چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

استفاده از گازهاي اعصاب عليه مردم بحرين

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 159926
نماينده مستعفي فراكسيون الوفاق در پارلمان بحرين با اشاره به شهيد و مجروح شدن صدها نفر در تظاهرات امروز درباره استفاده احتمالي نيروهاي رژيم بحرين از گازهاي مخرب اعصاب عليه مردم و تظاهركنندگان ابراز نگراني كرد.
به گزارش فارس، "مطر ابراهيم مطر " در گفت‌و‌گو با شبكه خبري "العالم " اظهار داشت: نيروهاي امنيتي طي امروز با پرتاب بمب هاي صوتي و گاز اشك آور به سوي تظاهركنندگان در ميدان اللؤلؤه صدها نفر را مجروح كردند كه بسياري از آنها دچار خفگي شدند.

وي افزود: اين نگراني وجود دارد كه نيروهاي امنيتي از گازهاي ممنوع كه بر دستگاه عصبي اثرات مخربي دارد؛ استفاده كرده باشند.

نماينده مستعفي فراكسيون الوفاق در پارلمان بحرين افزود:نيروهاي امنيتي با توسل به خشونت تلاش كردند تظاهركنندگان و تحصن كنندگان در بندر المالي و همچنين ميدان اللؤلؤة را پراكنده كنند به گونه اي كه براثر استفاده زياد از گازهاي اشك آور تعدادي از تظاهركنندگان شهيد شدند اين در حالي است كه وزارت كشور اعلام كرده بود كه آنها را هدف قرار نخواهد داد.

نماينده سابق بحرين از مردم همه جهان خواست تا از خواسته‌هاي مشروع و قانوني مردم اين كشور حمايت كنند.

مطر از مقامات بحرين خواست به دعوت‌هاي مبهم و غيرشفاف خود براي مذاكره با مردم و انقلابيون پايان دهند و به خواسته هاي مردم عمل كنند.

وي از كشورهاي جهان خواست از مطالبات مردم بحرين مبني بر اصلاحات سياسي، احترام به حقوق شهروندي و حق تعيين سرنوشت حمايت كنند.

مطر گفت: روابط رژيم بحرين با ديگر كشورها نبايد به مانعي براي تحقق خواست مردم در زمينه تحولات سياسي و دموكراتيك تبديل شود.

وي با اشاره به سخنان ولي‌عهد بحرين افزود: سخنان وي در باره اصلاحات و مذاكره با معترضان مبهم است و خواسته مردم را محقق نمي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *