جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

کمک سپاه به ناجا در موارد خاص

جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 141573
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اگر امنيتي در جامعه است در پرتو فداكاري است، افزود: بايد اين ارزش‌ها را قدر بدانيم و دچار غفلت نشويم به طوري كه احساس نكنيم اگر قدرتي در نيروي انتظامي است از آن مي‌توان سوء استفاده كرد بلكه اين قدرت براي مردم است و بايد امنيت آفرين باشد.

به گزارش ايسنا، سردار احمدي مقدم در اولين يادواره 400 شهيد فرماندهي انتظامي استان تهران با بيان اينكه بايد به طور كلي تغييراتي را در برگزاري چنين برنامه‌هايي داشته باشيم، تاكيد كرد كه هدف از برگزاري چنين برنامه‌هايي بايد انتقال پيام شهيدان به نسل بعد و تبيين اهداف و آرمانهاي اين عزيزان باشد.

وي اضافه كرد: شهداي ما كساني بودند كه بر عهد و پيمان خود ايستادگي كرده و براي هيچ چيزي در برابر خدا ارزش قائل نبودند. در اين شرايط است كه مرحله جانبازي و فداكاري ارزش پيدا مي‌كند.

وي افزود: شهيد به دنبال به دست آوردن نان و نامي نيست و اگر چنين مجالسي برپا مي‌شود براي اين است كه خودمان دچار غفلت و فراموشي نشويم.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي يكي از جاهايي است كه باب شهادت همواره در آن باز است، افزود: دفاع از امنيت مردم يك فعاليت دائمي است و كسي كه لباس نيروي انتظامي را به تن مي‌كند بايد بداند كه تعهدي را پذيرفته كه بايد به آن پايدار بماند و فداكاري كند.

احمدي مقدم افزود: اگر جان فشاني در بين پليس نباشد مجرمان و تبهكاران به خود اجازه مي‌دهند به حريم مردم تجاوز كنند و جامعه احساس امنيت نخواهد كرد.

وي به مكاتب غربي اشاره كرد و گفت: اگر در مكاتب غربي وارد شويد شايد براي اين فداكاري‌ها توجيهي وجود نداشته باشد و در اين مكاتب افراد حاضر نيستند جان خود را فداي ديگران و يا دفاع از يك آرمان كنند.

احمدي مقدم اضافه كرد: ايران در بعد مادي هم پيشرفت‌هاي خوبي داشته به طوري كه در مقايسه با كشورهايي كه 30 سال پيش كه همسطح كشور ما بودند در رتبه برتري قرار گرفته و اين عزت و خودباوري نتيجه اين فداكاري‌هاست.

وي با انتقاد از اينكه در انتقال و تبيين پيام و راه شهدا كم كاري شده است، افزود: مهمترين پيام شهدا دفاع از ولايت و حركت در خط ولايت بوده است اگر ادعاي حركت در خط اسلام را داريم بايد با شرط و شروط و ابزار خودش حركت كنيم و اين مسير چيزي جز مسير ولايت نيست.

فرمانده نيروي انتظامي تهاجم فرهنگي را از هر تهديدي خطرناك تر توصيف كرد و گفت: تهاجم فرهنگي هويت و معنويت را نشانه گرفته است كه براي حضور در اين صحنه‌ها بايد آمادگي لازم را داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، سردار احمدي مقدم همچنين در حاشيه اين مراسم گفت: زماني كه تامين امنيت در برخي مناطق جغرافيايي و يا در يك مقطع زماني وسيع است سپاه به كمك نيروي انتظامي مي‌آيد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تعامل سپاه با نيروي انتظامي اظهار كرد: سپاه پاسداران در عرصه امنيتي وظايفي دارد كه عمده اين وظايف كمك به نيروي انتظامي است به طوري كه در جاهايي كه پليس دچار نقص است در برخي از مناطق جغرافيايي و يا در يك مقطع زماني مانند تامين امنيت ايام نوروز، راه‌پيمايي‌ها و مناسبت‌هايي كه نيروي وسيعي را مي‌طلبد سپاه و بسيج به كمك پليس مي‌آيند.

احمدي مقدم افزود: همچنين در شمال غرب و جنوب شرق كشور هم پليس و سپاه در مقابل تروريست‌ها و جنايت كاران مشغول به كار هستند و هماهنگي‌هاي خوبي در سطوح مختلف همچون ستاد كل و شوراي امنيت كشور صورت مي‌گيرد به طوري كه تعاملات سازماني در تمام سطوح وجود دارد.

وي در پاسخ به اينكه پرونده قتل دكتر سودبخش به كجا رسيده و از سوي كدام ارگان پيگيري مي‌شود، اظهار كرد:‌ در جريان وضعيت پرونده نيستم، موضوع را از فرمانده انتظامي تهران بزرگ جويا شويد.

احمدي مقدم در رابطه با تمهيدات پليس براي خانواده‌هاي شهدا اظهار كرد: براي خانواده شهدا بيمه عمر و حوادث پيش بيني شده كه در سال جاي 65 ميليون تومان از صندوق بيمه به خانواده شهداي نيروي انتظامي داده خواهد شد.

وي با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون بيش از 12 هزار شهيد از سوي نيروي انتظامي تقديم شده است، افزود: سالانه حدود 100 شهيد در صحنه‌هاي مختلف در نيروي انتظامي به درجه رفيع شهادت نايل مي‌شوند كه يكي از عرصه‌هاي مهم در اين زمينه حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ايسنا، وي افزود: مبارزه با مواد مخدر ابعاد مختلفي دارد و از جمله علل وجود زمينه شهادت در اين حوزه اين است كه انگليس و آمريكا كشور افغانستان را به بزرگترين توليد كننده مواد مخدر در جهان تبديل كرده‌اند كه اين اقدام هدفمند بوده و آسيب بسياري به مردم افغانستان مي‌رساند.

احمدي مقدم تاكيد كرد: تمام دستگاه‌هاي متولي بايد اقدامات جدي را در زمينه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

به گفته وي مبارزه با مواد مخدر در گلوگاه‌هاي مرزي از جمله اقداماتي است كه از سوي پليس صورت مي‌گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به فرموده امام اگرسپاه نبود کشور هم نبود