چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

اطلاعيه ناجا بمناسبت فرا رسيدن ماه رمضان

سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 177971
نيروي انتظامي به مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان اطلاعيه‌اي صادر کرد.

به گزارش ايسنا متن اطلاعيه نيروي انتظامي به مناسبت ماه مبارك رمضان بدين شرح است:

«بار ديگر ماه مبارک رمضان ماه ميهماني خدا فرا رسيد و مردم خداجو و مومن آماده مي‌شوند تا ادب حضور در ضيافت پروردگار را سرمايه خوشبختي دنيا و آخرت خود سازند.

خود سازي عاشقانه در اين ماه بر همه ابعاد زندگي تاثير گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزايش امنيت و کاهش جرايم جلوه مي كند.

بي‌ترديد امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته، مردم مومن و پارسا از اين فرصت بي‌نظير کمال استفاده و فيض معنوي را خواهند برد و خادمان خود در نيروي انتظامي را براي ايجاد فضاي سالم و آرام همراهي مي‌کنند.

نيروي انتظامي ضمن تبريک حلول اين ماه پر برکت و آرزوي قبولي طاعات و عبادات مردم فهيم و متدين، توجه عموم هموطنان به ويژه متصديان اماکن عمومي و اصناف کشور را به رعايت نکات ذيل جلب مي‌كند:

۱ـ روزه خواري در ملاعام از نظر شرعي حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقيب است. بديهي است معذوراتي مانند بيماري و مسافرت مجوز روزه‌خواري در انظار عمومي نيست.

۲ـ متصديان هتل‌ها، رستوران‌هاي بين‌راهي، ميهمان‌پذيرها، پايانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا براي مسافران خود مي‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذيربط با رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي مربوطه فعاليت كنند.

گفتني است ارايه خدمات توسط ساير مراکز پذيرايي از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

۳ـ از همه عزيزان هموطن مخصوصا رانندگان وسايط نقليه عمومي و خصوصي انتظار مي‌رود از تظاهر به روزه‌خواري، استعمال دخانيات و ايجاد آلودگي صوتي پرهيز كنند.

۴ـ از آنجا كه فضاي کشور در اين روزها آکنده از عطر بندگي و معنويت است شايسته است بيش از هميشه در رعايت عفاف و حجاب ،مهرباني و کمک به ضعيفان و ديگر وظايف انساني اهتمام شود.

۵ـ نيروي انتظامي تمام تلاش خود را جهت تسهيل ترافيک و عبور مرور و سالم سازي فضاي عمومي به کار خواهد بست و انتظار است مردم عزيز ضمن همکاري و همياري در صورت مشاهده موارد خلاف از طريق تلفن ۱۱۰،پليس را در جريان قرار دهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *