جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
بحرین با تبانی هم حذف شد

ایران با اقتدار صعود کرد

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب: 211170
تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر با نتیجه تساوی متوقف شد ولی به عنوان تیم اول به مرحله بعدی راه یافت. و تیمهای بحرین، عربستان،تایلند،و کویت در حالی که شانس صعود داشتند از دور رقابتها کنار رفتند .
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، تيم‌هاي ملي ايران و قطر امروز در آخرين ديدار مرحله گروهي انتخابي جام جهاني در ورزشگاه آزادي به ديدار هم رفتند كه اين ديدار با تساوي ۲ بر ۲ به پايان رسيد.

جدول رده بندی گروه E:

تیم بازی امتیاز
۱- ایران ۶ ۱۲
۲- قطر ۶ ۱۰

۳- بحرین ۶ ۹

۴- اندونزی ۶ ۰

ايران با اين نتيجه به عنوان تيم نخست به مرحله بعد صعود كرد ، قطر نيز ديگر تيم راه يافته به مرحله بعد انتخاب شد.

اشکان دژاگه در اولین بازی‌اش برای تیم ملی در دقایق ۵ و ۵۵ گل‌های ایران را به ثمر رساند و خلفان ابراهیم در دقیقه ۹ از روی نقطه پنالتی و محمد کازولا در دقیقه ۸۷ برای قطر گلزنی کرد.

روشن ایرماتوف داور ازبکستانی به سیدجلال حسینی از ایران و فابیو سزار از قطر کارت زرد نشان داد.

به این ترتیب ایران با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد و قطر هم با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافت.

بحرین هم با وجود برتری ۱۰ بر صفر برابر اندونزی در دیدار همزمان نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و با ۹ امتیاز از گردونه رقابت‌ها حذف شد. اندونزی هم بدون امتیاز آخرین تیم جدول است.

مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در دو گروه ۵ تیمی برگزار می‌شود. قرعه کشی این مرحله ۱۹ اسفند برگزار خواهد شد و دو تیم اول هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند.

ترکیب تیم ملی ایران:

مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری( از دقیقه ۸۷ حسین ماهینی)، پژمان نوری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، محمد قاضی( از دقیقه ۷۲ کریم انصاری‌فرد)، علی کریمی و محمدرضا خلعتبری( از دقیقه ۶۴ محمد نوری)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *