جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۳
پادشاه اردن با قذافی تفاوتی ندارد

انتقاد آیت الله نوری همدانی از دعوت پادشاه اردن

شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 161879
حضرت آیت الله نوری همدانی، از دعوت از پادشاه اردن برای سفر به جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و گفت: پادشاه اردن با قذافی و پادشاه بحرین تفاوتی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر شنبه در دیدار با محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دعوت از پادشاه اردن برای سفر به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این مساله را عجیب عنوان کرد.

وی ابراز داشت: پادشاه اردن با قذافی و پادشاه بحرین چه فرقی دارد، اینها همه با انقلاب اسلامی و ما مخالف هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: این یک مطلب واقعا عجیب است، پدر او ملک حسین از جمله کسانی بود که در جنگ تحمیلی به صدام حسین بسیار کمک کرد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود رسالت معاونت مطبوعاتی ارشاد را بسیار مهم ارزیابی و با بیان توصیه هایی به مسؤولان این معاونت، ابراز داشت: شما باید بر مطبوعات نظارت داشته باشید و به رشد و ارتقای کیفی آنها توجه و کمک کنید.

وی گفت: شناخت دین مبین اسلام کار آسانی نیست و مطالعات شما در این حوزه باید در سطح بسیار بالایی باشد تا بتوانید از معارف اهل بیت(ع) استفاده و این آموزه ها را به مردم و دنیا منعکس کنید.

این مرجع تقلید ابراز داشت: از کسانی که عمق دین را درک می کنند استفاده کنید و مطالب اسلامی را با قلم شیوا و رسا به مطبوعات و رسانه ها بدهید و از آنها بخواهید که این محتواها را منتشر و منعکس کنند.

وی خواستار ارتقای کیفی مطبوعات و رسانه ها شد و گفت: در مطبوعات و رسانه ها، کمیت ملاک نیست، بلکه کیفیت مهم است و باید سعی کنید محتواهای استخراج شده از قرآن و نهج البلاغه را به رسانه ها بدهید.

حضرت آیت الله نوری همدانی کار فرهنگی را از مهم ترین کارها در اسلام دانست و تاکید کرد: زندگی انسان از ابعاد مختلفی تشکیل می شود که مهم ترین بعد آن بعد فرهنگی است و هیچ کاری نیز مثل فرهنگ در ساختن جامعه و افراد مؤثر نیست و در این راستا نیز حساسیت ویژه ای نیاز است.

وی افزود: دین مبین اسلام راه رشد انسان و جامعه را مشخص کرده است تا جامعه از هر جهتی رشد و تعالی پیدا کند و مسؤولیت دست اندرکاران وزارت ارشاد در این راستا بسیار مهم و سنگین است.

این مرجع تقلید همچنین در ادامه با انتقاد از رواج بدحجابی در تعطیلات نوروز در برخی از شهرهای کشور ابراز داشت: گلایه هایی زیادی در این باره به ما رسیده است و ضرورت دارد به این مساله بیش از پیش توجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا هر چه فكر مي كنم نمي فهمم چرا در چنين شرايطي كه ايران در بالاترين نقطه ديپلماسي در منطقه قرار دارد و نگاه مردم مسلمان جهان به ايران است پادشاه اردن به ايران دعوت شده است؟
Iran, Islamic Republic of
اين حرکت اصلا با مرام سياسي و اعتبار دکتر احمدي نژاد در جهان اسلام و دشمني با اسرائيل همخواني ندارد و به نظر مي رسد توطئه اي براي تخريب رييس جمهور مکتبي طراحي شده است.
Iran, Islamic Republic of
دولت در مسایل سیاست خارجه بسیار درخشان و حکیمانه همراه با عزت عمل می کرد که از آن هم در این قضیه ناامید شدیم!!