنیم.

وی در ادامه به نزدیک بودن زمان قصاص قاتل برادرش گفت: قصاص حکم پروردگار بوده و به صراحت در کلام‌الله مجید از آن به عنوان قانون الهی نام برده شده است.

علی داداشی تاکید کرد: اگر روح‌الله یک ورزشکار و سرمایه ملی نبود، باز هم من به عنوان برادر وی و خانواده ما از این واقعه تاسف‌بار ناراحت و غمگین می‌شدیم اما موضوع را با این جدیت پیگیری نمی‌کردیم.

وی افزود: قتل روح‌الله ضایعه عمیقی برای ورزش کشور بود و به همین دلیل ما نمی‌توانیم حقوق جامعه ورزش کشور و مردم یک استان به راحتی نادیده بگیریم.

علی داداشی گفت: خانواده روح‌الله هیچ زمانی نمی‌خواستند شاهد مرگ یک فرد باشند اما در این مورد خاص باید به خواسته ورزشکاران و ورزش‌دوستان و همچنین احساسات مردم استان البرز پاسخ دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داداش من بگو حقم بود و گذشت نکردم.
آدم که واسه حق خودش نباید توجیه بیاره و پای مردم استان و جامعه ورزشی رو پیش بکشه.
Iran, Islamic Republic of
اگر وفادار به عشق علی و اولاد علی بودید نبایستی این کار می کردید چرا که مرحوم روح الله خود با عشق ائمه به اینجا رسید و چه بهتر گذشت از نشانه بزرگ مردی است این کار می کردید چون مرگ قاتلش دردی برای برگشت روح اله درمان نمی کند
Iran, Islamic Republic of
داداشی: "خانواده روح‌الله هیچ زمانی نمی‌خواستند شاهد مرگ یک فرد باشند اما در این مورد خاص باید به خواسته ورزشکاران و ورزش‌دوستان و همچنین احساسات مردم استان البرز پاسخ دهیم."

اگر دست خانواده داداشی بود احتمالا عفو می کردند ولی آنها هم تحت تاثیر فشارها قصاص کردند متاسفم که خواسته مردم البرز و جامعه ورزشی فقط و فقط قصاص بوده است آنهم در حالی که شاید روح الله داداشی هم اگر زنده میشد عفو می کرد چرا که این فرد شرور سابقه دار نبوده و تا لحظه آخر نام ائمه اطهار را بر زبان آورده و طلب عفو نموده است خیلی دردآور است . با این کارتان روح الله هم در یادها اگر بماند نه به مظلومیت که به تلخی ...
Iran, Islamic Republic of
"اگر وفادار به عشق علی و اولاد علی بودید نبایستی این کار می کردید ... "

دوست عزیز هروقت از جو در اومدی یه نگاه به قرآن کریم بنداز و بخون که قرآن کریم می فرماید "و لکم فی القصاص حیاة" این اعدام در ظاهر تلخه بخاطر اینکه طرف جوونه اما کاری که اون کرد اگر با برخورد قاطع مواجه نمی شد بابی باز میشد تا هرکی هرکاری خواستبکنه بعد دم آخر با بردن نام اهل بیت (ع) و ضجه و زاری التماس کنهبرای بخشش
یقینا کار خانواده داداشی درست بود و خردهای نمیشه بهشون گرفت و از بیرون گود قمپز روشنفکری و دایه مهربانتر از مادری نشون داد
هرکس در جامعه خطایی می کنه به نسبت خطای خودش باید تاوان پس بده
لطفا همه مسائلو با هم قاطی نکنید
با این منطق ضعیف شما پس ما باید امام حسن مجتبی (ع) رو هم نعوذ بالله جدا شده از منش اهل بیت (ع) بدونیم چون قاتل پدر رو قصاص کردن!!!
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوستان گرامی :
اگر تمامی قوانین الهی در جامعه پیاده شود ، هرج و مرج و ناامنی و فساد به معنای عام کلمه ریشه کن می شود. روح الله یک شخصیت حقوقی و اجتماعی داشت و قصاص قاتل او به سلامت جامعه کمک می کند . لطفا احساسی برخورد نکنید .
United States
به نام خدا
برادر داداشی از روی ترس پای مردم را وسط کشیده و به نظر بنده سستی غیر قابل قبولی از خود نشان داده است. یعنی اگر مردم نبودند او باید به قاتل برادر عزیزش می گفت برو به سلامت؟!
اگر داداشی زنده می ماند شاید عفو می کرد اما حالا که او به قتل رسیده آیا باز هم باید قاتلش عفو شود؟
ماجرای شهادت حضرت امیر(ع) را به یاد بیاورید که حضرت فرمودند اگر زنده ماندم می دانم با ابن ملجم چه کنم و بعد از شهادت ایشان، امام حسن(ع) ابن ملجم را قصاص کردند.
متاسفم براي قوه قضاييه كه پرونده مجرمان شرور و قاتل را انقدر طول ميدهد تا خانواده مقتول رضايت دهند ولي اين نوجوان بيچاره كه هيچ گونه پرونده كيفري هم ندارد بايد اعدام شود چرا اين قوه حاضر نيست دزدان و غارتگران را به سرعت اعدام كند تا يك ملت به قوه قضاییه اعتماد كنند اينها حكم آن اسيد پاش بيرحم را انقدر به تاخير انداختند تا رضايت اجباري بگيرند من فقط متاسفم براي خانواده داداشي كه به اين جوان كه يك لحظه غفلت كرد رحم نكردند در حالي كه اگر به اين جوان رحم ميكردند مطمئنا اين جوان بسيار سر به راه ميشد قوه قضاييه بهتر است تبعيض آميز برخورد نكند كساني كه با تجاوز به ناموس و مال ملت و طراحي از قبل افرادي را به قتل ميرسانند به راحتي آزاد ميشوند نمونه ان افرادي شروري است كه بعد از قتل اول بعد از آزادي قتلهاي بعدي را انجام ميدهند ولي من فقط ميگويم متاسفم
متاسفانه خانواده داداشي بسيار احساساتي تصميم گرفتند در صورتي كه با گذشت يك نوجوان ميتوانستند هم اجري ببرند و هم روح برادرشان را شاد كنند ولي با اين كار ديگر در آن دنيا طلبي نه از اين نوجوان و نه از خانواده اش دارند خانواده داداشي باعث شدند كه خبر قتل مرحوم داداشي براي مردم بسيار بد شود ولي با گذشت ميتوانستيد ياد برادرتان را در يادها زنده نگه مي داشتيد مثل پدر آن بسيجي ناهي از منكر كه در سال 78 يا 79 در تهران قاتل فرزندش را بخشيد
Iran, Islamic Republic of
ترس نیست به نظرم خودشم نوعی دلهره در اجرای این تصمیم داشته ولی بازم هم نتونسته بر سنگینی داغ برادر که بسیار الکی کشته شد فائق بیاد البته اظهارات بیرون گود مآبانه مردم هم در این امر دخیله در صورتیکه ایشون از نظر خدا و شرع گناهی نکرده و ان‌شاءالله خدا اون قاتل جوان خام رو هم ببخشه تا حداقل آخرتش مثل دنیاش نباشه
Iran, Islamic Republic of
بنام خداوند بخشنده مهربان
قصاص حق است واين حق متعلق به خانواده مقتول مي باشد؛ قصاص نمايد يا ببخشد، صاحب اختيار است و پس از قصاص به هيچكس ربطي ندارد كه درخصوص تصميم خانواده مقتول اشكال بگيرد.
Iran, Islamic Republic of
آقا بحث کشتن جوون و اینها نیست بحث اینه که درس عبرتی بشه برای جوونها و خانواده ها که جوون در سن 18 سالگی چاقو تو جیبش نذاره
Iran, Islamic Republic of
در اينكار روحيه پهلواني نبود و بيشتر از همه از مردميكه براي جان دادن يك نوجوان سر صبح جمع شدند و فيلمبرداري كردند حالم بهم ميخورد. اينكار خشونت را زياد ميكند
Iran, Islamic Republic of
در فتنه 88 چند نفر کشته شدند؟؟؟
چه بسیجی چه رهگذر و چه معاند یا فریب خورده! بالاخره هم وطن ما بودند!
مسبب اصلی این قضایا چه کسانی بودند؟؟ مگر موسوی و کروبی و خاتمی و فائزه و مهدی هاشمی و... نبودند؟؟؟ قوه قضائیه چی کار کرد؟ از مهلت یک ماهه زمان دادگاه فائزه 6 روز گذشت و خبری نشد !!!
قصاص حق خانواده داداشی بود و باعث حیات جامعه است ولی از حق نگذریم که این نوجوان بود و با گذشت، زندگی دوباره به او می دادند!!
United States
قصاص باعث حیات جامعه می شود باید حالمان از آنهایی به هم بخوره که به راحتی شاهد شرب خمر در جامعه هستند و حاشون به هم نمی خوره
فرهنگ اجتماعی ایران درحال بحران و عبور قراردارد .ناهنجاریهای اجتماعی و مرگ و میرهای فراوان در حوادث رانندگی و دیگر حوادث دیگر از پیامد این دوره است .دستگاه قضایی و قانون قضایی موجود بازدارنده نیست .کما اینکه این آخرین حادثه نیست.جامعه شناسان دراین گذر می توانند راه کاربدهند.
Iran, Islamic Republic of
اگرجامعه ورزشی این حق رابرای خودقائل است که قصاص عامل قتل یک ورزشکارراپیگیری کندچرانسبت به انجام عمل خلاف ارزشهای انسانی واجتماعی ورزشکارانی که درپارتی های شبانه دستگیرمیشوندعکس العمل نشان نمیدهند؟چرازمانی که دربرگزاری مسابقات بین دو نفردعواهای آنچنانی میشوداین جامعه عکس العملی نشان نمیدهد.جامعه ورزشی فقط شهرت وقدرت راملاک عمل خودقرارداداده بدون آنکه جوانمردی راسرمشق خودقراردهد.
United States
خوب است همه توجه کنند که هیچ کس بر اثر یک غفلت قاتل نمی شود. قاتل دادشی کسی است که شرارت های زیادی داشته همیشه چاقو همراه داشته، آن شب هم مشروب خورده بوده و با ماشین برادرش به همراه دوستانش برای خلاف بیرون رفته و نمی توان گفت بک لحظه غفلت کرده.
دقت کنید: با قصد قبلی با چاقو از ماشین پیاده شده، و با زیرکی یک شرور تجربه دار، توانسته داداشی تنومند را از پای دربیاورد!
برای کسانی که برای اشرار دل می سوزانند متاسفم.

ضمنا می خواهم صد سال نباشد که سربه راه بشود یا نشود. قتل کرده و باید کشته شود. از کجا معلوم که اگر می ماند تبدیل به جانی خطرناک تری نمی شد؟
به هر حال خانواده دادشی حق شان بوده و از حق خود استفاده کرده اند و کاش برادرش قاطعانه تر صحبت می کرد.
نمی شد به این جوان باماندگاری وتعلیق چند دهه ای حکم،آزادی مشروط دادتا هم خودش وهم خانواده اش وهم خانواده مرحوم داداشی مبلغ وآمر معروف وناهی منکرجامعه پیرامونی وکلی باشد
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا اگر اين اقا رو اعدام نمي كردند چند روز بعد اين جنايت هم براي خودش و هم براي ديگران فراموش مي شد .
Iran, Islamic Republic of
خانواده ها باید از این حکم قصاص عبرت بگیرند و بطور کامل مواظب فرزندانشان باشند و فرزندان خود را لوس و ننور تربیت نکنند که بعدا نتوانند جلوی او را بگیرند
قصاص گرچه باعث گرفتن جان یک شخص می شود اما به هیچ عنوان خشونت نبوده بلکه باعث امنیت و زندگی یک جامعه خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یکی از مقصران اصلی اکثر قتل ها در جامعه ایران دولت ، مجلس و سیستم قضایی است . چطور است که در تمام کشورهای قانونمند دنیا حمل ، خرید فروش و نگهداری سلاح از یک تا پنج سال حبس دارد اما اینجا در ایران در فروشکاه ها و معابر عمومی بساط فروش انواع چاقو ، قمه و بعضا شمشیر پهن است ؟ چطور است نیروی انتظامی در پی مشروبات الکی خودروهای جوانان را بعضا تفتیش میکند و با پیدا کردن حتی یک سی دی فیلم غیرمجاز به آنها گیر میدهد اما هیچ کاری به حمل چاقو در جیب و خودروی اینها ندارد ... درست است نمایش اینگونه قصاص در جامعه بازدارنده است اما آیا برخوردی به توزیع وسیع چاقو زنجان و حتی جدیدا چاقو های وارداتی چینی که در مقیاس وسیع دارد وارد و در کشور آزادانه فروخته میشود دارند این ارگان ها ؟؟؟ اکثریت چاقو هایی که جلوی دیدگان من وشما در پیاده روها پهن شده و فروش میره یه روزی بدن یک نفر رو سوراخ میکنه و اون رو میکشه و صاحبش رو بالای چوبه دار یا قعر زندان میندازد . چرا اهمال از مجلس ، دولت و دستگاه قضا ؟ این سئوالی است که حداقل ده سال است من به شخصه جوابی برایش نگرفتم ...
Serbia
فردی که در 18 سالگی توانسته مرتکب قتل شود حتی اگر قصاص هم نشود و بخشیده شود معلوم نیست در سنین بالاتر چه جنایاتی را مرتکب خواهد شد. پس لازم است دستگاه قضایی با افرادی که این چنین زمینه جنایات دارند برخورد قاطع کند