دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جوامع غربی، نقض کننده حقوق زنان هستند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 130179
در آمریکا هر هجده دقیقه یک زن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد به طوری که علت مراجعه 22 تا 35 درصد زنان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها خشونت خانگی است.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ زهره الهیان «عضو کمیسیون امنیت ملی » در رابطه با موضوع امنیت زنان گفت: موضوع امنیت زنان در جامعه ایرانی اسلامی از مبانی بسیار مهم است چرا که ما براساس مبانی ناب اسلام جایگاه ویژه ای برای زن قائل هستیم.

وی درادامه افزود: نگاه اسلام به زن متفاوت از نگاه غرب است و آنچه الان در غرب شاهد آن هستیم ، نگاه ابزارای به زن است یعنی زن متاعی برای جوامع غربی است که این موضوع ناشی از نگرش نظام سرمایه داری در مورد حضور زن دراجتماع و اشتغال زنان در این نظام است این در حالیست که در نظام اسلامی حضور زن در جامعه بر اساس ارزش ها و اصول اصیل اسلام است و این نگرش بر کرامت و شأن و جایگاه والای زن تاکیددارد.

الهیان اظهار داشت: وضعیت امنیت زنان درایران نسبت به جوامع غربی وضعیت بسیار بهتری است و آمار خشونت پایین تر است و امنیت زنان ایرانی به مراتب بهتر از کشورهای غربی است و آمار خشونت و تعرضات نسبت به زنان و کودکان غربی گواهی بر وضعیت نامناسب امنیت و بالابودن خشونت در این کشور هاست . به طور مثال طبق آمار 30-25 درصد زنان آمریکایی مورد آ‌زار جسمی شوهران خود قرار می‌گیرند.
25-15 درصد این زنان حتی در هنگام بارداری نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.62 درصد از مقتولان زن در سال 1987 میلادی در کانادا توسط شوهران خود کشته شده‌اند.
در آمریکا هر هجده دقیقه یک زن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد به طوری که علت مراجعه 22 تا 35 درصد زنان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها خشونت خانگی است.
 که توجه به این آمارها خیلی شبهات را پاسخ می هد.

این نماینده مجلس با اشاره به این که قصد نگاه مقایسه ای ایران با غرب را ندارد گفت: نگرش اسلامی از نظر کمال قابل مقایسه با نگرش ضعیف غرب نیست.اما لازم است نگاه مقایسه ای در مورد شأن و کرامت زن، با توجه به وضعیت موجود و فاصله ای که با وضعیت مطلوب مورد نظر اسلام و مبانی ناب اسلامی وجود دارد صورت پذیرد.

وی اظهار داشت:برای اینکه زن در جامعه اسلامی ایران به سمت ایده آل در امنیت و سلامت جسمی و روانی حرکت کند مطالعات بنیادی در مورد خشونت علیه زنان در ایران و نیز امنیت اجتماعی زنان در کشور انجام شد که نتیجه این فعالیت ها به صورت پیشنهاد طرح امنیت اجتماعی زنان به مجلس ارائه شد که الان در مرحله مطالعاتی مجلس قرار دارد و تصمیم نهایی با ارائه پیشنهاد از سوی مجلس صورت می گیرد.

الهیان گفت: این مطالعات مبنای ارتقاء امنیت امنیت اجتماعی زنان می شودو این موضوع علاوه بر فرهنگسازی منجر به الزامات قانونی در رابطه با حفظ جایگاه زن در جامعه اسلامی و امنیت زن در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این روزها مساله امنیت زنان ایرانی و حقوق بشر در ایران در رسانه های غربی با معرفی زنی که مرتکب قتل و رابطه نامشروع شده است مطرح می شود و این رسانه ها با ارائه اخبار و آمار های غیر واقعی و نیز غوغاسالاری نسبت به حقوق زنان در ایران سیاه نمایی می کنند که این مصداق نگاه غیر اخلاقی غرب را نشان می دهد.
 
الهیان در پایان افزود: استفاده سیاسی از پرونده قتل آلوده به فساد یک زن که جرم او برای دستگاه قضایی محرض است در حالی صورت می گیرد که اعتراضی به وضعیت نابسامان زنان غرب ،خشونت های خانگی و نا امنی اجتماعی که زنان غربی با آن دست به گریبانند صورت نمی گیرد و این رسانه های مدعی، معترض به وضعیت حقوق بشر این زنان غربی نیستند لذا چنین حرکتهای نمایشی دفاع از حقوق زنان و حقوق بشر آن هم این قدر ناشیانه نشان می دهد دشمنان به دنبال هر فرصتی هستند تا به ایران و ایرانیان صدمه بزنند بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *