يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده

يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 206058
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال آینده 5 درصد خواهد شد، گفت: بر اساس حکم اخیر دفتر مقام معظم رهبری، شرکتها و فعالیت‌های وابسته به بنیادها و نهادها مشمول پرداخت مالیات هستند.

به گزارش مهر، علی عسکری با اعلام اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال آینده 5 درصد می شود، گفت: بر اساس قانون سالانه یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات بنیادها و نهادها اظهارداشت: میزان مالیات بنیادها و نهادها بسیار کم است، رقم کل مالیات سالیانه آنها 20 تا 25 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با توجه به مالیات 30 هزار میلیارد تومانی کل سال، میزان مالیات بنیادها و نهادها بسیار اندک است و تنها حدود یک درصد از مالیات های دریافتی را تشکیل می دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بنیادها و نهادها و شرکتهای وابسته به آنها مالیات می پردازند، عنوان کرد: به لحاظ ابهاماتی که مطرح شده است، اخیرا دفتر مقام معظم رهبری اظهارنظر و حکمی صادر کرده است که بر اساس آن، شرکتها و فعالیتهای وابسته به بنیادها و نهادها مشمول مالیات هستند.

عسکری همچنین در مورد اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه عنوان کرد: این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود، سازمان مالیاتی تنها مجری قانون است و هر زمان که قانون اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه به ما ابلاغ شد، سازمان آن را اجرا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی از سال آینده آغاز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در نهادی که من در آن شاغل هستم مالیات ارزش افزوده از مهرماه 89 بر بخشی از درآمدهای این نهاد شامل شده وتا کنون حدود 300میلیون تومان مالیات بصورت رسمی طبق صورتحساب از گیرندگان خدمات کسر شده ولی این نهاد از پرداخت آن به اداره مالیات خودداری می کند اداره مالیات هم که کاری به این قضایا ندارد!!!! لطفا مسئولین دارایی مردم را راهنمایی کنند در چنین مواردی چه باید کرد تا این مالیاتها به بیت المال برگردد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ماليات بر ارزش افزوده يعني چه .ايا بر اجناسي كه مالياتش داده شده و از حقوقيكه مالياتش داده شده بايد چند باره ماليات داد انهم توسط خريدار بيچاره كه كارگر و كارمند با حقوق ثابت است . اينست معني عدالت؟؟؟؟؟؟؟