دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

پاك آيين: به ۲۰۰ روزنامه نگار درجه يك فوتبال نياز داريم

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 175611
با توجه به ظرفيت بالاي ورزش و بخصوص فوتبال به ۲۰۰ روزنامه نگار درجه يك و حداقل ۵۰۰ خبرنگار درجه دو فوتبال نياز داريم.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، پدرام پاك آيين درمراسم امضاي تفاهم نامه معاونت مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي با سازمان ليگ برتر فوتبال تصريح كرد: با توجه به اهميت ورزش فوتبال و همچنين نقش رسانه ها اداره كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي تفاهم نامه اي را با سازمان ليگ امضا كرد.

وي ادامه داد: بر اساس يكي از بندهاي اين تفاهم نامه قرار است نشريات برتر در حوزه فوتبال معرفي شوند تا ضمن تقدير از دست اندركارانش، اين نشريه برتر در هنگام برگزاري مسابقات در ميان تماشاگران پخش شود.

پاك آيين همچنين از انتخاب خبرنگاران برتر و آموزش آنها خبر داد و تصريح كرد: پس از پيشنهاد سازمان ليگ و معرفي خبرنگاران برتر، آنها مباحث علمي و فني مربوط به روزنامه نگاري ورزشي بخصوص فوتبال را با همكاري وزارت ارشاد فرا مي گيرند.

وي در پاسخ به اين سووال كه چه اتفاقي رخ داد كه به فكر امضاي اين تفاهم نامه افتاديد؟ گفت: مطبوعات ورزشي به خاطر نوع و طيف گسترده خوانندگانش ظرفيت زيادي براي مخاطب سازي دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود.
پاك آيين افزود: مطبوعات ورزشي در حوزه نشريات عامه پسند قرار دارند. بسياري از صاحبنظران نشريات عامه پسند را درجه دو مي دانند ولي من بر خلاف آنها معتقدم اين نوع نشريات در ارتقاي سواد عمومي مردم اهميت زيادي دارند.

وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر در حدود ۲۰ روزنامه و نشريه ورزشي كه محتواي اغلب آنها فوتبال است فعاليت مي كنند.با توجه به ظرفيت بالاي اين مطبوعات ما به ۲۰۰ خبرنگار حرفه اي و درجه يك فوتبال و حداقل به ۵۰۰ روزنامه نگار درجه دو نياز داريم.

عزيز الله محمدي: اين تفاهم نامه خبرنگاران را محدود نمي كند
پس از صحبت هاي پاك آيين، عزيز الله محمدي رئيس سازمان ليگ هم در اين خصوص تصريح كرد: اين تفاهم نامه در حمايت از خبرنگاران فوتبال و ارائه تسهيلات به آنها امضا شده است و حذف يا محدوديت هيچيك از نمايندگان رسانه ها مد نظر ما نيست.

محمدي افزود: مخالف محدود كردن هستم و دوست دارم رسانه ها خودشان بر روي مطالب و خبرها كنترل داشته باشند و قبل از انتشار هر مطلب به نكات منفي و مثبت آن توجه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه خبرنگاران مظلوم واقع شده اند، تاكيد كرد: ما مي خواهيم دست به دست هم بدهيم تا علاوه بر اينكه مردم از ورزش لذت مي برند، اخبار به درستي منتشر شوند.شغل من به گونه اي است كه از نزديك شاهد تلاش هاي خبرنگاران ومشكلات آنها هستم.اميدوارم اين تفاهم نامه در كاهش مشكلات آنها موثر باشد.
رييس سازمان ليگ يادآور شد : اگر مطبوعات و رسانه ها نباشند تمام كارهاي ما در فوتبال ابتر و ناتمام مي ماند و روح پيدا نمي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *