يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

حدادی شب رویایی کاروان ایران را تکمیل کرد/ بهترین نتیجه تاریخ

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب: 238387
کاروان ورزشی ایران با مدال نقره احسان حدادی در پرتاب دیسک به رده یازدهم جدول صعود کرد.
 به گزارش جهان، کاروان ایران که تا پایان روز دهم رقابت‌های المپیک 2012 لندن با کسب 2 مدال طلا در مکان بیست‌وچهارم قرار داشت با مدال طلای قاسم رضایی در رقابت‌های وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی، بهترین نتیجه تاریخ ادوار المپیک را با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک 2012 لندن رقم زد و در مکان هفدهم قرار گرفت.
 
بعد از رضایی نوبت به هنرنمایی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته فوق سنگین وزنه برداری رسید که مدال‌های طلا و نقره این رقابت نیز از آن نمایندگان کشورمان شد تا ایران با 4 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز به رده دوازدهم جدول رده‌بندی توزیع مدال صعود کند و جای کره‌شمالی را بگیرد.
 
این پایان کار نبود و احسان حدادی در رقابت‌های پرتاب دیسک هم توانست شب رویایی کاروان ایران را تکمیل کند و یک مدال نقره برای ایران به ارمغان بیاورد. با کسب این مدال کاوران ایران در مجموع با کسب 4 طلا، 3 نقره و یک برنز در جدول توزیع مدال‌ها یک پله صعود کرد و بالاتر از مجارستان در رتبه یازدهم قرار گرفت.

حدادي كه تمام رقبايش را در فينال پيش رو داشت، در كنار 11 پرتابگر ديگر كارش را آغاز كرد.
 
وي در حركت دوم پرتابي به ميزان 64 متر و 9 سانتي متر انجام داد.
 
در ادامه پرتابگران نتوانستند به ركورد حدادي برسند، اما در ادامه هارتينگ با پرتاب 68 متر و 28 سانتي متر از حدادي پيشي گرفت. پرتابگر ايران پرتاب پنجم را خطا كرد و در پرتاب ششم هم خطا كرد و نقره گرفت.
 
پيش از اين احسان حدادي در رقابت‌هاي قهرماني جهان در كره جنوبي، موفق شده بود به مدال برنز دست پيدا كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *