دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پیمان‌سپاری ارزی منتفی شد

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 219775
پیمان سپاری ارزی که سال گذشته مطرح و نگرانی‌هایی را در بین صادرکنندگان ایجاد کرده بود، از سوی کارگروه صادرات کشور منتفی شد.
به گزارش فارس، جلسه کارگروه صادرات کشور هفته گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و در این کارگروه مقرر گردید از این پس صادرکننده بتوانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ توافقی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در اختیار واردکنندگان کالا قرار دهند و نیازی به هیچگونه تعهد یا پیمان ارزی نداشته باشند.

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران بستر لازم برای همکاری تشکل‌های صادراتی و وارداتی را فراهم نمایند.

محمد رضا رحیمی نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت تسهیل در روند صادرات کشور گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا صادرکنندگان و بخش خصوصی با احساس امنیت کامل بتواند در جهت افزایش صادرات کشور گام بردارند.

وی ضمن اعلام حمایت همه جانبه دولت از صادرکنندگان و بخش خصوص تصریح کرد: دولت مصمم است با ایجاد شرایط مناسب و هموار نمودن مسیر صادرات، زمینه فعالیت را برای صادرکنندگان بیش از پیش مهیا کرده و موانع پیش روی آنان را برطرف نماید.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با صادرات از جمله بیمه مرکزی ایران، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در خصوص الزامات تحقق هدف صادراتی در سال جاری ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *