دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۹

پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها بجای پنج‌شنبه‌ها

شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 179799
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصمیم دولت برای تعطیلی روزهای پنج‌شنبه گفت: براساس قانون کار، کارگر و کارمند باید ۴۴ ساعت در هفته کار مفید داشته باشند، اگر دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا این ۴۴ ساعت کار مفید از شنبه تا چهارشنبه حساب شود و در عین حال کیفیت و کارآیی نیز بالا برود، طبیعتا فرد بهتر می‌تواند به خود و خانواده‌اش برسد و زمان بیشتری هم دارد.

جواد زمانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مخالفت خود با طرح تعطیلی روزهای پنج‌شنبه اظهار کرد: اگر این روز را در کشور تعطیل کنیم، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که تاکنون کسی برای حل آنها چاره‌جویی نکرده است.

وی با یادآوری تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در دیگر کشورها خاطرنشان کرد: اگر روز پنج‌شنبه هم در ایران تعطیل شود، برای ارتباط با دیگر کشورها از لحاظ اقتصادی و سیاسی دچار مشکل خواهیم شد.

زمانی برای رفع مشکل خواستار تعطیلی روزهای شنبه به جای پنج‌شنبه شد و افزود: در این صورت یک روز از تعطیلی در هفته در ایران، با یک روز تعطیلی کشورهای دیگر هماهنگ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به فكر مشكل آب روستاهاي زابل باشيد اينها آب و نان براي مردم نمي شود.
United States
جالب بود
Iraq
این کار بنفع اقتصادملی است چون اختلاف ما با اکثر کشورها در تعطیلات آخر هفته به حداقل می رسد.
United States
بالاخره یک کار کارشناسی و اصولی هم دیدیم
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً آقای زمانی نمی دانند که اداراتی که با 0خارج درتماس هستند همین الآن هم پنجشنبه ها تعطیل هستند وبا ادعای ایشان مبنی برهمراهی با کشورهای خارچی مناسبت ندارد واز طرفی نیمی از کشورها بدلیل وجود فاصله با ایران وقرارگرفتن درنیم کره دیگر روزهای کشور ماشبهای آنهاست وبا توجه به استدلال آقای زمانی خوب است ادارات مرکز را که با خارج در ارتباط هستند را شبانه کنیم تابتوان همسان سازی تعطیلات کرد
این موضوع از سالها پیش در ایران دنبال میشود و ریشه در تعطیلی "شنبه " یهودیان دارد .کاری که یهود با جمعیت ناچیز خود به اروپا و آمریکا و.... تحمیل نمود .
اگر ارتباط گیری با دنیا ملاک است پس باید ساعت کار روزانه خود را نیز تعویض و به شب و نصف شب انتقال دهیم زیرا آمریکا و ژاپن وقتی که ما تعطیل کرده و مشغول استراحت هستیم( با چند ساعت اختلاف) تازه کار خود را آغاز کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
این پیشنهاد خیلی خیلی خیلی با اصول علم تولید و تجارت مغایرت دارد.
در اقتصادی که بنز و بی.ام.و در آسیا و تویوتا در ترکیه خودرو می سازند، این پیشنهاد فقط در جهت فرنگی کردن مردم ایران است. امروز شنبه ها تعطیل شود؛ فردا مردم ریخت و لباسشان را فرنگی کند؛ پس فردا زبان فارسی را تعطیل کنیم و...
Iran, Islamic Republic of
اي كاش دوستان اينقدر سطحي نگر نبودند ما كه در امر كار وادرات و صادرات هستيم اين مشكل را به خوبي حس ميكنيم و اين نماينده محترم معلوم است كه از نوابغ مجلس هستند بدون تعارف
ما يك ايميل روز چهارشنبه ميزنيم و جوابش را روز دوشنبه ميگيريم اين در اقتصاد يعني فاجعه....
Iran, Islamic Republic of
انسان در خدمت کار نیست، کار در خدمت انسان هست. حتی اگر این پیشنهاد مبنای علمی داشت باز هم توجیهی در تغییر فرهنگ و تاریخ یک ملت ندارد.
ضمناً دوستی که فرمودید درامر صادرات و واردات هستید، چطور ایمیل شما در روزهای پنجشنبه و جمعه از طرف خارجی ها جواب داده نمی شود؟ آنها که در این دو روز تعطیل نیستند. تازه، چرا ایمیلتان را یکشنبه یا دوشنبه نمی فرستید؟!مگر برنامه ریزی ندارید در صادرات و وارداتتون؟!
از اون حرف های فاجعه آمیز بودها!!!