يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وقتی که تلويزيون شما را تماشا مي‌كند!

دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 196970
شركت اپل در حال ساخت يك تلويزيون جديد است كه نه تنها صداي فريادهاي بيننده را شنيده و حرکات و اشارات وي را مي‌بيند، بلكه آنها را درك مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اكثر ما در مواقع خاص مانند تماشاي بازي فوتبال به هيجان آمده و به سوي تلويزيون فرياد مي‌زنيم كه با پيشرفت فناوري در آينده نزديك خواهيم توانست حركات و صداي خود را در آي‌تي‌وي(iTV) اپل مشاهده كنيم.

اگرچه فناوري مشابهي در حال حاضر در كنسول بازي ايكس‌باكس مورد استفاده قرار گرفته اما امكانات كنترلي اين تلويزيون اپل كه به گفته تحليل‌گران احتمالا تا پايان سال آينده وارد بازار مي‌شود از كاربري‌هاي بسيار بيشتري برخوردار خواهد بود.

از جمله كاربردهاي اين تلويزيون، امكان دسترسي به تمام فيلم‌ها از اينترنت و تماشاي آنها بر روي يك صفحه تصوير بزرگ است كه شركت‌هاي پخش تلويزيوني پولي مانند بي‌اسكاي‌بي را به يك رقابت بزرگ دعوت مي‌كند.

تفکر در مورد برنامه‌هاي اپل براي يک تلويزيون جديد پي از مرگ استيو جابز، موسس اين شركت افزايش يافت چرا كه جابز در سخناني كه در زندگي نامه پس از مرگش منتشر شده از آرزوي ساخت يك تلويزيون يکپارچه با استفاده آسان گفته بود.

طبق طرح جابز، اين تلويزيون با تمام دستگاههاي كاربر و همچنين آي‌كلود اپل به طور يکپارچه مطابقت داشته و از ساده‌ترين واسط کاربر برخوردار است.

در ماه اكتبر مشخص شد كه اداره ثبت اختراعات آمريكا، جزئيات يك دستگاه جديد اپل براي كنترل بلادرنگ فرآيند ويديويي با حركات و اشارات را دريافت كرده است.

از حركات بدن مي‌توان براي كارهايي مانند ويرايش ويديو يا انتقال فيلم از تلويزيون به يك تلفن استفاده كرد. گوشي‌هاي آي‌فون نيز اخيرا از قابليت‌هاي جديد كنترل صدا برخوردار شده‌اند كه مي‌توان براي اين تلويزيون جديد نيز به كار برد.

پيتر ميسك، تحليلگر فناوري آمريكا از بانك جفريس اظهار كرد: ساير توليدكنندگان تلويزيون اكنون تحقيقات گسترده خود را براي شناسايي تلويزيون آي‌تي‌وي و كاربري‌هاي آن آغاز كرده‌اند تا به سرنوشت ديگر صنايع كه تحت تاثير پيشرفت اپل قرار گرفته‌اند دچار نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *