سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

هاآرتص: آينده اسرائيل تيره و تار است

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 171219
يك روزنامه صهيونيستي در سرمقاله خود آينده اقتصادي رژيم صهيونيستي را تيره و تار و همچنين تهديدآميز توصيف كرد.
به گزارش فارس، روزنامه "هاآرتص " در سرمقاله خود با عنوان "آينده اقتصادي اسرائيل تاريك و تهديدآميز " است نوشت: شاخص بورس اوراق بهادار تل‌آويو در حال سقوط است.

اين روزنامه صهيونيستي ادامه داد: با اينكه رشد اقتصادي در اسرائيل بالاست و بيكاري پايين است اما بورس اوراق بهادار تل‌آويو در حال سقوط است. از آغاز سال جاري ميلادي شاخص بورس تل‌آويو ۹.۵ درصد كاهش داشت، روندي كه با پيش‌بيني‌هاي خوش‌بينانه بانك مركزي اسرائيل در تضاد است.

هاآرتص افزود: در حال حاضر اوضاع خوب است و پيش‌بيني‌هاي كوتاه‌مدت بد به نظر نمي‌رسد اما اسرائيل بسيار متكي به اوضاع اقتصادي جهان است و اقتصاد اسرائيل بر اساس صادرات ساخته شده است. در صورتيكه آمريكا و اروپا وارد ركود شوند تقاضا براي توليدات و خدمات كاهش يابد، توليد كنندگان ا سرائيل بشدت آسيب خواهند ديد.

اين نشريه صهيونيستي با اشاره به طرح تشكيل كشور مستقل فلسطيني در مجمع عمومي سازمان ملل نوشت: نگراني‌هايي درباره بروز يك بحران اقتصادي در ماه سپتامبر در خصوص طرح كشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل وجود دارد. اين شرايط جديد است كه مي‌تواند به انتفاضه‌اي جديد منجر شود و تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اسرائيل را از سوي اتحاديه‌هي كارگري، شركت‌ها و كشورهايي كه اكنون مخالف سياست‌هاي دولت نتانياهو هستند، وضع كند.

هاآرتص در پايان سرمقاله خود نوشت: حتي اگر اوضاع اقتصادي در حال حاضر خوب باشد، اما آينده آن تاريك و تهديدآميز است. اسرائيل بايد بنابراين براي احتمال به وجود آمدن يك بحران اقتصادي جهاني آماده كند و اقداماتي در جبهه ديپلماتيك انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *